Pioneer HPM-100 opknappen

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Pioneer HPM-100 opknappen

Bericht door hannesie »

Heel dun dubbelzijdig tape? mijn vrouw heeft dat wel eens voor stof applicaties.
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Pioneer HPM-100 opknappen

Bericht door hardbats »

hannesie schreef:
Heel dun dubbelzijdig tape? mijn vrouw heeft dat wel eens voor stof applicaties.
Wat voor tape? Want ik weer niet of iedere soort tape goed houd op stof
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Pioneer HPM-100 opknappen

Bericht door hannesie »

Zij koopt dat soort spul meestal bij PIPOOS, ik zal het haar morgen wel vragen, ze ligt nu al op bed.

Ediit : ze komt net de trap af, :lol: :lol: https://www.pipoos.com/schilderen/tape/ ... happen=585
Laatst gewijzigd door hannesie op di 28 apr 2020, 22:52, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20400
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Pioneer HPM-100 opknappen

Bericht door Shadow »

Drupje hotglue?
Gebruikersavatar
VintageHarry
Berichten: 2410
Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
Locatie: Bij Arnhem

Re: Pioneer HPM-100 opknappen

Bericht door VintageHarry »

Secondenlijm pas ik regelmatig toe in zo'n geval.
Mooi project trouwens! :)
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Pioneer HPM-100 opknappen

Bericht door hardbats »

Het is toch een druppeltje secondenlijm geworden
20200429_134458.jpg
Wat mij betreft zijn ze nu klaar \:D/
En wat het qua klank betreft, ik kan ze alleen vergelijken met de KEF Q11 die ik heb staan.
Ze klinken zeker niet verkeerd, maar wel totaal anders dan de Q11. Waarbij de Q11 heel goed klinkt in mijn systeem met alle eq op flat, moet er bij de HPM-100 toch wat getweaked worden willen ze lekker klinken. Een beetje boost in het laag en hoog vinden ze wel fijn om tot leven te komen. Met de eq op flat klinkt het ook zo, vlak...
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Pioneer HPM-100 opknappen

Bericht door OpaBert »

En als je die stands eronderuit haalt Dus de box op de vloer
Dan heb je er een klankbord bij O:)
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: Pioneer HPM-100 opknappen

Bericht door John P »

Is dat het originele doek of heb je dat ergens uitgehaald?
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Pioneer HPM-100 opknappen

Bericht door hardbats »

John P schreef:
Is dat het originele doek of heb je dat ergens uitgehaald?
Ik heb een nieuw stuk speakerdoek gekocht en opnieuw bekleed
Gebruikersavatar
Douwe84
Berichten: 4873
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 22:40
Locatie: Amersfoort

Re: Pioneer HPM-100 opknappen

Bericht door Douwe84 »

lekker tempo hoor! mooi werk :)
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Pioneer HPM-100 opknappen

Bericht door hardbats »

Het was leuk ze op te knappen, maar ze waren niet beter dan de KEF Q11.

Ze zijn verkocht en al opgehaald, op naar wat anders!
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20400
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Pioneer HPM-100 opknappen

Bericht door Shadow »

And on that bombshell... :lol:
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Pioneer HPM-100 opknappen

Bericht door OpaBert »

hardbats schreef:
Het was leuk ze op te knappen, maar ze waren niet beter dan de KEF Q11.

Ze zijn verkocht en al opgehaald, op naar wat anders!
Blij dat je ook kiest voor de Kef ers :D
Ik ben al heel mn leven verknocht aan de Kef ers niet die buro dingen c30 ofzo
Dan moet ik meteen m’n bretels strakker zetten :D :D
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Pioneer HPM-100 opknappen

Bericht door hardbats »

Wordt nu tijd voor een mooi setje KEF Reference denk ik
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Pioneer HPM-100 opknappen

Bericht door Henkjan »

ik heb nog wat leuke coax vloerstaanders in de aanbieding?
geen KEF, maar ZBA :mrgreen:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20400
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Pioneer HPM-100 opknappen

Bericht door Shadow »

Misschien ook eens een ander merk overwegen als je niet zelf wil bouwen?
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20400
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Pioneer HPM-100 opknappen

Bericht door Shadow »

Henkjan schreef:
ik heb nog wat leuke coax vloerstaanders in de aanbieding?
geen KEF, maar ZBA :mrgreen:
Nou die helemaal ja :goedzo:
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Pioneer HPM-100 opknappen

Bericht door hardbats »

Shadow schreef:
Misschien ook eens een ander merk overwegen als je niet zelf wil bouwen?
ik zou graag zelf bouwen maar ik weet niet wat, en heb ook niet echt het gereedschap om een knappe behuizing in elkaar te zetten.
Ik wil best andere merken speakers proberen, heb ook al een set van tannoy gehad. Maar vaak zijn die dan boven budget wil het beter zijn de de kefs die ik nu heb.
Henkjan schreef:
ik heb nog wat leuke coax vloerstaanders in de aanbieding?
geen KEF, maar ZBA :mrgreen:
zal je er even een berichtje over sturen, en niet onbelangrijk (doorslag gevend zelfs), en door de vrouw laten keuren :lol:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20400
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Pioneer HPM-100 opknappen

Bericht door Shadow »

Ik heb een ontwerp van Henkjan nagebouwd en daar is absoluut helemaal niks mis mee!
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Pioneer HPM-100 opknappen

Bericht door OpaBert »

Shadow schreef:
Ik heb een ontwerp van Henkjan nagebouwd en daar is absoluut helemaal niks mis mee!
Wat is het rendement van de vloerstaanders Hardbats heeft een tube Amp
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Pioneer HPM-100 opknappen

Bericht door Henkjan »

OpaBert schreef:
Shadow schreef:
Ik heb een ontwerp van Henkjan nagebouwd en daar is absoluut helemaal niks mis mee!
Wat is het rendement van de vloerstaanders Hardbats heeft een tube Amp
Gemiddeld. Wat voor versterker is t?
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Pioneer HPM-100 opknappen

Bericht door hardbats »

Henkjan schreef:
OpaBert schreef:
Shadow schreef:
Ik heb een ontwerp van Henkjan nagebouwd en daar is absoluut helemaal niks mis mee!
Wat is het rendement van de vloerstaanders Hardbats heeft een tube Amp
Gemiddeld. Wat voor versterker is t?
De CTA4.4 die hier op het forum bedacht is en gebouwd door Bert. 2x +/-20watt.
redement moet dus wel 90db+ zijn.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Pioneer HPM-100 opknappen

Bericht door Henkjan »

20W zou moeten kunnen denk ik, maar lastig te voorspellen. De APLs die er in zitten knipperen hooguit oranje. Rendement: dat van de woofers, kan t nu ff lastig nazien op mn foon, maar zo uit mn hoofd zal t rond de 90 zitten?
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Pioneer HPM-100 opknappen

Bericht door ray5150 »

Op zich leuk voor je dat je ze zo vlot verkocht hebt, aan de andere kant had ik ze best wel eens op een ZBA dag willen horen op een dikke solid-state bak.
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Pioneer HPM-100 opknappen

Bericht door hardbats »

ray5150 schreef:
Op zich leuk voor je dat je ze zo vlot verkocht hebt, aan de andere kant had ik ze best wel eens op een ZBA dag willen horen op een dikke solid-state bak.
Tegen de tijd dat er weer een zba dag komt ben ik misschien als weer een paar sets speakers verder op dit tempo :lol:
Schijnbaar is er best veel vraag maar deze speakers (behalve de set die al meer dan een jaar te koop staat op marktplaats :roll: )
Had binnen een dag de koper en er stonden er 3 in de rij voor het geval de eerst niet kwam :shock:
Plaats reactie