4P1L vraagje
Moderator: Beheerdersteam
Re: 4P1L vraagje
Ik geloof het wel
Was ook meer een repeterend laag geluid,niet subsonisch hoop ik.
Het zijn meestal de dingen die je niet hoort die de tweets om zeep helpen.
In de mijnen hadden ze vroeger een kanarie mee om te zien of er nog voldoende zuurstof aanwezig was.
Ik heb hier twee katten lopen,als die met de oren plat op de kop angstvallig naar de speakers gaan kijken en ik geen gekke muziek draai
,dan fietst er iets mee wat ik niet hoor maar de veestapel wel 
Dan wordt het oppassen met de tweeters
Was ook meer een repeterend laag geluid,niet subsonisch hoop ik.
Het zijn meestal de dingen die je niet hoort die de tweets om zeep helpen.
In de mijnen hadden ze vroeger een kanarie mee om te zien of er nog voldoende zuurstof aanwezig was.
Ik heb hier twee katten lopen,als die met de oren plat op de kop angstvallig naar de speakers gaan kijken en ik geen gekke muziek draai
Dan wordt het oppassen met de tweeters
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 4P1L vraagje
Mooi verhaal ja, beesten en muziek. Bij m'n vriendin toendertijd het ouderlijk huis hadden ze een hond, een boxer. Haar broer was helemaal weg van Gary Moore, toendertijd de lp Corridors of Power. Die begint met een piepende opengaande deur in van dat overdreven stereo. Elke keer weer ging die hond daar helemaal los op. Waarom? Zeg het maar 
Re: 4P1L vraagje
democles schreef:Ik geloof het wel![]()
Was ook meer een repeterend laag geluid,niet subsonisch hoop ik.
Het zijn meestal de dingen die je niet hoort die de tweets om zeep helpen.
In de mijnen hadden ze vroeger een kanarie mee om te zien of er nog voldoende zuurstof aanwezig was.
Ik heb hier twee katten lopen,als die met de oren plat op de kop angstvallig naar de speakers gaan kijken en ik geen gekke muziek draai,dan fietst er iets mee wat ik niet hoor maar de veestapel wel
Dan wordt het oppassen met de tweeters
Je weet het prachtig te brengen
Re: 4P1L vraagje
De kathode weerstanden waren binnen
Maar even wat in elkaar gezet en de boel omgesoldeerd.
Twee 10W 27 ohm weerstanden parallel gezet voor 13,5 ohm i.p.v. de 16 ohm die er in zat.
Eerst even een meetronde, 153v en 145v bij 30mA op de Anodes, dat komt dicht in de buurt van de waardes in het schema
Dan maar inpluggen en luisteren,klinkt beter ,iets van een klein rauw randje in het mid-hoog is foetsie
Dus de 4P1L liefst niet boven de 150v op de Anode anders krijgen we een raar dingetje op de zang.
Maar even wat in elkaar gezet en de boel omgesoldeerd.
Twee 10W 27 ohm weerstanden parallel gezet voor 13,5 ohm i.p.v. de 16 ohm die er in zat.
Eerst even een meetronde, 153v en 145v bij 30mA op de Anodes, dat komt dicht in de buurt van de waardes in het schema
Dan maar inpluggen en luisteren,klinkt beter ,iets van een klein rauw randje in het mid-hoog is foetsie
Dus de 4P1L liefst niet boven de 150v op de Anode anders krijgen we een raar dingetje op de zang.
Laatst gewijzigd door democles op do 08 feb 2018, 1:00, 4 keer totaal gewijzigd.
Re: 4P1L vraagje
Bij dat de rauwperiode voorbij is ?democles schreef:Dan maar inpluggen en luisteren,klinkt beter ,iets van een klein rauw randje in het hoog is foetsie
Anne
