4P1L vraagje

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15173
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 4P1L vraagje

Bericht door Barry2001 »

Oei. Tweets nog heel :?:
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: 4P1L vraagje

Bericht door democles »

Ik geloof het wel :hide:

Was ook meer een repeterend laag geluid,niet subsonisch hoop ik. :shock:

Het zijn meestal de dingen die je niet hoort die de tweets om zeep helpen.

In de mijnen hadden ze vroeger een kanarie mee om te zien of er nog voldoende zuurstof aanwezig was.

Ik heb hier twee katten lopen,als die met de oren plat op de kop angstvallig naar de speakers gaan kijken en ik geen gekke muziek draai :-& ,dan fietst er iets mee wat ik niet hoor maar de veestapel wel :?
Dan wordt het oppassen met de tweeters 8-[
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15173
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 4P1L vraagje

Bericht door Barry2001 »

Mooi verhaal ja, beesten en muziek. Bij m'n vriendin toendertijd het ouderlijk huis hadden ze een hond, een boxer. Haar broer was helemaal weg van Gary Moore, toendertijd de lp Corridors of Power. Die begint met een piepende opengaande deur in van dat overdreven stereo. Elke keer weer ging die hond daar helemaal los op. Waarom? Zeg het maar :D
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: 4P1L vraagje

Bericht door OpaBert »

democles schreef:
Ik geloof het wel :hide:

Was ook meer een repeterend laag geluid,niet subsonisch hoop ik. :shock:

Het zijn meestal de dingen die je niet hoort die de tweets om zeep helpen.

In de mijnen hadden ze vroeger een kanarie mee om te zien of er nog voldoende zuurstof aanwezig was.

Ik heb hier twee katten lopen,als die met de oren plat op de kop angstvallig naar de speakers gaan kijken en ik geen gekke muziek draai :-& ,dan fietst er iets mee wat ik niet hoor maar de veestapel wel :?
Dan wordt het oppassen met de tweeters 8-[
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Je weet het prachtig te brengen :rofl:
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: 4P1L vraagje

Bericht door democles »

De kathode weerstanden waren binnen :D

Maar even wat in elkaar gezet en de boel omgesoldeerd.

Twee 10W 27 ohm weerstanden parallel gezet voor 13,5 ohm i.p.v. de 16 ohm die er in zat.

Eerst even een meetronde, 153v en 145v bij 30mA op de Anodes, dat komt dicht in de buurt van de waardes in het schema :shock:

Dan maar inpluggen en luisteren,klinkt beter ,iets van een klein rauw randje in het mid-hoog is foetsie :rock:

Dus de 4P1L liefst niet boven de 150v op de Anode anders krijgen we een raar dingetje op de zang. :rock:
Bijlagen
c2.jpg
c3.jpg
c4.jpg
Laatst gewijzigd door democles op do 08 feb 2018, 1:00, 4 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: 4P1L vraagje

Bericht door Ah!buis »

democles schreef:
Dan maar inpluggen en luisteren,klinkt beter ,iets van een klein rauw randje in het hoog is foetsie :rock:
Bij dat de rauwperiode voorbij is ? :lol:
Anne
Plaats reactie