[longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition

Bericht door dre »

als ik even tijd over heb,zal ik ze morgen maken!
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3260
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition

Bericht door MechanicalAnimal »

dre schreef:
als ik even tijd over heb,zal ik ze morgen maken!
Heb jij ook demperts nodig Dré? of als voetjes? jij hebt toch geen losse topkast?
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition

Bericht door Arno »

MechanicalAnimal schreef:
jij hebt toch geen losse topkast?
Breng hem nou niet op ideeën :lol:
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3260
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition

Bericht door MechanicalAnimal »

hahahaha :lol:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition

Bericht door dre »

goed idee! :mrgreen:

nee,voetjes voor onder de kast :wink:
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3260
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition

Bericht door MechanicalAnimal »

Zo, ff wat ploatjes uploaden tijdens de koffie.

Seas en PHL:
Seas en PHL small.jpg
De te vervangen Philipsen:
philips small.jpg
Ik kan geen houtlijm meer zien zowat :mrgreen:
lijmklemmen small.jpg
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3260
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition

Bericht door MechanicalAnimal »

Morgen maar eens HPL bestellen :mrgreen:

De keuze is gevallen op Highland Eiken Antraciet.

Dit is een HPL van Egger en is 0.8 mm dik.
Highland eiken antraciet ST9 h3363_st9_xld.jpg
Er zit een structuurtje op (ST9), maar ik ga kijken of een iets grovere structuur (ST22) op deze plaat verkrijgbaar is.

edit: ST22 is niet verkrijgbaar en deze foto geeft de kleur niet echt goed weer, is in het echt veel grijzer


Door het gestreepte dessin parallel aan de laagkast mee te laten lopen en ook weer paralel aan de topkast wordt de schuine stand benadrukt. Dat lijkt me wel erg fraai.
Laatst gewijzigd door MechanicalAnimal op ma 25 okt 2010, 18:06, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition

Bericht door dre »

prima keus!

om even te stoken:waarom geen fineer? :mrgreen:
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3260
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition

Bericht door MechanicalAnimal »

Waarom wel? :mrgreen: :wink:


HPL doet €90 voor 305 x 122 cm.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition

Bericht door dre »

omdat echt echt is! :lol:

wel een goede smaak trouwens :wink:
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition

Bericht door Arno »

MechanicalAnimal schreef:
Waarom wel?
Omdat fineer op papier een stuk makkelijker te verwerken is in jouw geval (kastvorm).
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition

Bericht door dre »

goed zo arno!
twijfelen is goed voor `m :mrgreen:
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition

Bericht door Arno »

Maar serieus, ik ben best een expert te noemen als het gaat om hpl verwerken, maar als ik thuis met beperkte gereedschappen zo'n kast zou moeten afplakken...
Ik zou er geen zin in hebben.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition

Bericht door dre »

toch zal de kleur er prima op staan!
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition

Bericht door Arno »

Heb je wel eens hpl verwerkt?

Ik wil anders wel wat gekke hoeken aan wat dikke stukken mdf zagen en er wat los hpl bij doen. Als je dan je malletje komt halen kun je dat meteen meenemen en eens wat uitproberen.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition

Bericht door dre »

hpl op facetten is flink schuren denk zo......
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3260
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition

Bericht door MechanicalAnimal »

dre schreef:
toch zal de kleur er prima op staan!
yep!
Arno schreef:
Heb je wel eens hpl verwerkt?

Ik wil anders wel wat gekke hoeken aan wat dikke stukken mdf zagen en er wat los hpl bij doen. Als je dan je malletje komt halen kun je dat meteen meenemen en eens wat uitproberen.
Arno!, dat zou geweldig zijn kerel. Echt super :D .

Mijn enige ervaring met HPL is een monstertje van 5x5 cm en een stalenboek van Egger :lol:

Ik weet dat het knetterhard spul is en derhalve ergens lastig bewerken. Het fraaist is natuurlijk de boel verstek en naadloos. Is dat te vijlen met een metaalvijl en een malletje onder de juiste hoek?
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition

Bericht door Arno »

MechanicalAnimal schreef:
Het fraaist is natuurlijk de boel verstek en naadloos. Is dat te vijlen met een metaalvijl en een malletje onder de juiste hoek?
Ik ga niet zeggen dat het onmogelijk is, maar ik weet bijna zeker dat het je niet lukt. En dan zeg ik 'bijna', niet omdat er toch nog hoop is, maar omdat ik probeer om niet té arrogant over te komen :lol:

Vergeet dat verstek. Je hebt gelukkig gekozen voor een donkere print, dus dan valt het basismateriaal van het hpl niet op.

Toevallig heb ik nog een aardige lap Egger H3362 ST9 liggen, en die is bijna hetzelfde als jouw keuze. Dan kan je het eens uitproberen met iets vergelijkbaars.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition

Bericht door hannesie »

MechanicalAnimal schreef:
De te vervangen Philipsen:
De bijlage philips small.jpg is niet meer beschikbaar
philips.jpg
philips.jpg (59.37 KiB) 504 keer bekeken
Dat zal wel een verschil worden met wat je nu hebt :oops: :oops:
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3260
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition

Bericht door MechanicalAnimal »

Arno schreef:
MechanicalAnimal schreef:
Het fraaist is natuurlijk de boel verstek en naadloos. Is dat te vijlen met een metaalvijl en een malletje onder de juiste hoek?
Ik ga niet zeggen dat het onmogelijk is, maar ik weet bijna zeker dat het je niet lukt. En dan zeg ik 'bijna', niet omdat er toch nog hoop is, maar omdat ik probeer om niet té arrogant over te komen :lol:

Vergeet dat verstek. Je hebt gelukkig gekozen voor een donkere print, dus dan valt het basismateriaal van het hpl niet op.

Toevallig heb ik nog een aardige lap Egger H3362 ST9 liggen, en die is bijna hetzelfde als jouw keuze. Dan kan je het eens uitproberen met iets vergelijkbaars.
:mrgreen:

Ik dacht stiekem zelf al aan gewoon "stotend" plakken. Doordat het superdun materiaal is staat er natuurlijk maar een miniem kiertje open. Ik kan dat met een lijntje matzwarte verf natuurlijk opvullen, dat wordt vast een fraai accentrandje.

Of iets heel duns erin verlijmen, zoals een zwarte tennisracketsnaar of dunner, maar dat wordt een ronde afwerking en dat is niet geheel in lijn met het design van de speaker natuurlijk.

Andere suggesties zijn welkom!

Die 3362 is de roodbruine Highland eiken, die lijkt er idd verdomd veel op.
Dat zou mooi uitkomen Arno, daar kan ik wel wat mee :D. Geweldig!
Laatst gewijzigd door MechanicalAnimal op ma 25 okt 2010, 13:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3260
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition

Bericht door MechanicalAnimal »

hannesie schreef:
Dat zal wel een verschil worden met wat je nu hebt :oops: :oops:
Jazeker! :mrgreen:

Neemt niet weg dat ik al bijna 15 jaar geniet van deze Philipsen, heerlijke speakers :D
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition

Bericht door Arno »

Ik heb je malletje (500x350x7.5mm hdf) en je proefspulletjes klaarliggen. Laat maar weten wanneer je het op wilt halen.
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3260
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition

Bericht door MechanicalAnimal »

huh?...nu al? :shock:

uuhhmmm.....ff overleggen hierzo....kan jij door de week 's avonds?
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition

Bericht door Arno »

MechanicalAnimal schreef:
huh?...nu al? :shock:

uuhhmmm.....ff overleggen hierzo....kan jij door de week 's avonds?
Na 19:00 uur ben je van harte welkom :D
Gebruikersavatar
xander79
Berichten: 106
Lid geworden op: za 21 aug 2010, 8:26
Locatie: Nieuwegein

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition

Bericht door xander79 »

Ziet er allemaal goed uit Mech! Wat een werk zeg!

Ik blijf deze topic toch maar even volgen :D.

Ik zie nu pas dat je uit Nijkerk komt, welke gedeelte woon je?
Ik heb zo'n 20 jaar op de kastanjelaan gewoont!

gr. Xander.

ps.
Als je naar Arno gaat klop dan wel aan bij de goede deur, de vrouw waar ik aan klopte belde bijna de politie :? .
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”