[longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition
Moderator: Beheerdersteam
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition
als ik even tijd over heb,zal ik ze morgen maken!
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition
Heb jij ook demperts nodig Dré? of als voetjes? jij hebt toch geen losse topkast?dre schreef:als ik even tijd over heb,zal ik ze morgen maken!
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition
Breng hem nou niet op ideeënMechanicalAnimal schreef:jij hebt toch geen losse topkast?
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition
goed idee!
nee,voetjes voor onder de kast
nee,voetjes voor onder de kast
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition
Zo, ff wat ploatjes uploaden tijdens de koffie.
Seas en PHL:
De te vervangen Philipsen:
Ik kan geen houtlijm meer zien zowat
Seas en PHL:
De te vervangen Philipsen:
Ik kan geen houtlijm meer zien zowat
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition
Morgen maar eens HPL bestellen
De keuze is gevallen op Highland Eiken Antraciet.
Dit is een HPL van Egger en is 0.8 mm dik.
Er zit een structuurtje op (ST9), maar ik ga kijken of een iets grovere structuur (ST22) op deze plaat verkrijgbaar is.
edit: ST22 is niet verkrijgbaar en deze foto geeft de kleur niet echt goed weer, is in het echt veel grijzer
Door het gestreepte dessin parallel aan de laagkast mee te laten lopen en ook weer paralel aan de topkast wordt de schuine stand benadrukt. Dat lijkt me wel erg fraai.
De keuze is gevallen op Highland Eiken Antraciet.
Dit is een HPL van Egger en is 0.8 mm dik.
Er zit een structuurtje op (ST9), maar ik ga kijken of een iets grovere structuur (ST22) op deze plaat verkrijgbaar is.
edit: ST22 is niet verkrijgbaar en deze foto geeft de kleur niet echt goed weer, is in het echt veel grijzer
Door het gestreepte dessin parallel aan de laagkast mee te laten lopen en ook weer paralel aan de topkast wordt de schuine stand benadrukt. Dat lijkt me wel erg fraai.
Laatst gewijzigd door MechanicalAnimal op ma 25 okt 2010, 18:06, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition
prima keus!
om even te stoken:waarom geen fineer?
om even te stoken:waarom geen fineer?
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition
Waarom wel?

HPL doet €90 voor 305 x 122 cm.
HPL doet €90 voor 305 x 122 cm.
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition
omdat echt echt is!
wel een goede smaak trouwens
wel een goede smaak trouwens
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition
Omdat fineer op papier een stuk makkelijker te verwerken is in jouw geval (kastvorm).MechanicalAnimal schreef:Waarom wel?
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition
goed zo arno!
twijfelen is goed voor `m
twijfelen is goed voor `m
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition
Maar serieus, ik ben best een expert te noemen als het gaat om hpl verwerken, maar als ik thuis met beperkte gereedschappen zo'n kast zou moeten afplakken...
Ik zou er geen zin in hebben.
Ik zou er geen zin in hebben.
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition
toch zal de kleur er prima op staan!
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition
Heb je wel eens hpl verwerkt?
Ik wil anders wel wat gekke hoeken aan wat dikke stukken mdf zagen en er wat los hpl bij doen. Als je dan je malletje komt halen kun je dat meteen meenemen en eens wat uitproberen.
Ik wil anders wel wat gekke hoeken aan wat dikke stukken mdf zagen en er wat los hpl bij doen. Als je dan je malletje komt halen kun je dat meteen meenemen en eens wat uitproberen.
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition
hpl op facetten is flink schuren denk zo......
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition
yep!dre schreef:toch zal de kleur er prima op staan!
Arno!, dat zou geweldig zijn kerel. Echt superArno schreef:Heb je wel eens hpl verwerkt?
Ik wil anders wel wat gekke hoeken aan wat dikke stukken mdf zagen en er wat los hpl bij doen. Als je dan je malletje komt halen kun je dat meteen meenemen en eens wat uitproberen.
Mijn enige ervaring met HPL is een monstertje van 5x5 cm en een stalenboek van Egger
Ik weet dat het knetterhard spul is en derhalve ergens lastig bewerken. Het fraaist is natuurlijk de boel verstek en naadloos. Is dat te vijlen met een metaalvijl en een malletje onder de juiste hoek?
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition
Ik ga niet zeggen dat het onmogelijk is, maar ik weet bijna zeker dat het je niet lukt. En dan zeg ik 'bijna', niet omdat er toch nog hoop is, maar omdat ik probeer om niet té arrogant over te komenMechanicalAnimal schreef:Het fraaist is natuurlijk de boel verstek en naadloos. Is dat te vijlen met een metaalvijl en een malletje onder de juiste hoek?
Vergeet dat verstek. Je hebt gelukkig gekozen voor een donkere print, dus dan valt het basismateriaal van het hpl niet op.
Toevallig heb ik nog een aardige lap Egger H3362 ST9 liggen, en die is bijna hetzelfde als jouw keuze. Dan kan je het eens uitproberen met iets vergelijkbaars.
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition
Dat zal wel een verschil worden met wat je nu hebtMechanicalAnimal schreef:De te vervangen Philipsen:
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition
Arno schreef:Ik ga niet zeggen dat het onmogelijk is, maar ik weet bijna zeker dat het je niet lukt. En dan zeg ik 'bijna', niet omdat er toch nog hoop is, maar omdat ik probeer om niet té arrogant over te komenMechanicalAnimal schreef:Het fraaist is natuurlijk de boel verstek en naadloos. Is dat te vijlen met een metaalvijl en een malletje onder de juiste hoek?![]()
Vergeet dat verstek. Je hebt gelukkig gekozen voor een donkere print, dus dan valt het basismateriaal van het hpl niet op.
Toevallig heb ik nog een aardige lap Egger H3362 ST9 liggen, en die is bijna hetzelfde als jouw keuze. Dan kan je het eens uitproberen met iets vergelijkbaars.
Ik dacht stiekem zelf al aan gewoon "stotend" plakken. Doordat het superdun materiaal is staat er natuurlijk maar een miniem kiertje open. Ik kan dat met een lijntje matzwarte verf natuurlijk opvullen, dat wordt vast een fraai accentrandje.
Of iets heel duns erin verlijmen, zoals een zwarte tennisracketsnaar of dunner, maar dat wordt een ronde afwerking en dat is niet geheel in lijn met het design van de speaker natuurlijk.
Andere suggesties zijn welkom!
Die 3362 is de roodbruine Highland eiken, die lijkt er idd verdomd veel op.
Dat zou mooi uitkomen Arno, daar kan ik wel wat mee
Laatst gewijzigd door MechanicalAnimal op ma 25 okt 2010, 13:23, 1 keer totaal gewijzigd.
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition
Jazeker!hannesie schreef:Dat zal wel een verschil worden met wat je nu hebt![]()
Neemt niet weg dat ik al bijna 15 jaar geniet van deze Philipsen, heerlijke speakers
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition
Ik heb je malletje (500x350x7.5mm hdf) en je proefspulletjes klaarliggen. Laat maar weten wanneer je het op wilt halen.
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition
huh?...nu al? 
uuhhmmm.....ff overleggen hierzo....kan jij door de week 's avonds?
uuhhmmm.....ff overleggen hierzo....kan jij door de week 's avonds?
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition
Na 19:00 uur ben je van harte welkomMechanicalAnimal schreef:huh?...nu al?
uuhhmmm.....ff overleggen hierzo....kan jij door de week 's avonds?
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition
Ziet er allemaal goed uit Mech! Wat een werk zeg!
Ik blijf deze topic toch maar even volgen
.
Ik zie nu pas dat je uit Nijkerk komt, welke gedeelte woon je?
Ik heb zo'n 20 jaar op de kastanjelaan gewoont!
gr. Xander.
ps.
Als je naar Arno gaat klop dan wel aan bij de goede deur, de vrouw waar ik aan klopte belde bijna de politie
.
Ik blijf deze topic toch maar even volgen
Ik zie nu pas dat je uit Nijkerk komt, welke gedeelte woon je?
Ik heb zo'n 20 jaar op de kastanjelaan gewoont!
gr. Xander.
ps.
Als je naar Arno gaat klop dan wel aan bij de goede deur, de vrouw waar ik aan klopte belde bijna de politie
