3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Moderator: Beheerdersteam
Re: weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Nee daar gaat het niet om, het ging erom dat hij zei dat bij 400 pagina's de stekker eruit ging, meer niet.
Dan moeten we misschien maar weer even terug naar 2 pagina's geleden zo als Walt zelf ook al heeft gevraagd.
Verder is het aanpassen van het topic naam ook wel een beetje flauw te noemen.
Verder is het aanpassen van het topic naam ook wel een beetje flauw te noemen.
Ik vind mijn posts niet minder informatief dan de voorgaande.
Een slot lijkt mij het mooist.
Topic verplaatsen en naam aanpassen is inderdaad beetje flauw, maar in het kader van grappig bedoeld kan dat wel even, ik ga er wel vanuit dat dit spoedig hersteld wordt, heb een PM naar Marp en Henkjan gestuurd met verzoek.
Sluiten?
Het draadje leeft meer dan ooit.
Het draadje leeft meer dan ooit.
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
Om maar weer back on topic te gaan, ik vraag me wel af wat het idee is van die loze kabel, zou dit kunnen verklaren waarom die lichtnet pluggen van Kemp, Akiko en Furutech een effect hebben? Heeft het te maken met buiten houden van instraling bijvoorbeeld?
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
In dat geval zou de voeding welke in je versterker of andere apparaten zit slecht ontworpen of defect zijn. Daar zit namelijk een prima netfilter in. Bovendien vertaalt zich dat dan in brommen af ander geruis en niet in de kwaliteit van de weergave.
Ook kan het zijn dat het uiterlijk en de hoge prijzen van dergelijke lichtnet pluggen voor een placebo effect zorgen.
Ook kan het zijn dat het uiterlijk en de hoge prijzen van dergelijke lichtnet pluggen voor een placebo effect zorgen.
Dat zou ook kunnen, ik ben bijna alle tweaks aan het verkopen (behalve het VdH spul) en merk nog niet dat het geluid slechter is geworden... Lastige met placebo effect, dat dit een effect is wat echt bestaat, dus als het beter klinkt na een tweak of upgrade, is dat ook echt zoals de luisteraar het beleeft.
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
Dat klopt.
Wat ik zelf trouwens ook vaak ondervind is dat ik de ene dag veel lekkerder luister dan de andere dag. Dat wisselt ook best.
Heb ik goed geslapen en ik voel me goed dan klinkt de set ook goed. Maar ben ik half verkouden en heb ik een halve nacht liggen draaien dan heeft het vaak geen zin om even lekker naar de muziek te luisteren.
Uiteraard kan de muziek dan op de achtergrond alsnog wel aan tijdens mijn bezigheden.
Wat ik zelf trouwens ook vaak ondervind is dat ik de ene dag veel lekkerder luister dan de andere dag. Dat wisselt ook best.
Heb ik goed geslapen en ik voel me goed dan klinkt de set ook goed. Maar ben ik half verkouden en heb ik een halve nacht liggen draaien dan heeft het vaak geen zin om even lekker naar de muziek te luisteren.
Uiteraard kan de muziek dan op de achtergrond alsnog wel aan tijdens mijn bezigheden.
Dat komt me bekend voor, waarbij de euforie van een nieuwe aanschaf het hier vaak beter laat klinken, pas na een paar weken is er dan echt iets zinnigs over te zeggen.
je bio-ritme altijd eerst raadplegen en aan de hand daarvan je audio hobby plannen, in een emotioneel dal of piek van je fysiek zeker niet muziek luisteren! Op kruisingen van de intelligentie en intuïtie lijnen moet je ook voorzichtig zijn.
Tijd van de maand wordt ook voor mannen een ding dus...
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Dat is het al jaren met vrouwen in huis.....
Re: 3 weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ik zou eerder denken dat je met die losse kabels meer antennes hebt om straling op te pikken of uit te zenden.
En wat het verplaatsen van dit topic naar de zandbak betreft; toch een beetje jammer. Ondanks alle ballast en commentaar is het toch hifi gerelateerd.
Ja, ik zou ook verwachten dat je een soort antenne krijgt met negatieve effecten, op high end forum heeft men echter positief resultaat met deze tweak, de eigenaar van Audiomaat heeft het bedacht, die maakt ook zeer goed aangeschreven stekkerblokken en bekabeling, dus deze tip dient serieus te worden genomen.
Als iemand bij een tip ook een commercieel belang heeft zou ik juist wat terughoudend zijn. Waarschijnlijk werkt het niet bij eurosnoertjes van €1,50.
En terug naar waar deze toch wel wat controversiële draad mijns inziens thuis hoort
Topic is helaas nog niet terug geplaatst… 
Twee sporen? viewforum.php?f=9
Op hifi gerelateerd lijkt alleen nog een verwijzing, de links die ik op andere fora had geplaatst naar dit topic werken namelijk ook niet meer, dus wellicht was het grappig bedoelt, maar pakt niet zo fraai uit, hopelijk kan dit spoedig hersteld worden.
Wel positief, op highend forum weer twee mensen die de truc met de loze kabel getest hebben, dieper laag en strakker laag.
Wel positief, op highend forum weer twee mensen die de truc met de loze kabel getest hebben, dieper laag en strakker laag.
Kemp heeft een product in het assortiment dat iets gelijks doet als de loze kabel tweak:
https://www.kempelektroniksshop.nl/acce ... -plug.html
https://www.kempelektroniksshop.nl/acce ... -plug.html
Heren, het ga jullie goed, ik ga de ontwikkelingen van mijn set op andere fora voortzetten (highend, HT en audiofreaks). Met name de laatste moderatie actie hier kan ik niet echt waarderen.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
- pvanlingen
Daar zullen ze blij mee zijn.
Ik wens ze sterkte op die andere fora.
Ik wens ze sterkte op die andere fora.
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
Dit topic wordt voortgezet op highend-forum, htforum en audiofreaksforum.
Toelichting: tijdens een pagina's vullend spelletje om een hoge postcount werd het topic even buiten de actieve onderwerpen en buiten het bereik van zoekmachines geplaatst. Daar kon het spel zonodig worden voortgezet, en de mods konden er dan bij gelegenheid (of minder warm weer) naar kijken.
Begrijpelijkerwijs kon Walt dit niet erg waarderen, maar een telefoongesprek erover hoefde voor hem niet. Hij gaf aan dat hem al langer duidelijk was dat de meeste zelfbouwers niets met zijn tweaks hebben, wat zou hebben geleid tot overwegend veel offtopic en geintjes. Zodoende overwoog hij al langer om ermee verder te gaan op forums waar deze meer worden gewaardeerd, wat het voor hem ook leuker en gezelliger maakt.
Mochten we van Walt specifieke links ontvangen naar zijn voortzetting, dan worden deze hier vermeld.
--
UPDATE
De van Walt ontvangen linkjes:
https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=154185.0
https://audiofreaksforum.nl/index.php?topic=45739.0
https://www.high-endforum.nl/topic/1698 ... ent-553758
Toelichting: tijdens een pagina's vullend spelletje om een hoge postcount werd het topic even buiten de actieve onderwerpen en buiten het bereik van zoekmachines geplaatst. Daar kon het spel zonodig worden voortgezet, en de mods konden er dan bij gelegenheid (of minder warm weer) naar kijken.
Begrijpelijkerwijs kon Walt dit niet erg waarderen, maar een telefoongesprek erover hoefde voor hem niet. Hij gaf aan dat hem al langer duidelijk was dat de meeste zelfbouwers niets met zijn tweaks hebben, wat zou hebben geleid tot overwegend veel offtopic en geintjes. Zodoende overwoog hij al langer om ermee verder te gaan op forums waar deze meer worden gewaardeerd, wat het voor hem ook leuker en gezelliger maakt.
Mochten we van Walt specifieke links ontvangen naar zijn voortzetting, dan worden deze hier vermeld.
--
UPDATE
De van Walt ontvangen linkjes:
https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=154185.0
https://audiofreaksforum.nl/index.php?topic=45739.0
https://www.high-endforum.nl/topic/1698 ... ent-553758
Laatst gewijzigd door Marp op wo 13 sep 2023, 19:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: links toegevoegd
Reden: links toegevoegd