3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Shadow »

Nee daar gaat het niet om, het ging erom dat hij zei dat bij 400 pagina's de stekker eruit ging, meer niet.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Kappa7 »

Dan moeten we misschien maar weer even terug naar 2 pagina's geleden zo als Walt zelf ook al heeft gevraagd.
Verder is het aanpassen van het topic naam ook wel een beetje flauw te noemen.
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door FR_Aad »

Ik vind mijn posts niet minder informatief dan de voorgaande.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door hannesie »

Een slot lijkt mij het mooist.
slot.jpg
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Walt »

Topic verplaatsen en naam aanpassen is inderdaad beetje flauw, maar in het kader van grappig bedoeld kan dat wel even, ik ga er wel vanuit dat dit spoedig hersteld wordt, heb een PM naar Marp en Henkjan gestuurd met verzoek.
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door FR_Aad »

Sluiten?
Het draadje leeft meer dan ooit.
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4779
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Olaf Analogue »

Walt schreef: zo 03 sep 2023, 9:38
Netstroom heeft een zeer grote invloed op het geluid.
Als in:

Netstroom aanwezig = geluid.
Netstroom niet aanwezig = geen geluid.

Dat is inderdaad een zeer grote invloed.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Walt »

Om maar weer back on topic te gaan, ik vraag me wel af wat het idee is van die loze kabel, zou dit kunnen verklaren waarom die lichtnet pluggen van Kemp, Akiko en Furutech een effect hebben? Heeft het te maken met buiten houden van instraling bijvoorbeeld?
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4779
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Olaf Analogue »

In dat geval zou de voeding welke in je versterker of andere apparaten zit slecht ontworpen of defect zijn. Daar zit namelijk een prima netfilter in. Bovendien vertaalt zich dat dan in brommen af ander geruis en niet in de kwaliteit van de weergave.
Ook kan het zijn dat het uiterlijk en de hoge prijzen van dergelijke lichtnet pluggen voor een placebo effect zorgen.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Walt »

Dat zou ook kunnen, ik ben bijna alle tweaks aan het verkopen (behalve het VdH spul) en merk nog niet dat het geluid slechter is geworden... Lastige met placebo effect, dat dit een effect is wat echt bestaat, dus als het beter klinkt na een tweak of upgrade, is dat ook echt zoals de luisteraar het beleeft.
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4779
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Olaf Analogue »

Dat klopt.
Wat ik zelf trouwens ook vaak ondervind is dat ik de ene dag veel lekkerder luister dan de andere dag. Dat wisselt ook best.
Heb ik goed geslapen en ik voel me goed dan klinkt de set ook goed. Maar ben ik half verkouden en heb ik een halve nacht liggen draaien dan heeft het vaak geen zin om even lekker naar de muziek te luisteren.
Uiteraard kan de muziek dan op de achtergrond alsnog wel aan tijdens mijn bezigheden.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Walt »

Dat komt me bekend voor, waarbij de euforie van een nieuwe aanschaf het hier vaak beter laat klinken, pas na een paar weken is er dan echt iets zinnigs over te zeggen.
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door hsmeets »

je bio-ritme altijd eerst raadplegen en aan de hand daarvan je audio hobby plannen, in een emotioneel dal of piek van je fysiek zeker niet muziek luisteren! Op kruisingen van de intelligentie en intuïtie lijnen moet je ook voorzichtig zijn.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Shadow »

Tijd van de maand wordt ook voor mannen een ding dus...
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door ds23man »

Dat is het al jaren met vrouwen in huis.....
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11058
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: 3 weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door richard »

Walt schreef: zo 03 sep 2023, 10:41
... Heeft het te maken met buiten houden van instraling bijvoorbeeld?
Ik zou eerder denken dat je met die losse kabels meer antennes hebt om straling op te pikken of uit te zenden.

En wat het verplaatsen van dit topic naar de zandbak betreft; toch een beetje jammer. Ondanks alle ballast en commentaar is het toch hifi gerelateerd.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Walt »

Ja, ik zou ook verwachten dat je een soort antenne krijgt met negatieve effecten, op high end forum heeft men echter positief resultaat met deze tweak, de eigenaar van Audiomaat heeft het bedacht, die maakt ook zeer goed aangeschreven stekkerblokken en bekabeling, dus deze tip dient serieus te worden genomen.
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11058
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door richard »

Walt schreef: zo 03 sep 2023, 15:49
...die maakt ook zeer goed aangeschreven stekkerblokken en bekabeling, dus deze tip dient serieus te worden genomen.
Als iemand bij een tip ook een commercieel belang heeft zou ik juist wat terughoudend zijn. Waarschijnlijk werkt het niet bij eurosnoertjes van €1,50.

En terug naar waar deze toch wel wat controversiële draad mijns inziens thuis hoort :goedzo:
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Walt »

Topic is helaas nog niet terug geplaatst… :(
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11058
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door richard »

Twee sporen? viewforum.php?f=9
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Walt »

Op hifi gerelateerd lijkt alleen nog een verwijzing, de links die ik op andere fora had geplaatst naar dit topic werken namelijk ook niet meer, dus wellicht was het grappig bedoelt, maar pakt niet zo fraai uit, hopelijk kan dit spoedig hersteld worden.

Wel positief, op highend forum weer twee mensen die de truc met de loze kabel getest hebben, dieper laag en strakker laag.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Walt »

Kemp heeft een product in het assortiment dat iets gelijks doet als de loze kabel tweak:

https://www.kempelektroniksshop.nl/acce ... -plug.html
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Walt »

Heren, het ga jullie goed, ik ga de ontwikkelingen van mijn set op andere fora voortzetten (highend, HT en audiofreaks). Met name de laatste moderatie actie hier kan ik niet echt waarderen.

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
pvanlingen
Berichten: 1587
Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 13:35
Locatie: Dronten

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door pvanlingen »

Daar zullen ze blij mee zijn. :(
Ik wens ze sterkte op die andere fora.
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Marp »

Dit topic wordt voortgezet op highend-forum, htforum en audiofreaksforum.

Toelichting: tijdens een pagina's vullend spelletje om een hoge postcount werd het topic even buiten de actieve onderwerpen en buiten het bereik van zoekmachines geplaatst. Daar kon het spel zonodig worden voortgezet, en de mods konden er dan bij gelegenheid (of minder warm weer) naar kijken.

Begrijpelijkerwijs kon Walt dit niet erg waarderen, maar een telefoongesprek erover hoefde voor hem niet. Hij gaf aan dat hem al langer duidelijk was dat de meeste zelfbouwers niets met zijn tweaks hebben, wat zou hebben geleid tot overwegend veel offtopic en geintjes. Zodoende overwoog hij al langer om ermee verder te gaan op forums waar deze meer worden gewaardeerd, wat het voor hem ook leuker en gezelliger maakt.

Mochten we van Walt specifieke links ontvangen naar zijn voortzetting, dan worden deze hier vermeld.

--
UPDATE
De van Walt ontvangen linkjes:
https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=154185.0
https://audiofreaksforum.nl/index.php?topic=45739.0
https://www.high-endforum.nl/topic/1698 ... ent-553758
Laatst gewijzigd door Marp op wo 13 sep 2023, 19:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: links toegevoegd
Gesloten