Transmission-line met Kef B139
Moderator: Beheerdersteam
lees dit eens door
http://www.hifi-forum.de/index.php?acti ... &thread=15
helemaal onderaan staat een ontwerp met Peerless SLS 10
denk dat de B139 daar ook prima zijn werk zou kunnen doen
http://www.hifi-forum.de/index.php?acti ... &thread=15
helemaal onderaan staat een ontwerp met Peerless SLS 10
denk dat de B139 daar ook prima zijn werk zou kunnen doen
Wat is dan het verschil tussen de diverse plekken van een poort? Aangezien op die frequenties de geluidsgolf als een soort cirkel rond de speaker bevind.
Gisteren het hout voor de speaker gehaalt, morgen maar eens zagen. Het wordt het laatste ontwerp van mij. Eerst maar 1 kast bouwen, en kijken hoe dat klinkt.
Gisteren het hout voor de speaker gehaalt, morgen maar eens zagen. Het wordt het laatste ontwerp van mij. Eerst maar 1 kast bouwen, en kijken hoe dat klinkt.
De plaats van de tunnel opening bij een TL wordt meestalImplo schreef:Wat is dan het verschil tussen de diverse plekken van een poort? Aangezien op die frequenties de geluidsgolf als een soort cirkel rond de speaker bevind.
Gisteren het hout voor de speaker gehaalt, morgen maar eens zagen. Het wordt het laatste ontwerp van mij. Eerst maar 1 kast bouwen, en kijken hoe dat klinkt.
aan de voorkant bij de vloer (bodem) net te ver van de woofer
als meest prettig ervaren....
maar simulaties van Roland met AJHorn en van het TL onderzoek
van onze oosterburen met simulaties en metingen laten toch iets
anders zien.... TL opening aan de achterzijde heeft dan toch
de voorkeur...
Zie dat je de KEF B 139 in de verkoop hebt gedaan...
valt de klank van de proefkast tegen ?
Yup.. testkast met TL viel erg tegen, en daarna een BR van 80 liter @ 27hz van gemaakt. Ging aardig laag, maar toch klonk het niet muzikaal, ondanks dat in WinISD alles aardig leek, niet te hoge group delay, niet teveel air velocity.. Maarja blijkbaar heb ik nog een hoop te leren 
Ik blijf voorlopig bij mijn huidige setje (KEF T27 + B200 in 60L gesloten), en spaar ik even door, over een tijdje eens kijken naar een leuk ontwerp om na te bouwen.
Ik blijf voorlopig bij mijn huidige setje (KEF T27 + B200 in 60L gesloten), en spaar ik even door, over een tijdje eens kijken naar een leuk ontwerp om na te bouwen.
Jammer.... dat de test TL niet goed klinkt...Implo schreef:Yup.. testkast met TL viel erg tegen, en daarna een BR van 80 liter @ 27hz van gemaakt. Ging aardig laag, maar toch klonk het niet muzikaal, ondanks dat in WinISD alles aardig leek, niet te hoge group delay, niet teveel air velocity.. Maarja blijkbaar heb ik nog een hoop te leren
Ik blijf voorlopig bij mijn huidige setje (KEF T27 + B200 in 60L gesloten), en spaar ik even door, over een tijdje eens kijken naar een leuk ontwerp om na te bouwen.
heb je maar een kast gemaakt ...mono
als dat zo is welke van de B 139 heb je getest ?
Ken de rest van je set ook niet...
maar om de TL tot "leven" te brengen heb je
een goede stabiele versterker nodig
Mogelijk dat de lijn de lang is ... lijkt mij niet
maar heb je ook met kortere lijn getest...
Ik heb eerst 1 kast gemaakt ja, enja de rest is ook niet bepaald highend 
PC -> Sony STR GX-311 -> Luidsprekers.
Lijn was 2,80, driver op 1/3, begin van de lijn 1,5 Sd, eind van de lijn 1x Sd.
Huidige set is een gesloten kast van 60liter met de B200 en de T27 van KEF, met het scheidingsfilter uit de 104ab. Aangezien deze beter is dan de Chorale filters (waar ik de units ook uit heb).
In de keuken staat een setje TL's met een zelfbouw setje van conrad. Goedkope rommel, maar toch klinkt die TL wel lekker.
6" drivertje, maar gaat verbazend laag. Afgestemd op 30 hz, driver aan het begin van de lijn, losjes gedempt.
PC -> Sony STR GX-311 -> Luidsprekers.
Lijn was 2,80, driver op 1/3, begin van de lijn 1,5 Sd, eind van de lijn 1x Sd.
Huidige set is een gesloten kast van 60liter met de B200 en de T27 van KEF, met het scheidingsfilter uit de 104ab. Aangezien deze beter is dan de Chorale filters (waar ik de units ook uit heb).
In de keuken staat een setje TL's met een zelfbouw setje van conrad. Goedkope rommel, maar toch klinkt die TL wel lekker.
6" drivertje, maar gaat verbazend laag. Afgestemd op 30 hz, driver aan het begin van de lijn, losjes gedempt.
