TS2019-PP80

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: TS2019-PP80

Bericht door ray5150 »

Leeuwarden schreef: zo 25 dec 2022, 16:24

Bijvoorbeeld zoiets dus: https://nl.rs-online.com/web/p/heat-sin ... ns/1686245

Dat moet makkelijk in te passen zijn lijkt me!
Vreemd, als ik een componentje zoek is EOO de eerste waar ik kijk, als die het niet heeft of kan leveren ga ik pas bij een groothandel kijken.
https://www.eoo-bv.nl/490-to-220-koeling
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: TS2019-PP80

Bericht door Leeuwarden »

Dat vind ik dan weer vreemd. Ik Google op heatsink 15K/W om te kijken waar we het over hebben en zodoende kwam ik bij RS terecht. Maar ik begrijp, gezien je EOO alweer in het spotlicht zet, dat je graag wil dat ik daar bestel…
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: TS2019-PP80

Bericht door Shadow »

Norbert heeft de gun factor ten opzichte van de reuzen zoals RS, Farnell, Mouser en Reichelt wel ja :lol:
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: TS2019-PP80

Bericht door FR_Aad »

Kun je dan weer een beetje normaal bestellen?
Mailen en bellen vind ik te veel gedoe.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: TS2019-PP80

Bericht door Barry2001 »

Nog maar een keer weer dan, EOO is geen distributeur en RS / Farnell etc zijn geen groothandels, wel distributeurs. Het verschil is dat als je bvb een Real Time Clock sjippie koopt bij RS / Farnell etc je zeker weet dat je ook het merk koopt dat je besteld, en geen wazige chinese imitatie. Bij EOO kan het overal vandaan komen, geen garantie omdat 'ie geen distributeur is. En je kunt ook als particulier enkele stuks kopen bij RS / Farnell, geen groothandel dus.
Ik zeg dus niet dat EOO niet te vertrouwen is he, kan ook uit onwetendheid iets verkocht worden, maar je hebt gewoon niet de garantie die je bij de 'grote' namen wel hebt. Bij een koelblokje niet zo'n ding natuurlijk, bij een Real Time Clock sjippie wel.
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: TS2019-PP80

Bericht door FR_Aad »

Voorbeeld
De "Neutrik" pluggen die ik bij EOO heb gekocht passen niet in de originele Neutrik chassis mounts.
Iets met goedkoop is duurkoop??
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: TS2019-PP80

Bericht door ray5150 »

FR_Aad schreef: di 27 dec 2022, 13:56
Kun je dan weer een beetje normaal bestellen?
Mailen en bellen vind ik te veel gedoe.
Ik maak meestal een lijstje in Wordpad met de aantallen en productcodes die bij de artikelen staan.
Dat knip en plak ik weer naar de contactpagina op de site, volgende dag mail retour met het totaal bedrag.

Zo heb ik het al enkele tientallen keren gedaan. gebeld heb ik (nog) niet.

Natuurlijk is een winkelmandje praktischer, maar ik ben al heel blij dat deze mogelijkheid zowieso bestaat.
Over het algemeen bestel ik vrij simpele dingen, weerstanden, condensatoren, elco's , transistoren en opamps. meestal voor een paar tientjes per keer.

In reactie op Barry, over het algemeen staat er wel aangegeven of een bepaald artikel wel of niet van een merk is.
Ik kan me voorstellen dat dat met digitale IC's en dergelijke iets lastiger ligt. inderdaad heb je geen 100 % garantie. bij een groothandel heb je dat wel.
Gebruikersavatar
douwebakker
Berichten: 2172
Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
Locatie: Vledder Drenthe
Contacteer:

Re: TS2019-PP80

Bericht door douwebakker »

ray5150 schreef: di 27 dec 2022, 14:17


Ik maak meestal een lijstje in Wordpad met de aantallen en productcodes die bij de artikelen staan.
Dat knip en plak ik weer naar de contactpagina op de site, volgende dag mail retour met het totaal bedrag.

Is gebruik altijd het kladblok. Wist niet van het bestaan van wordpad.
Voortaan ga ik dat ook gebruiker Ray.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: TS2019-PP80

Bericht door Leeuwarden »

Maar ik wordt bij deze dus niet verplicht om bij EOO te bestellen? :lol:
Voor wat het waard is, Ray, ik heb wel eens bij EOO besteld. Meerdere malen zelfs. Maar als ik een bult onderdelen nodig heb waarvan EOO een deel niet heeft, dan ga ik naar een leverancier die dat wel heeft en de bestelling in één keer kan…
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: TS2019-PP80

Bericht door Leeuwarden »

Trouwens, die OPA 1642 en OPA1656 zie ik nergens te koop. Iemand tip waar te krijgen?
Pikant detail: op marktplaats worden de pcb en onderdelen voor de fasedraaier aangeboden… Zonder beide OPA’s…
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: TS2019-PP80

Bericht door Barry2001 »

Mouser.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: TS2019-PP80

Bericht door Leeuwarden »

Barry2001 schreef: di 27 dec 2022, 15:34
Mouser.
Niet te geloven, totaal over het hoofd gezien! Dank!
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: TS2019-PP80

Bericht door Barry2001 »

Als je bij Mouser wilt bestellen Jan, ik ga zelf een bestelling doen waarbij ik wel over de €50 kom (ivm verzendkosten), je kunt wel meeliften als je zelf niet aan dat bedrag komt. Moet alleen nog wel m’n lijstje compleet maken.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: TS2019-PP80

Bericht door Leeuwarden »

Graag, het heeft van mijn kant geen haast.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: TS2019-PP80

Bericht door Leeuwarden »

De trafo’s zijn inmiddels voor de tweede keer betaald en zullen binnenkort wel een keer in de brievenbus zitten. Ik kan dus inmiddels serieus gaan nadenken welke KT88’s erin gaan. Of toch iets anders? Iemand gedachten daarover?
Gebruikersavatar
elpeewee
Ook commercieel actief
Berichten: 120
Lid geworden op: zo 28 jun 2015, 0:09
Contacteer:

Re: TS2019-PP80

Bericht door elpeewee »

Ik zou persoonlijk gelijk gaan voor de kt 120. Je bent dan wel iets duurder uit, maar ik hoor vaker dat ze beginnen met de kt 88 en later upgraden naar de klt120. Dan heb je het geld 2x uitgegeven. Je krijgt er meer vermogen voor terug. Je hoort dat terug in meer controle in de muziek.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: TS2019-PP80

Bericht door Leeuwarden »

Ik heb een paar jaar geleden al eens de PR20HE in elkaar geknutseld met daarin KT120’s. Klonk op zich prima. Versterkers na een poosje toch verkocht. Na een tijdje kwam ik dus de versterker tegen die ik nu aan het bouwen ben. En in theorie zou die beter moeten zijn als de PR20HE. Omdat ik in de tussentijd me ook eens verdiept heb in verschillende buizen kwam ik ooit ergens een artikel van een versterker fabrikant tegen vaststelde dat de KT150 een upgrade was tov de KT120. Wat ik het nadeel van beide vind is dat ze alleen van Tung Sol verkrijgbaar zijn. Maakt dat eens een andere smaak proberen lastig is. Dat maakt een KT88 dan voor mij weer interessant. Wat ik belangrijk vind is dat een buis beetje nadruk op laag, mid en soundstage heeft. Vermogen vind ik iets minder interessant, ik luister tegenwoordig in een klein kamertje. Ten tijde van de PR20HE luisterde ik in een 3x grotere kamer, toen was het wel belangrijk.
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: TS2019-PP80

Bericht door democles »

Ja moeilijk.

KT88 ga voor de EH.
Tot dat je de GU50 hoort,meer bas dan de KT88.
Prijsverschil is dermate hoog dat ik daarna de KT88 gedag zei..............
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: TS2019-PP80

Bericht door Leeuwarden »

Hmmm… zo te zien ontbreken er een paar aftakkingen aan de voedingstrafo’s…
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: TS2019-PP80

Bericht door FR_Aad »

Ik vind een KT88 qua uiterlijk wel mooier dan een GU50
Bijlagen
GU50
GU50
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: TS2019-PP80

Bericht door Leeuwarden »

Maar even kijken wat het uiteindelijk wordt. Eerst die trafo’s maar eens oplossen.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: TS2019-PP80

Bericht door Leeuwarden »

Ik heb dus “verkeerde” voedingstrafo’s geleverd gekregen. De 10V aftakking ontbreekt. Gister Menno gemaild en gelijk antwoord gekregen dat hij vandaag actie zou ondernemen. Net weer bericht van Menno: ik krijg kosteloos nieuwe opgestuurd. Prima oplossing!
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: TS2019-PP80

Bericht door Leeuwarden »

Nou ja, bijna kosteloos, ze weten je toch weer administratiekosten te berekenden… Maar ze zijn in Nederland. MBCE beheert de bank dus die mag vanavond betalen. Van haar eigen rekening maar. Dan kunnen we in de huwelijkse voorwaarden bijschrijven dat ze er een aandeel in heeft! Zij ook weer blij.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: TS2019-PP80

Bericht door Leeuwarden »

Goed, trafo's zijn binnen en dit keer zijn ze goed. Binnenkort maar weer verder...
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: TS2019-PP80

Bericht door Leeuwarden »

Rustig door… Ze komen eerst even op luxe V313 plankje en nadien in een kastje…
Bijlagen
90DA5792-C2B3-4EFE-826E-7E7661752780.jpeg
Plaats reactie