Tony Gee's Plutone

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Thomox
Berichten: 972
Lid geworden op: za 19 mar 2011, 18:53

Re: Tony Gee's Plutone

Bericht door Thomox »

Hahaha, herkenbaar Tony :lagge:
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8114
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Tony Gee's Plutone

Bericht door Kappa7 »

Geenius schreef:
Precies wat ik bedoel, het is nooit goed, wat je ook draait (on offense) :)

Bij een andere demo die ik een tijdje terug deed zei iemand letterlijk tegen mij:
"Waarom draai je zo veel klassiek, daar luistert toch niemand naar?" :?
Tis natuurlijk wel afhankelijk van waar je draait.
Sta je op een beurs dan blijven de mensen vaak maar een nummertje luisteren en moet je de mensen dan dus in dat moment vangen.
Op een audio vereniging is er meer tijd en kan je van alles door elkaar draaien en dan kan iedereen horen wat het product precies kan.
Kies je er dan voor om alleen (op een nummer na) veilige muziek te draaien dan laat je nog niet horen waar de grenzen liggen van het product.
Er werd op de avond zelf ook nog gevraagd on wat steviger werk. Er werd toen wel iets opgezet maar ook daar was muziekaal geen touw aan vast te knopen.
Je kon er echt niets mee.
Jammer het zijn zulke mooie speakers die ik graag goed had beluisterd.
Gebruikersavatar
Geenius
ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
Berichten: 1810
Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
Contacteer:

Re: Tony Gee's Plutone

Bericht door Geenius »

Kappa7 schreef:
Er werd op de avond zelf ook nog gevraagd on wat steviger werk. Er werd toen wel iets opgezet maar ook daar was muziekaal geen touw aan vast te knopen. Je kon er echt niets mee.
Ter info: het steviger stuk wat ik draaide was "Wine is the Thread" door Krantz, Carlock, Lefebvre.
Hier een kort stukje van dat nummer: http://mp3.juno.co.uk/MP3/SF2901492-02-01-04.mp3
Clip komt van deze site: http://www.junodownload.com/products/wa ... 901492-02/

Afbeelding
Gebruikersavatar
KeysAndSax
Berichten: 4
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 11:07
Locatie: Fijnaart

Re: Tony Gee's Plutone

Bericht door KeysAndSax »

Gewoon in de eigen huiskamer zetten; kun je draaien waar je naar wilt luisteren :-)
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Tony Gee's Plutone

Bericht door ray5150 »

En al het niks is, gooi je ze weer op Marktplaats ?
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: Tony Gee's Plutone

Bericht door Wowly »

Shadow schreef:
Wowly schreef:
Damn tony maakt altijd van die pareltjes....krijg zin om weer eens wat te bouwen.........
Vervangers voor de refmons Jan?
Nee die doen het echt nog zeer goed. Maar in de woonkamer zou het wel leuk zijn........ :wink:

Muziekkeuze bij het beluisteren van een systeem; ik hoop altijd dat mensen hun eigen muziek meenemen; hopelijk pik ikzelf er wat van op!
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36751
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Tony Gee's Plutone

Bericht door Pjotr »

ray5150 schreef:
En al het niks is, gooi je ze weer op Marktplaats ?
Beetje meer eerbied voor Tony's geknutsel hè :lol:
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Tony Gee's Plutone

Bericht door richard »

Pjotr schreef:
ray5150 schreef:
En al het niks is, gooi je ze weer op Marktplaats ?
Beetje meer eerbied voor Tony's geknutsel hè :lol:
Zou het dan zo kunnen zijn dat voor Jan Doorsnee zijn luidsprekers beter klinken dan zijn muziek?
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Tony Gee's Plutone

Bericht door hannesie »

Pjotr schreef:
ray5150 schreef:
En al het niks is, gooi je ze weer op Marktplaats ?
Beetje meer eerbied voor Tony's geknutsel hè :lol:
:lol: Ik heb ze van dichtbij gezien, is zeker geen knutselwerk. :sure:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36751
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Tony Gee's Plutone

Bericht door Pjotr »

hannesie schreef:
Pjotr schreef:
ray5150 schreef:
En al het niks is, gooi je ze weer op Marktplaats ?
Beetje meer eerbied voor Tony's geknutsel hè :lol:
:lol: Ik heb ze van dichtbij gezien, is zeker geen knutselwerk. :sure:
Dan niet verder zeuren :sure: :)
AM13
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 21 apr 2021, 11:37

Re: Tony Gee's Plutone

Bericht door AM13 »

FR_Aad schreef:
Mooie klassieke vorm.
Maar even een paar plaatjes voor het nageslacht.
kun je enkele foto's van de crossover met beide soorten condensatoren delen?
AM13
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 21 apr 2021, 11:37

Re: Tony Gee's Plutone

Bericht door AM13 »

Geenius schreef:
Er wordt gewerkt aan wat mooiere stands. Iets als dit:
kun je enkele foto's van de crossover met beide soorten condensatoren delen?
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Tony Gee's Plutone

Bericht door Shadow »

AM13 schreef:
kun je enkele foto's van de crossover met beide soorten condensatoren delen?
De gebruikte condensatoren zijn Audyn True Copper Max of Duelund Cast Copper / Silver hybrid. Tegenwoordig is de Audyn versie opgevolgd door de Jantzen Amber-Z cap.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Tony Gee's Plutone

Bericht door hannesie »

Nog even de muziek die Tony bedoelde.


Het was niet meer te vinden op het aangegeven adres. :!:
Laatst gewijzigd door hannesie op wo 21 apr 2021, 11:57, 1 keer totaal gewijzigd.
AM13
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 21 apr 2021, 11:37

Re: Tony Gee's Plutone

Bericht door AM13 »

Shadow schreef:
AM13 schreef:
kun je enkele foto's van de crossover met beide soorten condensatoren delen?
De gebruikte condensatoren zijn Audyn True Copper Max of Duelund Cast Copper / Silver hybrid. Tegenwoordig is de Audyn versie opgevolgd door de Jantzen Amber-Z cap.

jantzen Amber-Z cap, heel interessant, dit is iets nieuws, de eerste keer dat ik erover hoor. zijn er foto's van de crossover?
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Tony Gee's Plutone

Bericht door Shadow »

AM13 schreef:
Shadow schreef:
AM13 schreef:
kun je enkele foto's van de crossover met beide soorten condensatoren delen?
De gebruikte condensatoren zijn Audyn True Copper Max of Duelund Cast Copper / Silver hybrid. Tegenwoordig is de Audyn versie opgevolgd door de Jantzen Amber-Z cap.

jantzen Amber-Z cap, heel interessant, dit is iets nieuws, de eerste keer dat ik erover hoor. zijn er foto's van de crossover?
Ja hoor;

http://www.humblehomemadehifi.com/archive.html

Daar staat de Plutone tussen, foto's en schema van het crossover staan in de pdf.
AM13
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 21 apr 2021, 11:37

Re: Tony Gee's Plutone

Bericht door AM13 »

Shadow schreef:
AM13 schreef:
Shadow schreef:

De gebruikte condensatoren zijn Audyn True Copper Max of Duelund Cast Copper / Silver hybrid. Tegenwoordig is de Audyn versie opgevolgd door de Jantzen Amber-Z cap.

jantzen Amber-Z cap, heel interessant, dit is iets nieuws, de eerste keer dat ik erover hoor. zijn er foto's van de crossover?
Ja hoor;

http://www.humblehomemadehifi.com/archive.html

Daar staat de Plutone tussen, foto's en schema van het crossover staan in de pdf.
er zijn geen gegevens over het nieuwe type condensator jantzen Amber-Z.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Tony Gee's Plutone

Bericht door Shadow »

Nee klopt, de waardes zijn niet vrijgegeven, als je vragen hebt kun je Tony gewoon mailen, hij is super aardig en behulpzaam!
AM13
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 21 apr 2021, 11:37

Re: Tony Gee's Plutone

Bericht door AM13 »

Ja, Tony heeft buitengewoon gelijk.
Heb je naar Pluto geluisterd?
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Tony Gee's Plutone

Bericht door Henkjan »

AM13 schreef:
Shadow schreef:
AM13 schreef:


jantzen Amber-Z cap, heel interessant, dit is iets nieuws, de eerste keer dat ik erover hoor. zijn er foto's van de crossover?
Ja hoor;

http://www.humblehomemadehifi.com/archive.html

Daar staat de Plutone tussen, foto's en schema van het crossover staan in de pdf.
er zijn geen gegevens over het nieuwe type condensator jantzen Amber-Z.
hier vast wel: http://www.humblehomemadehifi.com/Cap.html
AM13
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 21 apr 2021, 11:37

Re: Tony Gee's Plutone

Bericht door AM13 »

Ik zag het, het is een vergelijkende condensatortest. nergens wordt vermeld dat amber-z in plutonen is verwerkt.
AM13
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 21 apr 2021, 11:37

Re: Tony Gee's Plutone

Bericht door AM13 »

iemand die naar plutons heeft geluisterd, kan zijn ervaring met hen opschrijven ?
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Tony Gee's Plutone

Bericht door Shadow »

Nee dat gaan maar weinig mensen zijn, als je Tony contact kun je misschien bij hem gaan luisteren...
hansl
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 16 mei 2021, 13:27

Re: Tony Gee's Plutone

Bericht door hansl »

Ik heb hier de Plutones staan. met de Audyn True Copper Max condensators. Fijne speaker, mooi detail. Het is in Rotterdam.
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9199
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: Tony Gee's Plutone

Bericht door wouter »

Gaaf! Foto's zijn ook welkom. Blijft een fascinerend ontwerp, oldschool modern.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”