Tony Gee's Plutone
Moderator: Beheerdersteam
Re: Tony Gee's Plutone
Tis natuurlijk wel afhankelijk van waar je draait.Geenius schreef:Precies wat ik bedoel, het is nooit goed, wat je ook draait (on offense)![]()
Bij een andere demo die ik een tijdje terug deed zei iemand letterlijk tegen mij:
"Waarom draai je zo veel klassiek, daar luistert toch niemand naar?"
Sta je op een beurs dan blijven de mensen vaak maar een nummertje luisteren en moet je de mensen dan dus in dat moment vangen.
Op een audio vereniging is er meer tijd en kan je van alles door elkaar draaien en dan kan iedereen horen wat het product precies kan.
Kies je er dan voor om alleen (op een nummer na) veilige muziek te draaien dan laat je nog niet horen waar de grenzen liggen van het product.
Er werd op de avond zelf ook nog gevraagd on wat steviger werk. Er werd toen wel iets opgezet maar ook daar was muziekaal geen touw aan vast te knopen.
Je kon er echt niets mee.
Jammer het zijn zulke mooie speakers die ik graag goed had beluisterd.
- Geenius
- ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
- Contacteer:
Re: Tony Gee's Plutone
Ter info: het steviger stuk wat ik draaide was "Wine is the Thread" door Krantz, Carlock, Lefebvre.Kappa7 schreef:Er werd op de avond zelf ook nog gevraagd on wat steviger werk. Er werd toen wel iets opgezet maar ook daar was muziekaal geen touw aan vast te knopen. Je kon er echt niets mee.
Hier een kort stukje van dat nummer: http://mp3.juno.co.uk/MP3/SF2901492-02-01-04.mp3
Clip komt van deze site: http://www.junodownload.com/products/wa ... 901492-02/

- KeysAndSax
- Berichten: 4
- Lid geworden op: za 21 mei 2016, 11:07
- Locatie: Fijnaart
Re: Tony Gee's Plutone
Gewoon in de eigen huiskamer zetten; kun je draaien waar je naar wilt luisteren 
Re: Tony Gee's Plutone
Nee die doen het echt nog zeer goed. Maar in de woonkamer zou het wel leuk zijn........Shadow schreef:Vervangers voor de refmons Jan?Wowly schreef:Damn tony maakt altijd van die pareltjes....krijg zin om weer eens wat te bouwen.........
Muziekkeuze bij het beluisteren van een systeem; ik hoop altijd dat mensen hun eigen muziek meenemen; hopelijk pik ikzelf er wat van op!
Re: Tony Gee's Plutone
Beetje meer eerbied voor Tony's geknutsel hèray5150 schreef:En al het niks is, gooi je ze weer op Marktplaats ?
Re: Tony Gee's Plutone
Zou het dan zo kunnen zijn dat voor Jan Doorsnee zijn luidsprekers beter klinken dan zijn muziek?Pjotr schreef:Beetje meer eerbied voor Tony's geknutsel hèray5150 schreef:En al het niks is, gooi je ze weer op Marktplaats ?
Re: Tony Gee's Plutone
Pjotr schreef:Beetje meer eerbied voor Tony's geknutsel hèray5150 schreef:En al het niks is, gooi je ze weer op Marktplaats ?
Re: Tony Gee's Plutone
Dan niet verder zeurenhannesie schreef:Pjotr schreef:Beetje meer eerbied voor Tony's geknutsel hèray5150 schreef:En al het niks is, gooi je ze weer op Marktplaats ?Ik heb ze van dichtbij gezien, is zeker geen knutselwerk.
Re: Tony Gee's Plutone
kun je enkele foto's van de crossover met beide soorten condensatoren delen?FR_Aad schreef:Mooie klassieke vorm.
Maar even een paar plaatjes voor het nageslacht.
Re: Tony Gee's Plutone
kun je enkele foto's van de crossover met beide soorten condensatoren delen?Geenius schreef:Er wordt gewerkt aan wat mooiere stands. Iets als dit:
Re: Tony Gee's Plutone
De gebruikte condensatoren zijn Audyn True Copper Max of Duelund Cast Copper / Silver hybrid. Tegenwoordig is de Audyn versie opgevolgd door de Jantzen Amber-Z cap.AM13 schreef:kun je enkele foto's van de crossover met beide soorten condensatoren delen?
Re: Tony Gee's Plutone
Nog even de muziek die Tony bedoelde.
Het was niet meer te vinden op het aangegeven adres.
Het was niet meer te vinden op het aangegeven adres.
Laatst gewijzigd door hannesie op wo 21 apr 2021, 11:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Tony Gee's Plutone
Shadow schreef:De gebruikte condensatoren zijn Audyn True Copper Max of Duelund Cast Copper / Silver hybrid. Tegenwoordig is de Audyn versie opgevolgd door de Jantzen Amber-Z cap.AM13 schreef:kun je enkele foto's van de crossover met beide soorten condensatoren delen?
jantzen Amber-Z cap, heel interessant, dit is iets nieuws, de eerste keer dat ik erover hoor. zijn er foto's van de crossover?
Re: Tony Gee's Plutone
Ja hoor;AM13 schreef:Shadow schreef:De gebruikte condensatoren zijn Audyn True Copper Max of Duelund Cast Copper / Silver hybrid. Tegenwoordig is de Audyn versie opgevolgd door de Jantzen Amber-Z cap.AM13 schreef:kun je enkele foto's van de crossover met beide soorten condensatoren delen?
jantzen Amber-Z cap, heel interessant, dit is iets nieuws, de eerste keer dat ik erover hoor. zijn er foto's van de crossover?
http://www.humblehomemadehifi.com/archive.html
Daar staat de Plutone tussen, foto's en schema van het crossover staan in de pdf.
Re: Tony Gee's Plutone
er zijn geen gegevens over het nieuwe type condensator jantzen Amber-Z.Shadow schreef:Ja hoor;AM13 schreef:Shadow schreef:
De gebruikte condensatoren zijn Audyn True Copper Max of Duelund Cast Copper / Silver hybrid. Tegenwoordig is de Audyn versie opgevolgd door de Jantzen Amber-Z cap.
jantzen Amber-Z cap, heel interessant, dit is iets nieuws, de eerste keer dat ik erover hoor. zijn er foto's van de crossover?
http://www.humblehomemadehifi.com/archive.html
Daar staat de Plutone tussen, foto's en schema van het crossover staan in de pdf.
Re: Tony Gee's Plutone
Nee klopt, de waardes zijn niet vrijgegeven, als je vragen hebt kun je Tony gewoon mailen, hij is super aardig en behulpzaam!
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33825
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Tony Gee's Plutone
hier vast wel: http://www.humblehomemadehifi.com/Cap.htmlAM13 schreef:er zijn geen gegevens over het nieuwe type condensator jantzen Amber-Z.Shadow schreef:Ja hoor;AM13 schreef:
jantzen Amber-Z cap, heel interessant, dit is iets nieuws, de eerste keer dat ik erover hoor. zijn er foto's van de crossover?
http://www.humblehomemadehifi.com/archive.html
Daar staat de Plutone tussen, foto's en schema van het crossover staan in de pdf.
Re: Tony Gee's Plutone
Ik zag het, het is een vergelijkende condensatortest. nergens wordt vermeld dat amber-z in plutonen is verwerkt.
Re: Tony Gee's Plutone
iemand die naar plutons heeft geluisterd, kan zijn ervaring met hen opschrijven ?
Re: Tony Gee's Plutone
Nee dat gaan maar weinig mensen zijn, als je Tony contact kun je misschien bij hem gaan luisteren...
Re: Tony Gee's Plutone
Ik heb hier de Plutones staan. met de Audyn True Copper Max condensators. Fijne speaker, mooi detail. Het is in Rotterdam.
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Tony Gee's Plutone
Gaaf! Foto's zijn ook welkom. Blijft een fascinerend ontwerp, oldschool modern.
