Heb ook even gezocht, maar kan ze eigenlijk alleen maar op Ebay vinden. Ik heb ook nog even gekeken op die Russische site, maar ook daar kan ik ze niet vinden.Ah!buis schreef:Niets tegen de GZ34 ,maar heb je gezien dat ik er ook 5T4 bij heb gezet ?Zweitse schreef:Akoord, gaan we dus voor de GZ34.
Is een direkt verhitte buis ,dan is de gloeidraad ook de kathode (bij GZ34 zit de gloei in de kathode en geisoleerd).
Daardoor is ie wat sneller warm,kan met elco's van 400V geen kwaad.De opgeleverde spanning is ook iets (nauwelijks) minder.Wat rondgezocht,lijkt minder vraag naar en kost ongeveer de helft van de GZ34.
Anne
Oriënteringsfase buizenversterker
Moderator: Beheerdersteam
Re: Oriënteringsfase buizenversterker
Re: Oriënteringsfase buizenversterker
Ergens? gelezen dat die buizen iets van 4$ kosten.Die heb ik ook niet gevonden.Er zijn wel heel dure in metaal,maar dat is niet de bedoeling (zie je ook niks gloeienZweitse schreef:Heb ook even gezocht, maar kan ze eigenlijk alleen maar op Ebay vinden. Ik heb ook nog even gekeken op die Russische site, maar ook daar kan ik ze niet vinden.
Hier een stel,onder voorbehoud
http://www.thetubestore.com/Tubes/5-Types/5T4
http://www.m-ware.de/?c1=0&c2=0&c3=0&c4 ... chbtn.y=15
http://www.tubesandmore.com/products/T-5t4
http://www.tube-shop.com/store/search.asp
Anne
Re: Oriënteringsfase buizenversterker
Wel een lastig te vinden buisje, weet niet of dit wel een goede keuze isAh!buis schreef:Ergens? gelezen dat die buizen iets van 4$ kosten.Die heb ik ook niet gevonden.Er zijn wel heel dure in metaal,maar dat is niet de bedoeling (zie je ook niks gloeienZweitse schreef:Heb ook even gezocht, maar kan ze eigenlijk alleen maar op Ebay vinden. Ik heb ook nog even gekeken op die Russische site, maar ook daar kan ik ze niet vinden.).
Hier een stel,onder voorbehoud![]()
http://www.thetubestore.com/Tubes/5-Types/5T4
http://www.m-ware.de/?c1=0&c2=0&c3=0&c4 ... chbtn.y=15
http://www.tubesandmore.com/products/T-5t4
http://www.tube-shop.com/store/search.asp
Anne
Re: Oriënteringsfase buizenversterker
Voor de bouw maakt 't niks uit,zelfde voetje,zelfde aansluitingen.Zweitse schreef:Wel een lastig te vinden buisje, weet niet of dit wel een goede keuze isMisschien is de GZ34 dan toch een betere keus i.v.m. beschikbaarheid in de toekomst.
Anne
Re: Oriënteringsfase buizenversterker
Dat is ook weer zo, maar zou het liefst alle buisjes bij de zelfde webwinkel willen kopen i.v.m. de verzendkosten.Ah!buis schreef:Voor de bouw maakt 't niks uit,zelfde voetje,zelfde aansluitingen.Zweitse schreef:Wel een lastig te vinden buisje, weet niet of dit wel een goede keuze isMisschien is de GZ34 dan toch een betere keus i.v.m. beschikbaarheid in de toekomst.
Anne
Re: Oriënteringsfase buizenversterker
Eerste aankoop voor mijn nieuw te bouwen buizenversterker is een feit, 5T4 buisje van Inter. Zal binnenkort even een nieuw topic openen voor de bouw van de versterker.Zweitse schreef:Dat is ook weer zo, maar zou het liefst alle buisjes bij de zelfde webwinkel willen kopen i.v.m. de verzendkosten.Ah!buis schreef:Voor de bouw maakt 't niks uit,zelfde voetje,zelfde aansluitingen.Zweitse schreef:Wel een lastig te vinden buisje, weet niet of dit wel een goede keuze isMisschien is de GZ34 dan toch een betere keus i.v.m. beschikbaarheid in de toekomst.
Anne
- Bijlagen
-
- 5T4 Tube.jpg (8 KiB) 272 keer bekeken
Re: Oriënteringsfase buizenversterker
Zo, dat is snel! Dit is een stalen buis, neem ik aan?
groet,
Aat
groet,
Aat
Re: Oriënteringsfase buizenversterker
Geen flauw idee,AatV schreef:Zo, dat is snel! Dit is een stalen buis, neem ik aan?
groet,
Aat
Re: Oriënteringsfase buizenversterker
Voor zover ik weet,heb enkel elektrische gegevens,zijn er met en zonder metalen omhulsel (zit altijd glas onder).
Ik dacht dat de metalen veel duurder waren.Dat merk Inter zegt me niks, even afwachten dus.
Anne
Ik dacht dat de metalen veel duurder waren.Dat merk Inter zegt me niks, even afwachten dus.
Anne
Re: Oriënteringsfase buizenversterker
Het begint nu toch echt serieus te worden
vandaag ook maar even een PCB besteld van Barry2000 zijn "inschakelvertraging voor buizenversterker" project.
Re: Oriënteringsfase buizenversterker
Is dit te gebruiken als montagedraad in een buizenversterker?
http://www.elpro.org/shop/shop.php?p=0% ... 2%B2%2CLIY
http://www.elpro.org/shop/shop.php?p=0% ... 2%B2%2CLIY
Re: Oriënteringsfase buizenversterker
Jazeker, kan tot 900 Volt gebruikt worden en met 0,5 mm dik genoeg voor de schakeling. Wel flinke rollen zeg, hier kan je een flink aantal versterkers mee bedraden...Zweitse schreef:Is dit te gebruiken als montagedraad in een buizenversterker?
Volgens de gebruikelijke tabellen zou je het nog kunnen gebruiken voor de gloeistroom, maar ik gebruik zelf veiligheidshalve 1,0 mm. doorsnede.
Je zou ook nog kunnen denken aan draad met een massieve kern. Veert als je het gebogen hebt niet zo snel terug.
groet,
Aat
Re: Oriënteringsfase buizenversterker
Aat, heb je wellicht een linkje of een typenummer, dan kan ik even wat gerichter zoeken.AatV schreef:Je zou ook nog kunnen denken aan draad met een massieve kern. Veert als je het gebogen hebt niet zo snel terug.Zweitse schreef:Is dit te gebruiken als montagedraad in een buizenversterker?
Re: Oriënteringsfase buizenversterker
Helaas, gebruik zelf nog steeds van een voorraadje wat ik al een tijd geleden via Ebay heb aangeschaft, waar weet ik niet meer..
EDIT : Voor het dikkere draad kan je toch misschien beter wat buigzaam/Litz draad gebruiken, dat werkt wat makkelijker en bij aanraken wat minder mechanische spanning bij de solderingen.
groet,
Aat
EDIT : Voor het dikkere draad kan je toch misschien beter wat buigzaam/Litz draad gebruiken, dat werkt wat makkelijker en bij aanraken wat minder mechanische spanning bij de solderingen.
groet,
Aat
Re: Oriënteringsfase buizenversterker
Zo, het eerste buisje (5T4) is binnen. Het is er één in een stalen bus met opdruk RCA.
Re: Oriënteringsfase buizenversterker
Was wel niet helemaal de bedoeling,mis je het gloeilicht.Heb een tijd geleden ergens? gelezen dat alleen de dure uitvoering in metaal was.Zodat je bij een goedkope glas zou krijgen.Maar ja,moet niet alles op 't net gelovenZweitse schreef:Zo, het eerste buisje (5T4) is binnen. Het is er één in een stalen bus met opdruk RCA.
't Is wel weer 's iets anders
Anne
Re: Oriënteringsfase buizenversterker
Als hij zijn werk maar doet ben ik tevredenAh!buis schreef:Was wel niet helemaal de bedoeling,mis je het gloeilicht.Heb een tijd geleden ergens? gelezen dat alleen de dure uitvoering in metaal was.Zodat je bij een goedkope glas zou krijgen.Maar ja,moet niet alles op 't net gelovenZweitse schreef:Zo, het eerste buisje (5T4) is binnen. Het is er één in een stalen bus met opdruk RCA..
't Is wel weer 's iets anders![]()
Anne
Re: Oriënteringsfase buizenversterker
Wederom een vraag, is deze UGT te gebruiken met een EL84?
https://www.ringkerntrafo.nl/shop/high- ... 0-ohm.html
https://www.ringkerntrafo.nl/shop/high- ... 0-ohm.html
Re: Oriënteringsfase buizenversterker
Staan er een paar op MP, vandaarTheoK schreef:Nope. En hij is ook nog erg duur.
Re: Oriënteringsfase buizenversterker
Wel een dure zeg 242 euri
dat zou ik aleen draarom al niet doen.
En in de data sheet staat dat een el84 het liefst draait op een R.A.A. van 8Kohm zowel in klasse B of AB
dat zou ik aleen draarom al niet doen.
En in de data sheet staat dat een el84 het liefst draait op een R.A.A. van 8Kohm zowel in klasse B of AB
- Bijlagen
-
- EL84_philips.pdf
- (382.19 KiB) 56 keer gedownload
-
- EL84_philips_1.pdf
- (522.77 KiB) 49 keer gedownload
Laatst gewijzigd door nl3prc op wo 05 feb 2014, 13:59, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Oriënteringsfase buizenversterker
Ik zal uiteindelijk toch wel weer uitkomen bij mijn eerste keus.nl3prc schreef:Wel een dure zeg 242 euri
dat zou ik aleen draarom al niet doen.
En in de data sheet staat dat een el84 het liefst draait op een R.A.A. van 8Kohm zowel in klasse B of AB
http://sklep.lampyelektronowe.pl/index. ... 4%29-indel
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Oriënteringsfase buizenversterker
Hiervan heeft sander1238 nog steeds een setje te koop voor 4 tientjes.Zweitse schreef:Ik zal uiteindelijk toch wel weer uitkomen bij mijn eerste keus.nl3prc schreef:Wel een dure zeg 242 euri
dat zou ik aleen draarom al niet doen.
En in de data sheet staat dat een el84 het liefst draait op een R.A.A. van 8Kohm zowel in klasse B of AB
http://sklep.lampyelektronowe.pl/index. ... 4%29-indel
Re: Oriënteringsfase buizenversterker
Die zou jij toch overnemen van Sander?pappaleo schreef:Hiervan heeft sander1238 nog steeds een setje te koop voor 4 tientjes.Zweitse schreef:Ik zal uiteindelijk toch wel weer uitkomen bij mijn eerste keus.nl3prc schreef:Wel een dure zeg 242 euri
dat zou ik aleen draarom al niet doen.
En in de data sheet staat dat een el84 het liefst draait op een R.A.A. van 8Kohm zowel in klasse B of AB
http://sklep.lampyelektronowe.pl/index. ... 4%29-indel
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Oriënteringsfase buizenversterker
Dat kan ik nog steeds, maar ik heb besloten wel ringkernen te gebruiken. Ik heb genoeg EL84's om er 4 per kanaal te gebruiken, en dan is de amplimo 3A524 ringkern (die ik al heb) wel geschikt. Als jij ze echt niet wil, dan neem ik ze wel van hem over, maar ik zal ze voorlopig nog niet gebruiken. Dus als jij ze nodig hebt....Zweitse schreef:Die zou jij toch overnemen van Sander?pappaleo schreef:Hiervan heeft sander1238 nog steeds een setje te koop voor 4 tientjes.Zweitse schreef:Ik zal uiteindelijk toch wel weer uitkomen bij mijn eerste keus.
http://sklep.lampyelektronowe.pl/index. ... 4%29-indel
