Ga toch eens met je architect praten of de vloer dit kan hebben!FrankG schreef:Nieuw berekend gewicht zit op 345 kilo
Groot langdurig project. JMlab Grand Utopia Clone
Moderator: Beheerdersteam
Dat is reeds gebeurt.richard schreef:Ga toch eens met je architect praten of de vloer dit kan hebben!FrankG schreef:Nieuw berekend gewicht zit op 345 kilo
Het gebouw moet nog worden gezet, ze zijn met de kelders bezig nu.
Door de kou ligt alles zowat stil nu.
Maar de vloer is er inderdaad op voorzien.
idd 3,5 kN extra is echt veel niet alleen voor ponsen, want dat lijkt me nog het mist dramatisch. Beetje afhankelijk hoeveel ze valsspelen met het berekenen van de vloer. De varabele belasting per m2 kun je immers wegstrepen. Moet je trouwens niet bij de architect zijn want die hebben de ballen verstand van constructies maar bij de constructeur (hele andere opleiding)richard schreef:Ga toch eens met je architect praten of de vloer dit kan hebben!FrankG schreef:Nieuw berekend gewicht zit op 345 kilo
De constructeur wordt doorgaans door de architect ingehuurd, de architect blijft de eindverantwoordelijke.Wijx schreef:Moet je trouwens niet bij de architect zijn want die hebben de ballen verstand van constructies maar bij de constructeur (hele andere opleiding)
Toen ik me nog met toegepaste mechanica bezig hield werden huiskamervloeren met een gelijkmatig verdeelde belasting van 200 kg/m2 doorgerekend (geen idee of deze waarde inmiddels is verhoogd). Een box van meer dan 300 kg op een zeer klein oppervlak kan dan beslist problemen geven.
Maar als Frank de garantie heeft dat de vloer dat kan hebben is er toch geen vuiltje aan de lucht? Nu alleen nog hopen dat de aannemer een beetje kwaliteit levert bij de uitvoering.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
financieel misschien, de constructeur moet e.e.a. goedkeuren; hij is dan ook de klos als hij wat fout gedaan heeft. Bouw&Woning Toezicht verwacht daarom ook dooe de constructeur goedgekeurde tekeningen, niet door de architectrichard schreef:De constructeur wordt doorgaans door de architect ingehuurd, de architect blijft de eindverantwoordelijkeWijx schreef:Moet je trouwens niet bij de architect zijn want die hebben de ballen verstand van constructies maar bij de constructeur (hele andere opleiding)
Vandaag weer 2 uurtjes werk geleverd.
Het verder afmaken van de "knobbels in de kast"
Hoe doe ik dat?
Hier zie je mij lieftallig vrouwtje op een vezelplaat van 18mm dit de lijntjes tekenen waartussen gezaagd moet worden.


Na het zagen krijg je dus een latje met knobels, die gaan we nu rond frezen.


Dan krijg je dus dit.

Zn natuurlijk plakken maar, genoeg lijm gebruiken zodat alles er lekker tussenuit komt natuurlijk goed aanspannen en drukken.

Je ziet tussen de knobbels stukken afval van MDF steken. Daar komen later de verstevigingen in "Matrix", die ook tevens als ondersteuning voor de drivers dienen.
Het verder afmaken van de "knobbels in de kast"
Hoe doe ik dat?
Hier zie je mij lieftallig vrouwtje op een vezelplaat van 18mm dit de lijntjes tekenen waartussen gezaagd moet worden.


Na het zagen krijg je dus een latje met knobels, die gaan we nu rond frezen.


Dan krijg je dus dit.

Zn natuurlijk plakken maar, genoeg lijm gebruiken zodat alles er lekker tussenuit komt natuurlijk goed aanspannen en drukken.

Je ziet tussen de knobbels stukken afval van MDF steken. Daar komen later de verstevigingen in "Matrix", die ook tevens als ondersteuning voor de drivers dienen.
Ziet er lekker loodzwaar uit.
Dit is natuurlijk puur theoretisch, mogelijk is het nauwelijks merkbaar of meetbaar als je het 'fout' doet.
Als je 1/3 en 2/3 doet verhouden de overblijvende vlakken zich als 1 : 2. De resonantiefrequentie van het kleine vlak is dan de tweede harmonische van het grote vlak. Met een verhouding 2/5 en 3/5 heb je niet zo snel dat de resonantiefrequentie van het kleine vlak een harmonische is van het grote vlak.OK Richard bedankt, kun je dat technisch ook ergens ondersteunen?
Ik stel het niet in vraag, ik wil er alleen van leren.
Dit is natuurlijk puur theoretisch, mogelijk is het nauwelijks merkbaar of meetbaar als je het 'fout' doet.









