Ben juist op weg om het een en ander uit te proberen.......
[Animo] LM1875 KIT Meetversterker
Moderator: Beheerdersteam
Re: [Animo] LM1875 KIT Meetversterker
Mag ik ook nog mee doen??
Ben juist op weg om het een en ander uit te proberen.......
Ben juist op weg om het een en ander uit te proberen.......
Re: [Animo] LM1875 KIT Meetversterker
Bart, voor dat geld doe ik ook mee, kan je niet voor sukkelen !
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: [Animo] LM1875 KIT Meetversterker
Exacte bedrag staat nog niet vast het is een indicatie.
(hoewel ik denk dat het niet veel zal uitmaken)
(hoewel ik denk dat het niet veel zal uitmaken)
Re: [Animo] LM1875 KIT Meetversterker
Hmm weet je het zeker? Het merendeel van de kosten gaat waarschijnlijk in de trafo en de print zitten en die zijn niet echt goedkoop.
Het is niet erg als het iets over budget gaat, maar E25.- is wel een beetje de psychologische grens voor mij
.
Het is niet erg als het iets over budget gaat, maar E25.- is wel een beetje de psychologische grens voor mij
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: [Animo] LM1875 KIT Meetversterker
De print is zeker niet het duurste!
Mijn schatting van 5 euro ligt redelijk goed (heb ik al bekeken bij diverse bedrijven).
De trafo KAN een probleem zijn. Er is een heel erg goedkope oplossing, nmlk gewoon een printtrafo gebruiken.
Er bestaan printtrafo's waar schroef gaten in zitten. Deze zijn voor 8,20 euro te krijgen.
Montage is dan alleen niet helemaal zoals het zou moeten horen.
Een nette trafo voor chassis is zo'n 15 euro en in ringkern vorm zo'n 19 euro.
Door een printtrafo te nemen kan er dus flink bespaard worden!
Mijn schatting van 5 euro ligt redelijk goed (heb ik al bekeken bij diverse bedrijven).
De trafo KAN een probleem zijn. Er is een heel erg goedkope oplossing, nmlk gewoon een printtrafo gebruiken.
Er bestaan printtrafo's waar schroef gaten in zitten. Deze zijn voor 8,20 euro te krijgen.
Montage is dan alleen niet helemaal zoals het zou moeten horen.
Een nette trafo voor chassis is zo'n 15 euro en in ringkern vorm zo'n 19 euro.
Door een printtrafo te nemen kan er dus flink bespaard worden!
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33825
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: [Animo] LM1875 KIT Meetversterker
ik heb t topic maar ff naar "versterkers" verplaatst, want zolang we nog niet uit het ontwerp staan, is die daar beter op z'n plek lijkt me...
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: [Animo] LM1875 KIT Meetversterker
Goed idee, eigenlijk wilde ik al voorstellenHenkjan schreef:ik heb t topic maar ff naar "versterkers" verplaatst, want zolang we nog niet uit het ontwerp staan, is die daar beter op z'n plek lijkt me...
Re: [Animo] LM1875 KIT Meetversterker
Voor het doel van de versterker zou ik het wel weten;
Deze trafo;
http://www.baco-army-goods.nl/printtran ... -24va.html
Dat ding levert ongeveer 16,5-17 V op de chip en die kan bij deze spanning 15 Watt leveren op 8 ohm. Maak de PCB 70mm langer, maak plaats voor een trage 1 A fuse en je bent klaar. De PCB zal daardoor wel duurder worden, maar ik denk dat dat wel gecompenseerd wordt met het gemak van de printtrafo (geen losse draden tussen trafo en PCB)
Deze trafo;
http://www.baco-army-goods.nl/printtran ... -24va.html
Dat ding levert ongeveer 16,5-17 V op de chip en die kan bij deze spanning 15 Watt leveren op 8 ohm. Maak de PCB 70mm langer, maak plaats voor een trage 1 A fuse en je bent klaar. De PCB zal daardoor wel duurder worden, maar ik denk dat dat wel gecompenseerd wordt met het gemak van de printtrafo (geen losse draden tussen trafo en PCB)
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: [Animo] LM1875 KIT Meetversterker
Naar die heb ik uiteraard al zitten kijken
12V lijkt me net even te weinig, met 15V heb je gewoon wat meer headroom.
Bij Elpro zijn ze ook niet duur en daar hebben ze wel erg mooie. Helaas dus ook printtrafo.
Ik moet even kijken hoe duur de print dan wordt.
Het probleem van losse kabels zie ik niet zo?
edit:
Bij RS-Online hebben ze nette ringkern trafo's voor 12,55 euro.
Wellicht is dat een optie.
Er komen natuurlijk nog verzendkosten bij. Even kijken wat de rest daar kost.
12V lijkt me net even te weinig, met 15V heb je gewoon wat meer headroom.
Bij Elpro zijn ze ook niet duur en daar hebben ze wel erg mooie. Helaas dus ook printtrafo.
Ik moet even kijken hoe duur de print dan wordt.
Het probleem van losse kabels zie ik niet zo?
edit:
Bij RS-Online hebben ze nette ringkern trafo's voor 12,55 euro.
Wellicht is dat een optie.
Er komen natuurlijk nog verzendkosten bij. Even kijken wat de rest daar kost.
Re: [Animo] LM1875 KIT Meetversterker
Ja, na de workshop in Breda mag je mij ook inrekenen voor zo'n versterkertje 
- MrCaBLeGuY
- Berichten: 466
- Lid geworden op: ma 07 dec 2009, 7:43
- Locatie: Zwaag
Re: [Animo] LM1875 KIT Meetversterker
Ik kan bestellen bij RSonline, gewoon op rekening. Online orders worden gratis verstuurd.b_force schreef:Naar die heb ik uiteraard al zitten kijken![]()
12V lijkt me net even te weinig, met 15V heb je gewoon wat meer headroom.
Bij Elpro zijn ze ook niet duur en daar hebben ze wel erg mooie. Helaas dus ook printtrafo.
Ik moet even kijken hoe duur de print dan wordt.
Het probleem van losse kabels zie ik niet zo?
edit:
Bij RS-Online hebben ze nette ringkern trafo's voor 12,55 euro.
Wellicht is dat een optie.
Er komen natuurlijk nog verzendkosten bij. Even kijken wat de rest daar kost.
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: [Animo] LM1875 KIT Meetversterker
Farnell is duur
Ik ga denk ik alles bestellen bij elpro.org.
De trafo's halen we dan weg bij rsonline denk ik.
Moet eerst even kijken waar ik ook alweer gebleven was.
Moest nog wat dingen uitzoeken..... had ik echter opgeschreven..........
(zoekt verder in zijn papierstapel)
Ik ga denk ik alles bestellen bij elpro.org.
De trafo's halen we dan weg bij rsonline denk ik.
Moet eerst even kijken waar ik ook alweer gebleven was.
Moest nog wat dingen uitzoeken..... had ik echter opgeschreven..........
(zoekt verder in zijn papierstapel)
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: [Animo] LM1875 KIT Meetversterker
Ik heb eens gekeken wat nu het totaal echt gaat kosten.
Het blijft een schatting, omdat er bepaalde dingen als verzendkosten niet helemaal meegerekend zijn (is heel moeilijk om dat van te voren in te calculeren).
Aan de andere kant wordt het met grotere aantallen ook weer goedkoper. De schatting zit op 27 euro.
De trafo is dan van RS-online, dat was de goedkoopste die ik kon vinden voor een niet-pcb-montage trafo.
Het kan ongeveer 1,50 goedkoper om een chassis montage te nemen ipv een ringkern.
Nadeel is dat chassis montage hoger is. Verschil wordt trouwens met grotere aantallen kleiner.
Hebben mensen nog commentaar op de print zoals hij nu is?
Het blijft een schatting, omdat er bepaalde dingen als verzendkosten niet helemaal meegerekend zijn (is heel moeilijk om dat van te voren in te calculeren).
Aan de andere kant wordt het met grotere aantallen ook weer goedkoper. De schatting zit op 27 euro.
De trafo is dan van RS-online, dat was de goedkoopste die ik kon vinden voor een niet-pcb-montage trafo.
Het kan ongeveer 1,50 goedkoper om een chassis montage te nemen ipv een ringkern.
Nadeel is dat chassis montage hoger is. Verschil wordt trouwens met grotere aantallen kleiner.
Hebben mensen nog commentaar op de print zoals hij nu is?
Laatst gewijzigd door b_force op zo 06 jun 2010, 17:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: [Animo] LM1875 KIT Meetversterker
Misschien is dit heel erg achteraf en te laat, maar waarom heb je niet gekozen voor een enkelzijdige print? Lijkt mij ook nog goedkoper ook.b_force schreef:Hebben mensen nog commentaar op de print zoals hij nu is?
Groeten,
Mischa
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: [Animo] LM1875 KIT Meetversterker
Zie volgens mij discussie aan het begin van het topicmischa72 schreef:Misschien is dit heel erg achteraf en te laat, maar waarom heb je niet gekozen voor een enkelzijdige print? Lijkt mij ook nog goedkoper ook.b_force schreef:Hebben mensen nog commentaar op de print zoals hij nu is?
Groeten,
Mischa
Kosten voor de PCB vallen ook wel mee (minder dan 2 euro dacht ik), daar beknibbel je bijna niks op.
Duurste is en blijft de trafo.
Qua soldeer gemak maakt het niks uit natuurlijk.
Re: [Animo] LM1875 KIT Meetversterker
Nu wordt het toch eens tijd dat ik ook wat ga meten dus waarom niet gelijk dit kastje bouwen.
Schrijf mij maar in voor 1 stuk.
edit.
Kan je trouwens voor het meten gebruik maken van een audessy meetmicrofoon?
Zoniet welke microfoon kan ik dan het best aanschaffen? misschien powerbuy?
Schrijf mij maar in voor 1 stuk.
edit.
Kan je trouwens voor het meten gebruik maken van een audessy meetmicrofoon?
Zoniet welke microfoon kan ik dan het best aanschaffen? misschien powerbuy?
Re: [Animo] LM1875 KIT Meetversterker
Bart, ik denk ook dat het tijd is om de printjes te bestellen en de componentjes aan te schaffen.
Terug omzetten naar een groupbuy in het forum groepsaankopen ?
Terug omzetten naar een groupbuy in het forum groepsaankopen ?
Ik heb eens naar ibf-akustik gemaild voor wat meer info rond kortingen bij afname van meerdere stuks.vinnie411 schreef:Nu wordt het toch eens tijd dat ik ook wat ga meten dus waarom niet gelijk dit kastje bouwen.
Schrijf mij maar in voor 1 stuk.
edit.
Kan je trouwens voor het meten gebruik maken van een audessy meetmicrofoon?
Zoniet welke microfoon kan ik dan het best aanschaffen? misschien powerbuy?
Re: [Animo] LM1875 KIT Meetversterker
Maar....... (nooit antwoord op gehad, of deden ze niet aan korting)fluppie schreef:Bart, ik denk ook dat het tijd is om de printjes te bestellen en de componentjes aan te schaffen.
Terug omzetten naar een groupbuy in het forum groepsaankopen ?
Ik heb eens naar ibf-akustik gemaild voor wat meer info rond kortingen bij afname van meerdere stuks.vinnie411 schreef:Nu wordt het toch eens tijd dat ik ook wat ga meten dus waarom niet gelijk dit kastje bouwen.
Schrijf mij maar in voor 1 stuk.
edit.
Kan je trouwens voor het meten gebruik maken van een audessy meetmicrofoon?
Zoniet welke microfoon kan ik dan het best aanschaffen? misschien powerbuy?
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33825
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: [Animo] LM1875 KIT Meetversterker
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 44&t=11467b_force schreef:Zullen we de IBF discussie elders doen?
