[Animo] LM1875 KIT Meetversterker

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: [Animo] LM1875 KIT Meetversterker

Bericht door hannesie »

Mag ik ook nog mee doen??

Ben juist op weg om het een en ander uit te proberen....... :mrgreen:
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: [Animo] LM1875 KIT Meetversterker

Bericht door b_force »

uiteraard 8)
Gebruikersavatar
fluppie
Berichten: 871
Lid geworden op: di 27 nov 2007, 21:48

Re: [Animo] LM1875 KIT Meetversterker

Bericht door fluppie »

Bart, voor dat geld doe ik ook mee, kan je niet voor sukkelen !
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: [Animo] LM1875 KIT Meetversterker

Bericht door b_force »

Exacte bedrag staat nog niet vast het is een indicatie.
(hoewel ik denk dat het niet veel zal uitmaken)
Gebruikersavatar
Chris_T
Berichten: 1443
Lid geworden op: wo 30 mei 2007, 15:15
Locatie: Wageningen

Re: [Animo] LM1875 KIT Meetversterker

Bericht door Chris_T »

Hmm weet je het zeker? Het merendeel van de kosten gaat waarschijnlijk in de trafo en de print zitten en die zijn niet echt goedkoop.
Het is niet erg als het iets over budget gaat, maar E25.- is wel een beetje de psychologische grens voor mij ;).
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: [Animo] LM1875 KIT Meetversterker

Bericht door b_force »

De print is zeker niet het duurste!
Mijn schatting van 5 euro ligt redelijk goed (heb ik al bekeken bij diverse bedrijven).
De trafo KAN een probleem zijn. Er is een heel erg goedkope oplossing, nmlk gewoon een printtrafo gebruiken.
Er bestaan printtrafo's waar schroef gaten in zitten. Deze zijn voor 8,20 euro te krijgen.
Montage is dan alleen niet helemaal zoals het zou moeten horen.
Een nette trafo voor chassis is zo'n 15 euro en in ringkern vorm zo'n 19 euro.

Door een printtrafo te nemen kan er dus flink bespaard worden!
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: [Animo] LM1875 KIT Meetversterker

Bericht door Henkjan »

ik heb t topic maar ff naar "versterkers" verplaatst, want zolang we nog niet uit het ontwerp staan, is die daar beter op z'n plek lijkt me...
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: [Animo] LM1875 KIT Meetversterker

Bericht door b_force »

Henkjan schreef:
ik heb t topic maar ff naar "versterkers" verplaatst, want zolang we nog niet uit het ontwerp staan, is die daar beter op z'n plek lijkt me...
Goed idee, eigenlijk wilde ik al voorstellen :lol: :D
SuperR
Berichten: 1864
Lid geworden op: zo 30 aug 2009, 22:35
Locatie: Rotterdam

Re: [Animo] LM1875 KIT Meetversterker

Bericht door SuperR »

Voor het doel van de versterker zou ik het wel weten;
Deze trafo;
http://www.baco-army-goods.nl/printtran ... -24va.html
Dat ding levert ongeveer 16,5-17 V op de chip en die kan bij deze spanning 15 Watt leveren op 8 ohm. Maak de PCB 70mm langer, maak plaats voor een trage 1 A fuse en je bent klaar. De PCB zal daardoor wel duurder worden, maar ik denk dat dat wel gecompenseerd wordt met het gemak van de printtrafo (geen losse draden tussen trafo en PCB)
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: [Animo] LM1875 KIT Meetversterker

Bericht door b_force »

Naar die heb ik uiteraard al zitten kijken :lol:
12V lijkt me net even te weinig, met 15V heb je gewoon wat meer headroom.
Bij Elpro zijn ze ook niet duur en daar hebben ze wel erg mooie. Helaas dus ook printtrafo.
Ik moet even kijken hoe duur de print dan wordt.

Het probleem van losse kabels zie ik niet zo?

edit:
Bij RS-Online hebben ze nette ringkern trafo's voor 12,55 euro.
Wellicht is dat een optie.

Er komen natuurlijk nog verzendkosten bij. Even kijken wat de rest daar kost.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: [Animo] LM1875 KIT Meetversterker

Bericht door Henkjan »

hoe is t hiermee eigenlijk?
Gebruikersavatar
BertDB
Berichten: 1978
Lid geworden op: zo 07 sep 2008, 17:39
Locatie: Mechelen (BE)

Re: [Animo] LM1875 KIT Meetversterker

Bericht door BertDB »

Ja, na de workshop in Breda mag je mij ook inrekenen voor zo'n versterkertje O:)
Gebruikersavatar
MrCaBLeGuY
Berichten: 466
Lid geworden op: ma 07 dec 2009, 7:43
Locatie: Zwaag

Re: [Animo] LM1875 KIT Meetversterker

Bericht door MrCaBLeGuY »

b_force schreef:
Naar die heb ik uiteraard al zitten kijken :lol:
12V lijkt me net even te weinig, met 15V heb je gewoon wat meer headroom.
Bij Elpro zijn ze ook niet duur en daar hebben ze wel erg mooie. Helaas dus ook printtrafo.
Ik moet even kijken hoe duur de print dan wordt.

Het probleem van losse kabels zie ik niet zo?

edit:
Bij RS-Online hebben ze nette ringkern trafo's voor 12,55 euro.
Wellicht is dat een optie.

Er komen natuurlijk nog verzendkosten bij. Even kijken wat de rest daar kost.
Ik kan bestellen bij RSonline, gewoon op rekening. Online orders worden gratis verstuurd.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: [Animo] LM1875 KIT Meetversterker

Bericht door Henkjan »

idem bij Farnell
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: [Animo] LM1875 KIT Meetversterker

Bericht door b_force »

Farnell is duur :lol:

Ik ga denk ik alles bestellen bij elpro.org.
De trafo's halen we dan weg bij rsonline denk ik.

Moet eerst even kijken waar ik ook alweer gebleven was.
Moest nog wat dingen uitzoeken..... had ik echter opgeschreven..........



(zoekt verder in zijn papierstapel)
Gebruikersavatar
fluppie
Berichten: 871
Lid geworden op: di 27 nov 2007, 21:48

Re: [Animo] LM1875 KIT Meetversterker

Bericht door fluppie »

Al gevonden Bart :-D ?
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: [Animo] LM1875 KIT Meetversterker

Bericht door b_force »

Ik heb eens gekeken wat nu het totaal echt gaat kosten.
Het blijft een schatting, omdat er bepaalde dingen als verzendkosten niet helemaal meegerekend zijn (is heel moeilijk om dat van te voren in te calculeren).
Aan de andere kant wordt het met grotere aantallen ook weer goedkoper. De schatting zit op 27 euro.

De trafo is dan van RS-online, dat was de goedkoopste die ik kon vinden voor een niet-pcb-montage trafo.
Het kan ongeveer 1,50 goedkoper om een chassis montage te nemen ipv een ringkern.
Nadeel is dat chassis montage hoger is. Verschil wordt trouwens met grotere aantallen kleiner.

Hebben mensen nog commentaar op de print zoals hij nu is?
Laatst gewijzigd door b_force op zo 06 jun 2010, 17:55, 1 keer totaal gewijzigd.
mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: [Animo] LM1875 KIT Meetversterker

Bericht door mischa72 »

b_force schreef:
Hebben mensen nog commentaar op de print zoals hij nu is?
Misschien is dit heel erg achteraf en te laat, maar waarom heb je niet gekozen voor een enkelzijdige print? Lijkt mij ook nog goedkoper ook.

Groeten,
Mischa
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: [Animo] LM1875 KIT Meetversterker

Bericht door b_force »

mischa72 schreef:
b_force schreef:
Hebben mensen nog commentaar op de print zoals hij nu is?
Misschien is dit heel erg achteraf en te laat, maar waarom heb je niet gekozen voor een enkelzijdige print? Lijkt mij ook nog goedkoper ook.

Groeten,
Mischa
Zie volgens mij discussie aan het begin van het topic :wink:
Kosten voor de PCB vallen ook wel mee (minder dan 2 euro dacht ik), daar beknibbel je bijna niks op.
Duurste is en blijft de trafo.

Qua soldeer gemak maakt het niks uit natuurlijk.
mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: [Animo] LM1875 KIT Meetversterker

Bericht door mischa72 »

Oké =;
vinnie411
Berichten: 432
Lid geworden op: wo 20 feb 2008, 20:15
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: [Animo] LM1875 KIT Meetversterker

Bericht door vinnie411 »

Nu wordt het toch eens tijd dat ik ook wat ga meten dus waarom niet gelijk dit kastje bouwen.
Schrijf mij maar in voor 1 stuk.
edit.
Kan je trouwens voor het meten gebruik maken van een audessy meetmicrofoon?
Zoniet welke microfoon kan ik dan het best aanschaffen? misschien powerbuy?
Gebruikersavatar
fluppie
Berichten: 871
Lid geworden op: di 27 nov 2007, 21:48

Re: [Animo] LM1875 KIT Meetversterker

Bericht door fluppie »

Bart, ik denk ook dat het tijd is om de printjes te bestellen en de componentjes aan te schaffen.
Terug omzetten naar een groupbuy in het forum groepsaankopen ?

vinnie411 schreef:
Nu wordt het toch eens tijd dat ik ook wat ga meten dus waarom niet gelijk dit kastje bouwen.
Schrijf mij maar in voor 1 stuk.
edit.
Kan je trouwens voor het meten gebruik maken van een audessy meetmicrofoon?
Zoniet welke microfoon kan ik dan het best aanschaffen? misschien powerbuy?
Ik heb eens naar ibf-akustik gemaild voor wat meer info rond kortingen bij afname van meerdere stuks.
vinnie411
Berichten: 432
Lid geworden op: wo 20 feb 2008, 20:15
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: [Animo] LM1875 KIT Meetversterker

Bericht door vinnie411 »

fluppie schreef:
Bart, ik denk ook dat het tijd is om de printjes te bestellen en de componentjes aan te schaffen.
Terug omzetten naar een groupbuy in het forum groepsaankopen ?

vinnie411 schreef:
Nu wordt het toch eens tijd dat ik ook wat ga meten dus waarom niet gelijk dit kastje bouwen.
Schrijf mij maar in voor 1 stuk.
edit.
Kan je trouwens voor het meten gebruik maken van een audessy meetmicrofoon?
Zoniet welke microfoon kan ik dan het best aanschaffen? misschien powerbuy?
Ik heb eens naar ibf-akustik gemaild voor wat meer info rond kortingen bij afname van meerdere stuks.
Maar....... (nooit antwoord op gehad, of deden ze niet aan korting)
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: [Animo] LM1875 KIT Meetversterker

Bericht door b_force »

Zullen we de IBF discussie elders doen?
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: [Animo] LM1875 KIT Meetversterker

Bericht door Henkjan »

b_force schreef:
Zullen we de IBF discussie elders doen?
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 44&t=11467
Plaats reactie