Lekker lang verhaal van een uur en een kwartier
Hier vind je de slides van de presentatie: http://www.linkwitzlab.com/AES-London'0 ... room-1.ppt
Moderator: Beheerdersteam
check. bij een zeer audiofiele vriend van me heeft-ie z'n kamer wel laten aanpassen voor een fatsoenlijke accoustiek (en dat met veel, erg veel, harde materialen) zonder dat daar mega basstraps, lelijke reflexipanelen etc voor nodig waren.Wowly schreef:Ik denk dat goed akoesiek niet perse een lage WAF hoeven hebben.
Klopt, hij kreeg daar ook een paar prikkelende vragen over. Hij was het daarmee eens, maar merkte wel op dat deze kennis telkens maar weer genegeerd wordt ook al bestaat deze kennis al decennia lang. Wat hij eraan toevoegt is dat in veel onderzoek noodzakelijkerwijs de zaak sterk vereenvoudigd wordt om effecten vast te stellen. Hij mist een consequente aanpak die de kennis over optimale stereoweergave ook echt in praktijk brengt. Aan het begin van zijn lezing heeft hij vertelt dat zijn uitgangspunt altijd is geweest een zo goed mogelijk geluid te bereiken in een normaal gemeubileerde luisterruimte, zonder allerlei extra absorbers, diffusors en reflectors.dove schreef:Mr. Linkwitz verteld niets nieuws, echter wel consequent hetzelfde (en terecht IMO, gezien het feit dat er zo weinig 'audiophiles' acht slaan op acoustic ...)
Niet verbouwd, maar ik heb wel dempingsmateriaal tegen het plafond geplakt in m'n luisterkamertje.thefinlux schreef:Zijn er hier mensen die een kamer hebben aangepast? Dus niet wat schuiven en symmetrie realiseren, maar de kamer echt totaal hebben verbouwd?