Door de bomen.....

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
KT88
In memoriam †
Berichten: 1634
Lid geworden op: ma 07 nov 2005, 23:31
Locatie: Gooi

Bericht door KT88 »

Inmiddels heb ik mijn UcD 400ST gemodificeerd, de NE5532 vervangen door een LM4562MA (SMD), locale ontkoppeling door Panasonic FM en een separate 12V voeding aangelegd.

Voor full range (nouja, 1 stel vliezen) is het nu zeer goed bruikbaar IMO.
Ik zie persoonlijk geen reden om voor de HG te gaan, als je zelf wat kunt solderen en niet bang bent wat printspoortjes om te gooien enz. :wink:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Bericht door dre »

ben je ook tevreden over het hoog?
al zal dat met maggies wel eens heel lekker kunnen gaan.
Gebruikersavatar
KT88
In memoriam †
Berichten: 1634
Lid geworden op: ma 07 nov 2005, 23:31
Locatie: Gooi

Bericht door KT88 »

Yep, het hoog + Maggies is heerlijk.

Mijn UcD is een tijdje uit logeren geweest bij iemand met Cabasse Bahias met een metaaldome tweeter, dat ging ook erg lekker moet ik zeggen.
Zat wel een buizentrappie voor, moet ik bekennen. :wink:
Gebruikersavatar
MxTheo
Berichten: 119
Lid geworden op: wo 11 jul 2007, 21:44
Locatie: Hardegarijp

Bericht door MxTheo »

KT88 schreef:
Ik zie persoonlijk geen reden om voor de HG te gaan, als je zelf wat kunt solderen en niet bang bent wat printspoortjes om te gooien enz. :wink:
Wat bedoel je met printspoortjes omgooien? Is dat spoortjes wegkrabben en met draadjes gaan werken? Daar ben ik persoonlijk niet zo'n voorstandig van.
Maar het uitwisselen van componenten is geen probleem.
Vraag mij trouwens wel af of het vervangen van de elko's en op-amp goedkoper is in vergelijking met een HG versie.
En kun je de HR ook appart voeden of zit je vast aan de HxR regelaars?
Thago
Berichten: 14
Lid geworden op: vr 16 mar 2007, 21:53
Locatie: Asse

Bericht door Thago »

Ik gebruik sinds een klein jaar een set UCD400AD als full range versterkers voor m'n Sonus Faber Concerto's. Ik was er tot nu zeer tevreden over, het feit dat dit m'n eerste DIY-project was speelt daarin zeker een rol :wink:
Sinds enkele maanden werkte ik aan het volgende project: een set Pass Aleph 2 monoblokken (100W class A). Sinds gisteren is de eerste eindelijk klaar (ongeveer) en up and running. Meteen viel mij het grote verschil op in het midden/hoog: gedetailleerd en rustig voor de Aleph, hard en agressief voor de UCD. Ook het laag van de Aleph is veelbelovend: diep en met (nog) meer detail dan de UCD. En de Aleph is nog langs geen kanten ingespeeld, dat belooft...
Ik vraag mij nog steeds af wat het hoorbare verschil is tussen de AD (zonder enige mods) en de HG, al dan niet met HxR?
Gebruikersavatar
KT88
In memoriam †
Berichten: 1634
Lid geworden op: ma 07 nov 2005, 23:31
Locatie: Gooi

Bericht door KT88 »

@ MxTheo:

Er zijn verschillende uitvoeringen van de 400 in omloop, ik moest e.e.a. doorsnijden en omleggen om de voeding separaat te houden.

Ik gebruik geen HR regelaars, maar 7818/7918 en dan shunten.
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Bericht door knuisje »

KT88 schreef:
Ik gebruik geen HR regelaars, maar 7818/7918 en dan shunten.
Heb je daar toevallig een schemaatje van?
Plaats reactie