Voorversterker voor de 'ExtremA'

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

SSassen
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Co,

Ik heb inderdaad samen met Jos een voorversterker ontworpen. Uiteraard op basis van zijn relais gestuurde volumeregeling. Alleen uitgebreid met een nette versterkertrap e.d.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
cve

Bericht door cve »

Sander,

Dit wekt weer de nodige hebzucht op............ :wink: Ik was op het net al eerder wat plaatjes tegengekomen van dit ding. Daar stonden toen jouw initialen al op. Wil je alvast verklappen hoe groot de printplaat is?

Co
SSassen
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Co,

Circa 265 x 140 mm, da's exclusief de display print met daarop de rotary encoder.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
cve

Bericht door cve »

Bedankt Sander, nu maar wachten tot 7 december. Beloofd weer een mooi nummer te worden.

Co
KT88
In memoriam †

Bericht door KT88 »

Ziet er weer gelikt uit, Sander! Complimenten!

En dan te bedenken dat ik nog steeds die ExtremA moet afmaken...... :roll:

Ik denk dat ik deze printjes meteen maar ook bijbestel, maak ik er wel een integrated van met een leuk zelfbouw phonotrapje erbij.

Beetje jammer is wel dat ik er zelf niets aan ga hebben in mijn huidige systeem......
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Inderdaad fraai stukje werk!! Ik schat dat dit de komende jaren erg veel zal worden gebruikt in vele zelfbouwcreatie´s! Tenminste, in welke mate is deze universeel?

Ik heb nog een passieve vv liggen van J v Eindhoven, moet die nog eens gaan inbouwen...

Jan
voodooless
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Is er ook al iets van specs bekend?
SSassen
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Is er ook al iets van specs bekend?
Denk specs ExtremA, dan zit je in de goede richting :D

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
SSassen
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Tenminste, in welke mate is deze universeel?
De voorversterker heeft single-ended of gebalanceerde ingangen en een gebalanceerde uitgang. Ook een single-ended signaal wordt dus omgezet naar gebalanceerd. Het wordt anno 2007 eens tijd dat we afstappen van single-ended, da's al sinds de jaren '40 de norm, maar de gebalanceerde studionorm is toch echt veel beter.

Eindversterkers met gebalanceerde ingangen zijn d'r legio, denk aan de UcD versterkers van Hypex, de ExtremA, maar ook de MinimA die ik in deze Audio Special presenteer, da's een klasse-B met 120W/8-ohm, 200W/4-ohm. Deze combineert uitstekende prestaties (80W/8-Ohm (80 kHz bandbreedte): 1 kHz: 0.00089%/10 kHz: 0.0077%) en een minimalistische benadering wat tot een veel kleiner aantal onderdelen leidt dan de ExtremA.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
Aquilon
In memoriam †

Bericht door Aquilon »

ziet er inderdaad veelbelovend uit, ik zie er al naar uit :D
Arie_vK

Bericht door Arie_vK »

Hallo Sander,

Ik ben al een tijdje bezig met Jos zijn volumeregelaar te bouwen (heeft geen haast) en heb destijds twee printjes bij hem besteld. Dit voor het gebalanceerde gebeuren in te zetten. Intussen heb ik ook al de onderdelen liggen door de jouw gemodificeerde Vellemankit op te bouwen.
Anyway, zou het een idee zijn voor mensen zoals ik een print te maken waar alleen de voeding en voortrap opzit. Dat zou dan ook de mogelijkheid open stellen ermee te experimenteren, qwa onderdelen.

Arie
just-sounds
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door just-sounds »

Lijkt me een erg goed idee.

Ik weet niet of ik het goed heb maar ik denk dat het een goede balanceerder en versterker is voor allerlei projecten. Ik denk hierbij bijvoorbeeld ook aan pro audio projecten als eq en compressie. Dit zou wel betekenen dat hij met een varieteit aan impedanties moet kunnen omgaan. Ik ben benieuwd!
Marp
Beheerder / Sysadmin

Bericht door Marp »

Over 14 dagen zou de AS in de schappen liggen, dus ik ben benieuwd of er nog een mogelijkheid komt om hem te bestellen, zodat hij tegen die tijd in de bus valt. Tot nu toe staat er nog geen aankondiging op elektor.nl
rho

Bericht door rho »

Mij lijkt deze editie 2 nog interessanter dan de eerste. Deze vv + de klasse B versterker zijn wat haalbaarder voor de doorsnee zelfbouwer dan de ExtremA. Daarmee wil ik niets verkeerd zeggen over die klasse A, maar het blijft een redelijk duur werkje, waarbij je toch zeker wel de nodige ervaring kan gebruiken.
De drempel om er aan te beginnen lijkt me met deze projectjes toch wat lager.
Deze vv ziet er veelbelovend uit.
Plaats reactie