Voorversterker voor de 'ExtremA'
Moderator: Beheerdersteam
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Co,
Circa 265 x 140 mm, da's exclusief de display print met daarop de rotary encoder.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Circa 265 x 140 mm, da's exclusief de display print met daarop de rotary encoder.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Ziet er weer gelikt uit, Sander! Complimenten!
En dan te bedenken dat ik nog steeds die ExtremA moet afmaken......
Ik denk dat ik deze printjes meteen maar ook bijbestel, maak ik er wel een integrated van met een leuk zelfbouw phonotrapje erbij.
Beetje jammer is wel dat ik er zelf niets aan ga hebben in mijn huidige systeem......
En dan te bedenken dat ik nog steeds die ExtremA moet afmaken......
Ik denk dat ik deze printjes meteen maar ook bijbestel, maak ik er wel een integrated van met een leuk zelfbouw phonotrapje erbij.
Beetje jammer is wel dat ik er zelf niets aan ga hebben in mijn huidige systeem......
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Denk specs ExtremA, dan zit je in de goede richtingIs er ook al iets van specs bekend?
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
De voorversterker heeft single-ended of gebalanceerde ingangen en een gebalanceerde uitgang. Ook een single-ended signaal wordt dus omgezet naar gebalanceerd. Het wordt anno 2007 eens tijd dat we afstappen van single-ended, da's al sinds de jaren '40 de norm, maar de gebalanceerde studionorm is toch echt veel beter.Tenminste, in welke mate is deze universeel?
Eindversterkers met gebalanceerde ingangen zijn d'r legio, denk aan de UcD versterkers van Hypex, de ExtremA, maar ook de MinimA die ik in deze Audio Special presenteer, da's een klasse-B met 120W/8-ohm, 200W/4-ohm. Deze combineert uitstekende prestaties (80W/8-Ohm (80 kHz bandbreedte): 1 kHz: 0.00089%/10 kHz: 0.0077%) en een minimalistische benadering wat tot een veel kleiner aantal onderdelen leidt dan de ExtremA.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Hallo Sander,
Ik ben al een tijdje bezig met Jos zijn volumeregelaar te bouwen (heeft geen haast) en heb destijds twee printjes bij hem besteld. Dit voor het gebalanceerde gebeuren in te zetten. Intussen heb ik ook al de onderdelen liggen door de jouw gemodificeerde Vellemankit op te bouwen.
Anyway, zou het een idee zijn voor mensen zoals ik een print te maken waar alleen de voeding en voortrap opzit. Dat zou dan ook de mogelijkheid open stellen ermee te experimenteren, qwa onderdelen.
Arie
Ik ben al een tijdje bezig met Jos zijn volumeregelaar te bouwen (heeft geen haast) en heb destijds twee printjes bij hem besteld. Dit voor het gebalanceerde gebeuren in te zetten. Intussen heb ik ook al de onderdelen liggen door de jouw gemodificeerde Vellemankit op te bouwen.
Anyway, zou het een idee zijn voor mensen zoals ik een print te maken waar alleen de voeding en voortrap opzit. Dat zou dan ook de mogelijkheid open stellen ermee te experimenteren, qwa onderdelen.
Arie
- just-sounds
- Ook commercieel actief
- Berichten: 155
- Lid geworden op: vr 23 nov 2007, 13:10
- Locatie: Weesp
- Contacteer:
Lijkt me een erg goed idee.
Ik weet niet of ik het goed heb maar ik denk dat het een goede balanceerder en versterker is voor allerlei projecten. Ik denk hierbij bijvoorbeeld ook aan pro audio projecten als eq en compressie. Dit zou wel betekenen dat hij met een varieteit aan impedanties moet kunnen omgaan. Ik ben benieuwd!
Ik weet niet of ik het goed heb maar ik denk dat het een goede balanceerder en versterker is voor allerlei projecten. Ik denk hierbij bijvoorbeeld ook aan pro audio projecten als eq en compressie. Dit zou wel betekenen dat hij met een varieteit aan impedanties moet kunnen omgaan. Ik ben benieuwd!
Mij lijkt deze editie 2 nog interessanter dan de eerste. Deze vv + de klasse B versterker zijn wat haalbaarder voor de doorsnee zelfbouwer dan de ExtremA. Daarmee wil ik niets verkeerd zeggen over die klasse A, maar het blijft een redelijk duur werkje, waarbij je toch zeker wel de nodige ervaring kan gebruiken.
De drempel om er aan te beginnen lijkt me met deze projectjes toch wat lager.
Deze vv ziet er veelbelovend uit.
De drempel om er aan te beginnen lijkt me met deze projectjes toch wat lager.
Deze vv ziet er veelbelovend uit.
