Precies....als je één centrale laagspanningsvoeding hebt , moet je de massa van de GND van de laagspanningsvoeding ook naar de eindtrap brengen. En dan heb je ook nog de centrale GND van de hoofdvoeding. Zo heb je dus twee massapunten, een bij de laagspanningsvoeding en een bij de hoofdvoeding. Als je nu zorgt met de HxR dat de locale opamps een eigen superschone on-board voeding hebt, heb je maar een centrale massapunt waar alle UcD aan vast zitten. Het filter gaat dan symmetrisch zonder massa naar de UcD...SSassen schreef:Jan-Peter,
Ik denk dat je wel de nuance moet aanbrengen dat je waarschijnlijk alleen problemen kunt verwachten als je single-ended gaat werken, dan wordt 't namelijk lastig (maar niet onmogelijk) om één niveau te definiëren voor de massa.
In 't geval van een gebalanceerde opzet zie ik feitelijk niet helemaal wat 't probleem is, gebalanceerde signaaloverdracht is juist uitstekend geschikt om ground-loops en daardoor geintroduceerde brom uit te bannen.
Wellicht dat je e.e.a. nog wat verder toe kunt lichten? In mijn optiek heeft het inderdaad niet zoveel zin om een externe voeding te gebruiken als je ook de UcD module van HxR regelaars kunt voorzien, gezien de hoge PSRR van deze regelaars. Immers de totale lusoppervlakte van het voedingcircuit van de opamp is zo factoren kleiner dan met een externe voeding en da's altijd een voordeel.
En ik weet nu nog steeds niet wat men met 'schone massa' bedoeld![]()
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Jan-Peter