Ik wil 'm zelf in elkaar steken. Die AMP6 was al super leuk om te solderen.Soundexcel schreef:Ik zet in 2 uur een AMP10 basic voor je in elkaar.
Mocht je een Tripath amp willen
41Hz AMP6
Moderator: Beheerdersteam
- Soundexcel
- Berichten: 1079
- Lid geworden op: do 28 dec 2006, 19:29
- Locatie: Zeist
Hahaa!
Het kastje heb ik gehaald bij EPH in hamont, kostte 14 euro, maar komt geloof ik van Conrad af. de inbussen aan de voorzijde heb ik er zelf ingezet, vond ik mooier dan de kruiskopschroeven. Helaas heeft het tappen me 2 M4 tappen gekost omdat de gaten waarin moest worden getapt an een zijde onderbroken waren en de tap er teveel in beet en `knap!' zei. Morgen ff nieuwe halen
Zal nog wel meer foto´s posten als hij af is. Momenteel is mijn vader een fraaie aluminium knop aan het draaien die lijkt op degene die ook zaten op mijn UcD versterker. een full/zize rechttoerechtaan knop zoals ik ze graag zie
Als het goed ik krijg ik morgen, had ze eigenlijk al vandaag verwacht, een ALPS Bleu potmeter en wat andere potmeters thuis, die ik ga gebruiken als volumeregelaar.
Ben er nog niet helmaal uit hoe ik het beste de voltage regulator definitief ga bevestigen. Maar daarvoor had ik al een ander draadje gemaakt
Jan
EDIT± komen idd van conrad af, zie hier
Het kastje heb ik gehaald bij EPH in hamont, kostte 14 euro, maar komt geloof ik van Conrad af. de inbussen aan de voorzijde heb ik er zelf ingezet, vond ik mooier dan de kruiskopschroeven. Helaas heeft het tappen me 2 M4 tappen gekost omdat de gaten waarin moest worden getapt an een zijde onderbroken waren en de tap er teveel in beet en `knap!' zei. Morgen ff nieuwe halen
Zal nog wel meer foto´s posten als hij af is. Momenteel is mijn vader een fraaie aluminium knop aan het draaien die lijkt op degene die ook zaten op mijn UcD versterker. een full/zize rechttoerechtaan knop zoals ik ze graag zie
Als het goed ik krijg ik morgen, had ze eigenlijk al vandaag verwacht, een ALPS Bleu potmeter en wat andere potmeters thuis, die ik ga gebruiken als volumeregelaar.
Ben er nog niet helmaal uit hoe ik het beste de voltage regulator definitief ga bevestigen. Maar daarvoor had ik al een ander draadje gemaakt
Jan
EDIT± komen idd van conrad af, zie hier
Nee hoor ik had met mijn eigen T-amp gemeten, niet met de Tripath van indoubt. Later kwam ik er thuis achter dat de T-amp in samenwerking met DLSA Pro onbetrouwbare meetresultaten in het hoog geeft en snapte ik pas wat er in Breda verkeerd ging. Om dit soort zaken uit te sluiten heb ik je geadviseerd om een standaard klasse B-versterker als meetversterker te gebruiken.Wowly schreef:Ahaaaa Goede opmerking! Echter, de plannen waren al veranderd.
Deze amp is niet geschikt voor metingen te maken omdat er blijkbaar veel HF-rommel met het signaal meegaat. Dit is dan te zien in de meting. Jeroen_D heeft op Breda III gemeten met de Tripath van Indoubt, en kreeg allemaal vreemde resultaten. Bleek van de Tripath af te komen.
Jan
Henkjan schreef:mijn klompen zeggen me dat als iets een gewone accoustische meting in de soep laat lopen, dat het dan toch in het hoorbare gebied zit....
Check. De hele keten wordt voor de meting gecalibreerd op het elektrische signaal. Daarin neem je dan het hoogfrequent deel mee en dat vindt de digitale elektronica van DLSA niet leuk. Op die manier komt het helaas terug in de akoestische meting, omdat je een verkeerde referentie hebt. In de akoestische meting ontbreekt dan plotseling het hoogfrequent signaal wat er in de elektrische referentiemeting wel was.daniel schreef:Natuurlijk niet als je het elektrische signaal als referentie gebruikt.
Zo, de ALPS bleu zit erin, de weerstanden die nodig zijn om een potmeter te gebruiken zijn omgesoldeerd, de draden zijn helemaal op lengte gemaakt en afgewerkt met krimpkous waar nodig, de aan uit knop (sleep) in werkend gemaakt en ik heb natuurlijk wat foto´s gemaakt om het resultaat te showen. Dit is after all een showcase niet
Ik ga hem nu laten inspelen en dan nog eens vergelijken.
Ik heb de kunstof plug bij de voltageregulator gehouden zoals ik hem heb aangebracht. Zo komt ook het schroefje niet in spanning te staan. Deze is namelijk aan de onderzijde aan te raken....
Enfin, fotoo´s!
Ik ga hem nu laten inspelen en dan nog eens vergelijken.
Ik heb de kunstof plug bij de voltageregulator gehouden zoals ik hem heb aangebracht. Zo komt ook het schroefje niet in spanning te staan. Deze is namelijk aan de onderzijde aan te raken....
Enfin, fotoo´s!
Laatst gewijzigd door Wowly op wo 21 nov 2007, 19:08, 1 keer totaal gewijzigd.
b_force schreef:typisch een voorbeeld van, hoe krijg ik zoveel mogelijk in een zo'n klein mogelijk kastje.![]()
![]()
![]()
![]()
Top man, zit er goed uit !
Als het echt klein moet kun je nog een stapje verder gaan:
(41hz AMP32)
Dan weliswaar nog zonder voeding....
Laatst gewijzigd door v-bro op vr 23 nov 2007, 23:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Ja, idd een mooi versterkertje. Moest wel ff goed nadenken bij de potmeter.
Er zitten wel wat nadeeltjes aan.
1 Bij het uit de slaap halen geeft ie toch wel een forse Thump. Je ziet de woofer van de refmon dan flink uitslaan. Dat moet toch niet hoeven wel? Wat zou de oplossing kunnen zijn?
2 Bij hogere geluidsnivo's klikt ie ineens uit. Zal wel een soort van beveiliging zijn?
3 Ik gebruik mijn xbox1 als dvd-speler. als ik deze op de versterker aansluit hoor ik niets, nouja niets, allemaal tikjes....wat kan dat zijn?
Wowly
Er zitten wel wat nadeeltjes aan.
1 Bij het uit de slaap halen geeft ie toch wel een forse Thump. Je ziet de woofer van de refmon dan flink uitslaan. Dat moet toch niet hoeven wel? Wat zou de oplossing kunnen zijn?
2 Bij hogere geluidsnivo's klikt ie ineens uit. Zal wel een soort van beveiliging zijn?
3 Ik gebruik mijn xbox1 als dvd-speler. als ik deze op de versterker aansluit hoor ik niets, nouja niets, allemaal tikjes....wat kan dat zijn?
Wowly
Ik ben bezig een Amp 6 basic in elkaar te zetten. Is een beetje aan het proefdraaien nu.
1 - boem bij mute/unmute heeft die van mij ook. Ik vroeg me al af of ik iets verkeerd gedaan had.
2 - lijkt mij een of andere ingebouwde beveiliging, welke weet ik niet. Heb je de chip gekoeld? Aan een alu behuizing van voldoende dikte, een koelblokje van een oude Pentium processor of zo?
3 - geen idee
Bij mij zit er een 50hz brom in, kijken of ik wat kan verbeteren aan afscherming, of de voeding niet helemaal lekker gaat of zo.
1 - boem bij mute/unmute heeft die van mij ook. Ik vroeg me al af of ik iets verkeerd gedaan had.
2 - lijkt mij een of andere ingebouwde beveiliging, welke weet ik niet. Heb je de chip gekoeld? Aan een alu behuizing van voldoende dikte, een koelblokje van een oude Pentium processor of zo?
3 - geen idee
Bij mij zit er een 50hz brom in, kijken of ik wat kan verbeteren aan afscherming, of de voeding niet helemaal lekker gaat of zo.
Hoi Antonz,
Tja, die thumb hoor ik van meer mensen. Is op het forum van 41Hz een oplossing voor naar het schijnt, maar had gehoopt van een van de electroncaexperts hier een oplossing oid te horen.
Die brom kun je bijna altijd weghalen door een goede steraarde te maken. Ik heb geen enkele brom op mijn systeem.
De module is zoals je msschien op de foto's kunt zien aan het alu kastje vastgemaakt. Maar het word nog niet eens lauw als ik volle bak aan het draaien ben.
Wowly
Tja, die thumb hoor ik van meer mensen. Is op het forum van 41Hz een oplossing voor naar het schijnt, maar had gehoopt van een van de electroncaexperts hier een oplossing oid te horen.
Die brom kun je bijna altijd weghalen door een goede steraarde te maken. Ik heb geen enkele brom op mijn systeem.
De module is zoals je msschien op de foto's kunt zien aan het alu kastje vastgemaakt. Maar het word nog niet eens lauw als ik volle bak aan het draaien ben.
Wowly
Ik heb 'm nooit aan hoge volumes laten spelen omdat ie ongekoeld was. Dat leek me niet veilig.
Kijk nog eens na welke beveiligingen er allemaal op zitten. (staat wel ergens in de handleiding) Dan kunnen we misschien al een beter beeld vormen van wat er mis kan gaan als je ingangssignaal (te) groot wordt.
Kijk nog eens na welke beveiligingen er allemaal op zitten. (staat wel ergens in de handleiding) Dan kunnen we misschien al een beter beeld vormen van wat er mis kan gaan als je ingangssignaal (te) groot wordt.
laagste impedantie ligt ronde 6 Ohm
In de handleidig staat het volgende
The chip mute input is hard wired to the chip error/overtemperature sensing output on the PCB. In case a too high temperature is reached this mutes the amp. It automatically unmutes when the chip has coolde down a bit. In case of overcurrent the amp is muted in a latched way and must be toggled oof/on to be restarted.
Zou overcurrent overvoltage betekenen. Hier hebben ze het namelijk over op de 41 HZ site: overvoltage protection?
Ik heb een picje bijgevoegd mbt de impedantie van de refmon
jan
In de handleidig staat het volgende
The chip mute input is hard wired to the chip error/overtemperature sensing output on the PCB. In case a too high temperature is reached this mutes the amp. It automatically unmutes when the chip has coolde down a bit. In case of overcurrent the amp is muted in a latched way and must be toggled oof/on to be restarted.
Zou overcurrent overvoltage betekenen. Hier hebben ze het namelijk over op de 41 HZ site: overvoltage protection?
Ik heb een picje bijgevoegd mbt de impedantie van de refmon
jan
Deze ampjes moeten toch niet zo snel in de stress gaan hoor. Voor de afmetingen kunnen ze behoorlijk wat "abuse" hebben. Misschien herrinner je de luistersessie nog op Breda I. Daar heb ik die amp3 behoorlijk van jetje gegeven zowel op 4 ohm als op 8 ohm luidsprekers. Lang voordat de de amp het opgeeft begin je al te horen fat de THD toeneemt
Is dit niet een voedings probleem?????Wowly schreef:Tja, bij mij niet. Op een gegeven moment begint ie af te klikken en je hoort dan wel een soort van tiktiktik geluidje. Dat hoor ik ook als de xbox is aangesloten. Misschien dat deze typisch is geaard?
jan
Dit euvel heb ik eens gehad als de spanning te laag werd, ging de amp in protect
