tuurlijk nietjeroen_d schreef:Uiteraard, geen probleem, denk je dat ik die elco's er nog op heb zitten.
(heh ik krijg nu ook zin om een ucdtje te bouwen/kopen, maarja, geen geld
Moderator: Beheerdersteam

Oorspronkelijk zit er 1K/560-ohm rond de opamp, nu 1K8/3K3 waardoor de opamp iets minder belast wordt. Ook zijn dit 0.1% metaalfilm weerstanden ipv. de standaard 1% SMD weerstanden die er eerst zaten. Ik heb gelijk de weerstanden van 't ingangscircuit ook maar even vervangen. Al met al geeft dit weer een hoorbare verbetering.Waarom heb je die weerstanden veranderd Sander?
Mja, ik blijf die twee omdraaiencorrectie: positieve voedingsrail anders had je niets hoeven verplaatsen.
Ik geloof je onmiddelijk als je zegt dat je het zo ervaren hebt en ik heb ook wel die neiging, tegelijk weet ik voor mezelf dat ik in een blinde test volledig nat zou gaan.SSassen schreef:Jeroen,
In mijn optiek klinkt de UcD400 net een stuk schoner als je de LM4562 plaatst, BC136 buffer elco's, mini-melf weerstanden in de LM4562 instrumentatieversterker en een externe voeding voor de opamps en de MOSFET driver. Het verschil is niet wereldschokkend tov. de standaard versie, maar het is toch een verbetering. Ook SlitFoil's of de T-network condensatoren van BHC dragen hieraan bij.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com