Ik had een houten kastje in gedachten.Wowly schreef:Dat dacht ik al, maar omdat jij er ongeaarde luidsprekerklemmen bij had wist ik het niet meer zeker.
Jan
41Hz AMP6
Moderator: Beheerdersteam
Digidoo schreef:Als ik dat potmetertje zo zie dat zie ik 5 aansluitingen. 2 voor aan/uit, 3 voor mono. Ik mis er dus nog 3 voor het andere kanaal. Tenzij ik me vergis, denk ik dat je niets hebt aan deze potmeter, hoewel ALPS dan wel een leuk merk is natuurlijk...
Probeer een stereo versie te krijgen?
Wat anders verzinnen dus...
Jan
- Soundexcel
- Berichten: 1079
- Lid geworden op: do 28 dec 2006, 19:29
- Locatie: Zeist
- Soundexcel
- Berichten: 1079
- Lid geworden op: do 28 dec 2006, 19:29
- Locatie: Zeist
- Soundexcel
- Berichten: 1079
- Lid geworden op: do 28 dec 2006, 19:29
- Locatie: Zeist
En waar zie je het probleem met een potmeter met geïntegreerde aan/uit knop?Marp schreef:Komen er geen situaties voor waarbij je de volumeknop liever op een bepaalde stand laat staan?Wowly schreef:Ik ben op zoek naar fraaie ALPS potentiometer die stereo is én desnoods een aan uit knop heeft geintegreerd.
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Ik zie geen enkel probleem, maar breng alleen onder de aandacht dat je het misschien wel handiger vindt als de volumeknop nog exact op dezelfde stand staat wanneer je bijvoorbeeld de volgende dag pas verder gaat met een meting. Aan de hand van de software heb je misschien zo weer dezelfde signaalsterkte ingesteld, maar blijf je van de volumeknop af, dan is er gewoon niets ontregeld. That's all.
Ahaaaa Goede opmerking! Echter, de plannen waren al veranderd.
Deze amp is niet geschikt voor metingen te maken omdat er blijkbaar veel HF-rommel met het signaal meegaat. Dit is dan te zien in de meting. Jeroen_D heeft op Breda III gemeten met de Tripath van Indoubt, en kreeg allemaal vreemde resultaten. Bleek van de Tripath af te komen.
daarom ga ik deze amp nu gebruiken als losse versterker, just for fun (kijken of er een karakteristiek geluid is van de Tripath) en om later aan mijn schoonvader te geven zodat ie eindelijk eens een goede set krijgt.
Jan
Deze amp is niet geschikt voor metingen te maken omdat er blijkbaar veel HF-rommel met het signaal meegaat. Dit is dan te zien in de meting. Jeroen_D heeft op Breda III gemeten met de Tripath van Indoubt, en kreeg allemaal vreemde resultaten. Bleek van de Tripath af te komen.
daarom ga ik deze amp nu gebruiken als losse versterker, just for fun (kijken of er een karakteristiek geluid is van de Tripath) en om later aan mijn schoonvader te geven zodat ie eindelijk eens een goede set krijgt.
Jan
- Soundexcel
- Berichten: 1079
- Lid geworden op: do 28 dec 2006, 19:29
- Locatie: Zeist
Het zal waarschijnlijk slaan op de hoogfrequente draaggolf van de tripath (PWM). Er zitten schijnbaar al filters in de amp, maar voor het meten is dit toch niet afdoende gefilterd. Dit zal je naar alle waarschijnlijkheid niet horen, maar wel kunnen meten met adequate apparatuur. Waarschijnlijk is dit de reden dat ons aller Sander Sassen niet zo te spreken is over deze chips?
Jan
Jan
Ik heb de amp6 in elkaar zitten, op een par afwerkingkjes na en heb zijn klank kunnen beluisteren
Let wel, hij heeft nog niet voldoende ingespeeld! Oja, het is mijn indruk, dus niet die van anderen
De Amp6 klinkt zéér los van de speakers, zeer mooi stereobeeld, mooi timbre, warm genoeg, veel ogenschijnlijk detail. Wat me ook onmiddelijk opvalt is een soort van hardheid in het hoogste bereik. iets waarvan ik weet dat ik erg snel vermoeiend vind. Zeer fraai middengebied.
In vergelijk met de UcD 180AD is ie toch echt een maatje te klein (vooralsnog, moet dus nog inspelen!). Deze is echt loepzuiver in de hogere regionen, veel meer controle en spreiding, rust. Meer pinpointing. Zeer grote resolutie.
In vergelijk met de marantzPM80MKII is ie weer een slag beter. Niet zo warm (wat erg prettig klinkt), maar erg snel, veel meer spreiding en beeld. beeld staat ook meer naar voren toe.
Dus als ik een rijtje moest maken met punten
Marantz 7
Tripath AMP6 8
UcD 180AD 9
Dit is wat mijn gevoel hierover zegt. Ik denk dat ik dit zelfs aankan in een blind vergelijk zelfs, zo duidelijk zijn de karakters verschillend. De Tripath en Ucd lijken op elkaar, maar de brilliantie van de ucd is zeer onderscheidend.
Prijskwaliteit wint de tripath (maar in mindere mate ook de dual mono UcD) met 2 vingers in de neus (45 euro tegenover 75) van de Marantz.....
Laten we eerst maar eens de amp6 helemaal finishen en inspelen, dan ga ik nog eens lekker luisteren.
Tot zzover de eerste indruk van de (vers van de plank) klanksignatuur
Wowly
Let wel, hij heeft nog niet voldoende ingespeeld! Oja, het is mijn indruk, dus niet die van anderen
De Amp6 klinkt zéér los van de speakers, zeer mooi stereobeeld, mooi timbre, warm genoeg, veel ogenschijnlijk detail. Wat me ook onmiddelijk opvalt is een soort van hardheid in het hoogste bereik. iets waarvan ik weet dat ik erg snel vermoeiend vind. Zeer fraai middengebied.
In vergelijk met de UcD 180AD is ie toch echt een maatje te klein (vooralsnog, moet dus nog inspelen!). Deze is echt loepzuiver in de hogere regionen, veel meer controle en spreiding, rust. Meer pinpointing. Zeer grote resolutie.
In vergelijk met de marantzPM80MKII is ie weer een slag beter. Niet zo warm (wat erg prettig klinkt), maar erg snel, veel meer spreiding en beeld. beeld staat ook meer naar voren toe.
Dus als ik een rijtje moest maken met punten
Marantz 7
Tripath AMP6 8
UcD 180AD 9
Dit is wat mijn gevoel hierover zegt. Ik denk dat ik dit zelfs aankan in een blind vergelijk zelfs, zo duidelijk zijn de karakters verschillend. De Tripath en Ucd lijken op elkaar, maar de brilliantie van de ucd is zeer onderscheidend.
Prijskwaliteit wint de tripath (maar in mindere mate ook de dual mono UcD) met 2 vingers in de neus (45 euro tegenover 75) van de Marantz.....
Laten we eerst maar eens de amp6 helemaal finishen en inspelen, dan ga ik nog eens lekker luisteren.
Tot zzover de eerste indruk van de (vers van de plank) klanksignatuur
Wowly
- Soundexcel
- Berichten: 1079
- Lid geworden op: do 28 dec 2006, 19:29
- Locatie: Zeist
Haha, Rho, je mag hem best wel eens even lenen (serieus), kun je meteen horen hoe een 2.1 set klinkt met full/range monitors en een ultrasub
In 2 uur een amp10, wow da´s snel! Ik neem aan dat je dat zonder inbouw in kast bedoeld
Ik wilde dat ampje perse in een hele kleine kast stoppen, om het kleine aspect van deze amp te benadrukken. Ik zal nog eens een foto zetten van het nog niet afgewekte resultaat:
In 2 uur een amp10, wow da´s snel! Ik neem aan dat je dat zonder inbouw in kast bedoeld
Ik wilde dat ampje perse in een hele kleine kast stoppen, om het kleine aspect van deze amp te benadrukken. Ik zal nog eens een foto zetten van het nog niet afgewekte resultaat:
- Soundexcel
- Berichten: 1079
- Lid geworden op: do 28 dec 2006, 19:29
- Locatie: Zeist
