Nieuw draaitafel project

Traditionele bronapparaten zoals CD-, DVD- en platenspelers.
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Joost
Berichten: 240
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 18:54
Locatie: omgeving Haarlem

Bericht door Joost »

En de tussenleg schijven, voor tussen en bovenop de dubbele platen graniet.....
Bijlagen
tussenlegschijven.JPG
Gebruikersavatar
Joost
Berichten: 240
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 18:54
Locatie: omgeving Haarlem

Bericht door Joost »

En last but not least het plateau. Jammer genoeg kon ik dat niet zelf doen omdat de draaibank daarvoor te klein is, maar eerlijk is eerlijk het is heel erg professioneel gedaan. Nu nog een manier zien te vinden om de zijkant te polijsten....
Bijlagen
plateau.JPG
Gebruikersavatar
Miniwatt
Berichten: 863
Lid geworden op: zo 22 mei 2005, 19:02
Locatie: Den Haag

Bericht door Miniwatt »

Helemaal geweldig! Ik word hier heel erg hitsig van! :wink:
Gebruikersavatar
Joost
Berichten: 240
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 18:54
Locatie: omgeving Haarlem

Bericht door Joost »

Zo, studie klaar, eindelijk weer wat tijd voor de écht belangrijke zaken 8)

Vandaag uit het stuk cocobolo stammetje een armboard gefreesd. Uiteindelijk ben ik niet ontevreden over het resultaat. Nu nog even beslissen welke kant boven en onder moet komen.

Hopenlijk komen deze week de platen marmer voor de basis.
Bijlagen
armboard onder.JPG
armboard boven.JPG
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Da's een mooi stukje hout zeg...wow..
Mooie tekening.
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

agree!!!

Word een mooi ding!!!

wowly
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Bericht door anonamemouse »

wow... bestaat dat ook als fineer? heel erg mooi!

hou je ook nog rekening met de kosten van een extra heipaal onder je huis? het apparaat gaat toch wel een paar kilootjes wegen lijkt me zo... :D
Gebruikersavatar
Joost
Berichten: 240
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 18:54
Locatie: omgeving Haarlem

Bericht door Joost »

Edo schreef:
Mooie tekening.
Ja kwam onverwacht boven, zat ergens midden in het stukje. Vind het ook super mooi hout. Ik heb het gekocht omdat teresaudio er hele mooie draaitafels mee bouwt. Maar dan wat grotere stukken. :shock:
anonamemouse schreef:
wow... bestaat dat ook als fineer? heel erg mooi!
Ja bestaat ook als fineer, er is een duitser op e-bay die het aanbied. Alleen zegt hij in de beschrijving dat het niet te lijmen is omdat een hele vettige houtsoort is....dat wordt lastig dus... :?
extra heipaal onder je huis
Haha :D Ja wordt wel een heel gewicht inderdaad ja.
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Joost schreef:
Ja bestaat ook als fineer, er is een duitser op e-bay die het aanbied. Alleen zegt hij in de beschrijving dat het niet te lijmen is omdat een hele vettige houtsoort is....dat wordt lastig dus... :?

Droogt slecht, kostbaar en zeer beperkt leverbaar.
Alternatief voor cocobolo (Dalbergia retusa) is braziliaans rozenhout, padoek of Pau rosa. Allemaal wat minder tekening dan cocbolo maar wel betaalbaar en verkrijgbaar....mocht je wat willen doen met soortgelijk fineer... :)
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Bericht door anonamemouse »

Edo schreef:
Joost schreef:
Ja bestaat ook als fineer, er is een duitser op e-bay die het aanbied. Alleen zegt hij in de beschrijving dat het niet te lijmen is omdat een hele vettige houtsoort is....dat wordt lastig dus... :?

Droogt slecht, kostbaar en zeer beperkt leverbaar.
Alternatief voor cocobolo (Dalbergia retusa) is braziliaans rozenhout, padoek of Pau rosa. Allemaal wat minder tekening dan cocbolo maar wel betaalbaar en verkrijgbaar....mocht je wat willen doen met soortgelijk fineer... :)
ik vind het wel heel erg mooi...
maar niet een hoop schelden en vloeken waard. het alternatief lijkt me ook heel mooi :)
Gebruikersavatar
Joost
Berichten: 240
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 18:54
Locatie: omgeving Haarlem

Bericht door Joost »

Zo eindelijk een manier gevonden om het plateau te polijsten. Hij past makkelijk in mijn nieuwe boorstandaard. Met een aanlooptrafo de boor in zijn laagste toerental heel langzaam op laten komen. En dan met 360/600/800/1000/1200 polijsten en als toetje belgom alu.
Bijlagen
polijsten1.JPG
Gebruikersavatar
Joost
Berichten: 240
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 18:54
Locatie: omgeving Haarlem

Bericht door Joost »

Met als resultaat....tada
Bijlagen
resultaat.JPG
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

8)
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Nice.... =D>
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

Man wat een geluk heb jij!! Je bent bloedlink bezig geweest.. Heb je al eens berekend hoeveel energie er in zo'n plateau zit bij dat toerental?
En zie je dan dat iele boorkopje en stangetje?? De minste of geringste onbalans en je mooie plateau rolde over de vloer... Een muurtje door, nog een kamertje en misschien nog wat meubels verder ligt ie stil... onbruikbaar geworden...
Maar wel erg mooi geworden..

Kees
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Bericht door CarloPJB »

Inderdaad heel erg gevaarlijk wat je zo hebt gedaan.

En het resultaat,niet slecht :wink:

Ik ken Belgom Alu en ben vaak met blank alu motorframe`s bezig en weet daardoor dat het nog veel meer kan glimmen/spiegelen.Ik persoonlijk zou dus nog ff doorgaan :twisted:
Bijlagen
18 Ro_Ja.JPG
Gebruikersavatar
Joost
Berichten: 240
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 18:54
Locatie: omgeving Haarlem

Bericht door Joost »

audiomanics schreef:
Man wat een geluk heb jij!! Je bent bloedlink bezig geweest.. Heb je al eens berekend hoeveel energie er in zo'n plateau zit bij dat toerental?
Hihi met die getallen bedoelde ik de korrel van het schuurpapier :lol: niet het toerental, dat was maar 200.......

Tis denk ik ook de legering van het alu het ene glimt wat meer dan het andere. Maar ik ben tevreden. Wielen zien er trouwens heel goed uit.....
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

Joost schreef:
Hihi met die getallen bedoelde ik de korrel van het schuurpapier :lol: niet het toerental, dat was maar 200.......
Dat had ik ook wel begrepen... Ik ging eigenlijk uit van een toerental van zo'n 150 rpm (dat is het minimum wat de grote kolomboor die ik ken draait)
18 kilo ronddraaien met 150 rpm is erg veel energie..

Kees
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Bericht door CarloPJB »

Joost schreef:
Met als resultaat....tada
Resultaat is ook niet slecht maar hier zie je nog best `n hoop "krasjes" van het schuren.
\Ik zou nog ff doorgaan en ik denk dat je versteld zult staan.


Waren je handen zo zwart als roet toen je klaar was met polijsten................?
Gebruikersavatar
Joost
Berichten: 240
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 18:54
Locatie: omgeving Haarlem

Bericht door Joost »

Ja roetzwart dat wel.

Ga ik nog eens goed over nadenken na al jullie waarschuwingen. Want het was inderdaad nét an.....

groet Joost
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Het ziet er inderdaad mooi uit. Ben benieuwd naar het eind resultaat.
Maar alu heeft wel een vervelende eigenschap. Het oxidatieproces start meteen weer op achter het schuurpapiertje. Eén en ander ook afhankelijk van de legering. Hoop voor je dat het zo blijft glimmen en kom er vooral niet aan met je blote vingers.
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Bericht door CarloPJB »

Blijven poetsen :wink:

Hoe denk jij dat mijn velgen zo blijven glimmen :roll:
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Bericht door Marp »

Voordeel van Belgom ALU is dat het niet enkel mechanisch polijst, maar dat het ook een licht etsende en oxidatie remmende werking heeft (er zal wel alodine en fosforzuur o.i.d. in verwerkt zijn). In een binnenomgeving blijft het dus waarschijnlijk vrij lang blinken.
mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Bericht door mischa72 »

Je zou het kunnen polijsten, ontvetten en voor duurzame glans een blanke lak overheen kunnen zetten, net als ze bij een Audi A9 hebben gedaan die je regelmatig op shows ziet.

Mischa
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Bericht door CarloPJB »

Ben bij verschillende spuiters geweest (ook special paint pro`s) maar niemand die het aandurft om blank gepolijst aluminium in de blanke lak te zetten :?
Plaats reactie