Nieuw draaitafel project
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Zo, studie klaar, eindelijk weer wat tijd voor de écht belangrijke zaken
Vandaag uit het stuk cocobolo stammetje een armboard gefreesd. Uiteindelijk ben ik niet ontevreden over het resultaat. Nu nog even beslissen welke kant boven en onder moet komen.
Hopenlijk komen deze week de platen marmer voor de basis.
Vandaag uit het stuk cocobolo stammetje een armboard gefreesd. Uiteindelijk ben ik niet ontevreden over het resultaat. Nu nog even beslissen welke kant boven en onder moet komen.
Hopenlijk komen deze week de platen marmer voor de basis.
- anonamemouse
- Berichten: 1991
- Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
- Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"
Ja kwam onverwacht boven, zat ergens midden in het stukje. Vind het ook super mooi hout. Ik heb het gekocht omdat teresaudio er hele mooie draaitafels mee bouwt. Maar dan wat grotere stukken.Edo schreef:Mooie tekening.
Ja bestaat ook als fineer, er is een duitser op e-bay die het aanbied. Alleen zegt hij in de beschrijving dat het niet te lijmen is omdat een hele vettige houtsoort is....dat wordt lastig dus...anonamemouse schreef:wow... bestaat dat ook als fineer? heel erg mooi!
Hahaextra heipaal onder je huis
- Edo
- Mede-oprichter ZBA
- Berichten: 4448
- Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Joost schreef:Ja bestaat ook als fineer, er is een duitser op e-bay die het aanbied. Alleen zegt hij in de beschrijving dat het niet te lijmen is omdat een hele vettige houtsoort is....dat wordt lastig dus...![]()
Droogt slecht, kostbaar en zeer beperkt leverbaar.
Alternatief voor cocobolo (Dalbergia retusa) is braziliaans rozenhout, padoek of Pau rosa. Allemaal wat minder tekening dan cocbolo maar wel betaalbaar en verkrijgbaar....mocht je wat willen doen met soortgelijk fineer...
- anonamemouse
- Berichten: 1991
- Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
- Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"
ik vind het wel heel erg mooi...Edo schreef:Joost schreef:Ja bestaat ook als fineer, er is een duitser op e-bay die het aanbied. Alleen zegt hij in de beschrijving dat het niet te lijmen is omdat een hele vettige houtsoort is....dat wordt lastig dus...![]()
Droogt slecht, kostbaar en zeer beperkt leverbaar.
Alternatief voor cocobolo (Dalbergia retusa) is braziliaans rozenhout, padoek of Pau rosa. Allemaal wat minder tekening dan cocbolo maar wel betaalbaar en verkrijgbaar....mocht je wat willen doen met soortgelijk fineer...
maar niet een hoop schelden en vloeken waard. het alternatief lijkt me ook heel mooi
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Man wat een geluk heb jij!! Je bent bloedlink bezig geweest.. Heb je al eens berekend hoeveel energie er in zo'n plateau zit bij dat toerental?
En zie je dan dat iele boorkopje en stangetje?? De minste of geringste onbalans en je mooie plateau rolde over de vloer... Een muurtje door, nog een kamertje en misschien nog wat meubels verder ligt ie stil... onbruikbaar geworden...
Maar wel erg mooi geworden..
Kees
En zie je dan dat iele boorkopje en stangetje?? De minste of geringste onbalans en je mooie plateau rolde over de vloer... Een muurtje door, nog een kamertje en misschien nog wat meubels verder ligt ie stil... onbruikbaar geworden...
Maar wel erg mooi geworden..
Kees
Hihi met die getallen bedoelde ik de korrel van het schuurpapieraudiomanics schreef:Man wat een geluk heb jij!! Je bent bloedlink bezig geweest.. Heb je al eens berekend hoeveel energie er in zo'n plateau zit bij dat toerental?
Tis denk ik ook de legering van het alu het ene glimt wat meer dan het andere. Maar ik ben tevreden. Wielen zien er trouwens heel goed uit.....
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Dat had ik ook wel begrepen... Ik ging eigenlijk uit van een toerental van zo'n 150 rpm (dat is het minimum wat de grote kolomboor die ik ken draait)Joost schreef:Hihi met die getallen bedoelde ik de korrel van het schuurpapierniet het toerental, dat was maar 200.......
18 kilo ronddraaien met 150 rpm is erg veel energie..
Kees
Het ziet er inderdaad mooi uit. Ben benieuwd naar het eind resultaat.
Maar alu heeft wel een vervelende eigenschap. Het oxidatieproces start meteen weer op achter het schuurpapiertje. Eén en ander ook afhankelijk van de legering. Hoop voor je dat het zo blijft glimmen en kom er vooral niet aan met je blote vingers.
Maar alu heeft wel een vervelende eigenschap. Het oxidatieproces start meteen weer op achter het schuurpapiertje. Eén en ander ook afhankelijk van de legering. Hoop voor je dat het zo blijft glimmen en kom er vooral niet aan met je blote vingers.

