Ik weet dat er iemand hier is die zo´n versterkerkastje is van IBF, maar kan zo snel net herinneren wie. Misschien dat die eens z´n kastje kan openmaken om de ingewanden bloot te leggen
Jan
Moderator: Beheerdersteam
Jawel, je hebt wel een mic amp nodig voor deze mic. In de Transit zit er eentje ingebouwd maar de maximale versterking ervan is wat weinig.DIY_peter schreef:Dus als ik het goed begrijp heb je geen Mic-amp nodig voor die IBF-akustik microfoon?
Ga je geen beter signaal hebben als je die mic-amp gebruikt die IBF-akustik voorstelt?
Ik dacht evt. de M-audio transit te gebruiken, of de creative surround USB.
Ik vond nog een leuke site waar een meetopstelling met ARTA wordt beschreven. Die man gebruikt ook die microfoon-amp kit van IBF.
Misschien is de link al eens voorbij gekomen, maar hier is hij dan nog eens:
http://www.soundhobby.com/measurementsystem.htm
Die discussie hebben we al gehad Peter. De prijs van de BFA mic amp is redelijk voor wat het biedt.Maar langs de andere kant denk ik ook dat je teveel betaalt voor zo'n versterkertje. Waarschijnlijk zit er maar voor een paar € componentjes in.
Zal ik dan gemist hebben. Alhoewel ik toch betwijfel dat een DIY amp zoveel zou kosten.Pjotr schreef:Die discussie hebben we al gehad Peter. De prijs van de BFA mic amp is redelijk voor wat het biedt.
Zou dan maar eens lekker met Arta aan de gang gaan zodat je de ins en outs ervan weet en kijken wat de mic zo doet op je geluidskaart. Mocht je tot de conclusie komen dat je alsnog een extra mic ampje nofig hebt kun je altijd nog zien.Wowly schreef:Maar ik heb nu weken vakantie, en had eigenlijk wel zin om wat te fabriceren![]()
Jan
Jan,Wowly schreef:Zit er trouwens ook aan te denken dan maar meteen zo'n boxje in elkaar te zetten zoals word beschreven voor het ARTA geburen en dit bij elkaar in een kastje te zetten.
Sterker nog, om groundloop problemen te voorkomen dient de aarde van de ingang van de versterker en de aarde van de LS-aansluiting direct met elkaar vebonden te zijn, liefst via een ster-aarde. Een gainkloon zou daar prima aan voldoen.daniel schreef:zie ook mijn post in je topic over kleurcodes: Als je een versterker wilt gebruken tussen je geluidskaart en je meetjig, dan mag dat geen gebrugde versterker zijn!
Hoi Jan,Wowly schreef:De in moet naar de mic-ingang op de geluidskaart. Of naar de microfoon zelf. En de OUT gaat in dat laatste geval naar de geluidskaart Mic in?
Jan