Het beste idee lijkt me idd dat iedereen z'n eigen meet troep meeneemt, maar dat we dan wel "klassikaal" te werk gaan.
Dus met 4 man tegelijk ofzo.
Maargoed daar over later meer, het is denk ik leuk (zoals ik al eerder zei) dit met een paar man te doen.
Overigens ziet mijn impedantie box er zo uit:
En ik ben blij dat ik hem zo heb gemaakt.
Zowel voor high als low in en ouput.
Aansluiten en klaar ben je.
Voor de voeding van die microfoon is een 9V batterij eigenlijk ideaal wat spanning betreft, echter zijn deze dingen na een tijdje (snel) leeg.
Ik denk toch dat ik voor een zeer goed gestabiliseerde voeding zou gaan.
Een compleet set voor 170 euro, valt nog best te doen. Zeker als je bedenkt dat de microfoon gekalibreerd is.
Als ik mijn huidige microfoon zou kalibreren, ben ik ietsjes minder kwijt, zo'n 120-130 euro.
De Behringer ECM 8000 is ook een erg fijne microfoon en lijkt super veel op de superlux.
http://www.orbit-proaudio.com/nl/produk ... -8000.html
Echter blijft kalibreren een probleem. En wordt een kostbaar iets.
Ik heb al eerder een topic gestart om dit met meerdere mensen tegelijk te doen, maar de animo was niet echt heel hoog.
In het kort,
Als je een pc hebt met een redelijke geluidskaart (iets van een SBlive, Audigy etc etc).
- Superlux, Behringer ECM8000 nemen etc
- Pre-amp met fantoom
- nodige kabels (XLR en jack naar tulp)
- statief (zeker niet onbelangrijk)
- meet jig (voor impedanties)
Andere gevallen (slechte geluidskaart of laptop)
- Dan is een usb geluidskaart wel aan te raden.
Je heb t deze ook met fantoom en de hele reute me teut.
Wil je echter meer meten (bv de vervorming van je cd speler) dan zul je flink dieper in de buidel moeten tasten ivm vervorming.
Of een analoge geluidskaart nemen en daar de op-amps vervangen door een paar met extreem lage vervorming (denk maar eens aan de lm4562).