je bedoelt de puzzelende kennerasterduc schreef:Kenner zien al direct dat het hier om een straight-forward 12-12/12-12 filter gaat..
maar idd: vertel eens....
Moderator: Beheerdersteam
eigenlijk kunnen we daar nog niet veel over zeggen.dre schreef:en.......en uiteraard gevolgd door een eerste luistertest.
Jan, Zuphen was wat ruimteakoestiek aangaat geen referentie. Ik zou het zelfs willen stellen dat daar helemaal geen akoestiek was. Da's dan niet echt een referentie.Wowly schreef:Hoi Ed,
Wat ik me nog kan herinneren van de kwadrant in Zutphen is dat ie naar mijn zin klonk zoals je net beschreef van de concave. Erg lekkere bas, maar na een tijdje toch wel beetje veel van het goede.
Yep, alles nieuw uit de doos.Wowly schreef:Zijn dit allemaal weer nieuwe units? Heb je die oude weer laten "tikken"?
asterduc schreef:Jan, Zuphen was wat ruimteakoestiek aangaat geen referentie. Ik zou het zelfs willen stellen dat daar helemaal geen akoestiek was. Da's dan niet echt een referentie.Wowly schreef:Hoi Ed,
Wat ik me nog kan herinneren van de kwadrant in Zutphen is dat ie naar mijn zin klonk zoals je net beschreef van de concave. Erg lekkere bas, maar na een tijdje toch wel beetje veel van het goede.
Ik ben het hier helemaal mee eens. En ik kan niet zo goed daar "doorheen" luisteren als anderen dat schijnen te kunnen
In Breda was het aardig beter en daar kregen de kasten door de ruimte een prettige basboost, vond ik zelf.
Bij mij thuis vond ik het laag eerder mager, anderen denken daar anders over, maar goed, ik hou nu eenmaal van een goed aanwezige bas, zolang ie maar strak is en niet dreunt of rommelt.
Niet zo vreemd, voor iemand die basgitarist is![]()
De Concave legt daar een goede portie drive bovenop en ook het laag is algemeen sterker aanwezig. Gelukkig is dat ook zo voor het lage midden waardoor het geheel in balans blijft (de meting op de luisterplaats bevestigd dat).
Het hogere midden en hoog kunnen door filtering ook op het gewenste niveau gebracht worden.
Yep, alles nieuw uit de doos.Wowly schreef:Zijn dit allemaal weer nieuwe units? Heb je die oude weer laten "tikken"?
De Kwadrants zijn gisteren geadopteerd en staan nu trots te spelen bij een professioneel muzikaal gezin.
Groeten,
Ed.
Meer dan de helft van de klank van een speaker wordt bepaald door de ruimte. Door er een tijdje te praten wordt je snel gewend aan de akoestiek. Hoe klinkt een stem?asterduc schreef:Jan, Zuphen was wat ruimteakoestiek aangaat geen referentie. Ik zou het zelfs willen stellen dat daar helemaal geen akoestiek was. Da's dan niet echt een referentie.
Thuis mager? 't Is wat mij betreft aan de behoorlijk vette kant, kwestie van smaak neem ik aan. Maar 't heeft zeker een partij drive, 't is geen rommel of gons-boel, dus in dat opzicht heb je dat perfect voor elkaar.asterduc schreef:Bij mij thuis vond ik het laag eerder mager, anderen denken daar anders over, maar goed, ik hou nu eenmaal van een goed aanwezige bas, zolang ie maar strak is en niet dreunt of rommelt.
Volledig waar Rob,Rob Dingen schreef:Hoi Ed
Ik heb even gekeken naar de grafiek waar de drivers omgepoold zijn.
Daar kan ik uit opmaken dat de filters verre van goed zijn.
Als het phase gedrag goed zou zijn dan dippen ze veel dieper als nu het geval is.
we gaan het natuurlijk netjes aanpakken.audiomanics schreef:En dat moet minstens tot medio volgend jaar duren![]()
Da's te verwezenlijken hoor. We houden gewoon de HEZB als ze af zijn.CarloPJB schreef:Ik hoop dat ze net klaar zijn met de HEZB in 2008
Het opslingeren is een gevolg van het einde schaal bereik van een -180:180 curve.WMC schreef:Om eerlijk te zijn vind ik de fase nogal verbazingwekkend. ... vooral het oplopende fase gedrag van de woofer is vreemd.