Met volledige vrijheid wat units betreft zul je daar zelf voor moeten zorgen dan. En dan gaat voor mij de lol eraf, ik ga geen units kopen voor een wedstrijd. Want voor mezelf zou ik nooit een tweeweg ontwerpen, voor een wedstrijd ga ik de uitdaging graag aan om een hele goeie kast + filter te ontwikkelen.
Jeroen
Welk ontwerp wil jij op DDIY2005 zien?
Moderator: Beheerdersteam
Denken jullie niet dat je op deze manier ook het aantal deelnemers erg beperkt? Want wie zegt iedereen blij is met de keus van de units...
Heb destijds ook zoiets geprobeerd, om uit te gaan van een soort standaard behuizing, waar ieder zijn eigen draai qua units aan kon geven.
Uiteindelijk zijn we tot 4 bouwklasses (qua budget en model) gekomen, met in totaal zo'n 17 deelnemers...
Op die manier hou je het aantrekkelijk voor iedereen, want iedereen kan meedoen met zijn / haar eigen ideeen, zonder met een "beperking" mee te hoeven doen qua unit-keuze.
Heb destijds ook zoiets geprobeerd, om uit te gaan van een soort standaard behuizing, waar ieder zijn eigen draai qua units aan kon geven.
Uiteindelijk zijn we tot 4 bouwklasses (qua budget en model) gekomen, met in totaal zo'n 17 deelnemers...
Op die manier hou je het aantrekkelijk voor iedereen, want iedereen kan meedoen met zijn / haar eigen ideeen, zonder met een "beperking" mee te hoeven doen qua unit-keuze.
Kan wel zijn, ik zou het juist het leukst vinden om te kijken wat wij in een wedstrijd uit een gegeven combinatie van midwoofer en tweeter kunnen halen. Dat zie ik pas als een echte wedstrijd. Als je mag doen wat je wilt wordt het appels met peren vergelijken. Mijn mening althans, wellicht moet er maar eens een poll worden gestart over waar de grootste voorkeur naar uitgaat.Skef schreef:Denken jullie niet dat je op deze manier ook het aantal deelnemers erg beperkt? Want wie zegt iedereen blij is met de keus van de units...
Zoiets zou het moeten worden. Ik vind dat je iets moois moet maken met allerlei beperkingen juist het charmante van het idee. Dus units, een max volume (buitenmaat), max kosten filteronderdelen en de rest zoek je zelf uit.Skef schreef:Denken jullie niet dat je op deze manier ook het aantal deelnemers erg beperkt? Want wie zegt iedereen blij is met de keus van de units...
Als je bijvoorbeeld units uit de nieuwe Peerless series zou kiezen, heb je denk ik een hoop mensen die ze weleens uit willen proberen, of anderen die een dergelijk ontwerp zouden willen nabouwen.
Dat kan ook, maar daar hebben we de DDIY dagen voor: grote diversiteit aan speakers en andere projecten. Dit soort wedstrijdjes zou je prima tussendoor kunnen doen.Uiteindelijk zijn we tot 4 bouwklasses (qua budget en model) gekomen, met in totaal zo'n 17 deelnemers...
...
...
Nog een ideetje: Misschien kunnen we volgend jaar op de DDIY2006 een stel speakers neerzetten zonder filter... een aantal ontwerpers krijgen ieder een klein uurtje om zelf te meten en een digitaal filter in te stellen (pure tijdswinst, maar het zou ook passief kunnen natuurlijk, maar dat is meer gedoe bij de voorbereiding en het ontwerp, niet te vergeten de stortbak aan benodigde onderdelen...). Alle filters verzamelen en halverwege de middag een paar korte luistersessies organiseren.
De '50 minutes crossover contest' kunnen we dat noemen
Lijkt mij wel grappig