Welk ontwerp wil jij op DDIY2005 zien?

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12870
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Met volledige vrijheid wat units betreft zul je daar zelf voor moeten zorgen dan. En dan gaat voor mij de lol eraf, ik ga geen units kopen voor een wedstrijd. Want voor mezelf zou ik nooit een tweeweg ontwerpen, voor een wedstrijd ga ik de uitdaging graag aan om een hele goeie kast + filter te ontwikkelen.

Jeroen
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Sluit me wat betreft units bij Jeroen aan. Als ik ergens qua organiseren nog mee kan helpen hoor ik het graag van je Henkjan.
misschien vast leggen welke units gebruikt moeten worden?
Da's denk ik wel handig. Iedereen kan dan aan die units zijn "draai"geven. Eens kijken wat daar uitrolt.
Gebruikersavatar
Skef
Berichten: 46
Lid geworden op: ma 18 okt 2004, 21:20
Locatie: Raalte
Contacteer:

Bericht door Skef »

Denken jullie niet dat je op deze manier ook het aantal deelnemers erg beperkt? Want wie zegt iedereen blij is met de keus van de units...

Heb destijds ook zoiets geprobeerd, om uit te gaan van een soort standaard behuizing, waar ieder zijn eigen draai qua units aan kon geven.

Uiteindelijk zijn we tot 4 bouwklasses (qua budget en model) gekomen, met in totaal zo'n 17 deelnemers...

Op die manier hou je het aantrekkelijk voor iedereen, want iedereen kan meedoen met zijn / haar eigen ideeen, zonder met een "beperking" mee te hoeven doen qua unit-keuze.
jeewee
Berichten: 42
Lid geworden op: wo 15 dec 2004, 12:34
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door jeewee »

Leuk idee zo'n wedstrijd.. Doet me denken aan de "Wettkampf" die Visaton eens organiseerde en waar Dr. Buschi als glansrijk "Gewinner" uit de bus kwam met zijn Buschhorns(die ik weer op mijn beurt vorige week heb gebouwd voor mijn pa..).


jeewee
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12870
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Skef schreef:
Denken jullie niet dat je op deze manier ook het aantal deelnemers erg beperkt? Want wie zegt iedereen blij is met de keus van de units...

Heb destijds ook zoiets geprobeerd, om uit te gaan van een soort standaard behuizing, waar ieder zijn eigen draai qua units aan kon geven.

Uiteindelijk zijn we tot 4 bouwklasses (qua budget en model) gekomen, met in totaal zo'n 17 deelnemers...

Op die manier hou je het aantrekkelijk voor iedereen, want iedereen kan meedoen met zijn / haar eigen ideeen, zonder met een "beperking" mee te hoeven doen qua unit-keuze.
Kan wel zijn, ik zou het juist het leukst vinden om te kijken wat wij in een wedstrijd uit een gegeven combinatie van midwoofer en tweeter kunnen halen. Dat zie ik pas als een echte wedstrijd. Als je mag doen wat je wilt wordt het appels met peren vergelijken. Mijn mening althans, wellicht moet er maar eens een poll worden gestart over waar de grootste voorkeur naar uitgaat.
Gebruikersavatar
DIY_Freak
Berichten: 806
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:22
Locatie: Nuenen

Bericht door DIY_Freak »

Skef schreef:
Denken jullie niet dat je op deze manier ook het aantal deelnemers erg beperkt? Want wie zegt iedereen blij is met de keus van de units...

Heb destijds ook zoiets geprobeerd, om uit te gaan van een soort standaard behuizing, waar ieder zijn eigen draai qua units aan kon geven.
Zoiets zou het moeten worden. Ik vind dat je iets moois moet maken met allerlei beperkingen juist het charmante van het idee. Dus units, een max volume (buitenmaat), max kosten filteronderdelen en de rest zoek je zelf uit.

Als je bijvoorbeeld units uit de nieuwe Peerless series zou kiezen, heb je denk ik een hoop mensen die ze weleens uit willen proberen, of anderen die een dergelijk ontwerp zouden willen nabouwen.
Uiteindelijk zijn we tot 4 bouwklasses (qua budget en model) gekomen, met in totaal zo'n 17 deelnemers...

Op die manier hou je het aantrekkelijk voor iedereen, want iedereen kan meedoen met zijn / haar eigen ideeen, zonder met een "beperking" mee te hoeven doen qua unit-keuze.
Dat kan ook, maar daar hebben we de DDIY dagen voor: grote diversiteit aan speakers en andere projecten. Dit soort wedstrijdjes zou je prima tussendoor kunnen doen.
...
...
Nog een ideetje: Misschien kunnen we volgend jaar op de DDIY2006 een stel speakers neerzetten zonder filter... een aantal ontwerpers krijgen ieder een klein uurtje om zelf te meten en een digitaal filter in te stellen (pure tijdswinst, maar het zou ook passief kunnen natuurlijk, maar dat is meer gedoe bij de voorbereiding en het ontwerp, niet te vergeten de stortbak aan benodigde onderdelen...). Alle filters verzamelen en halverwege de middag een paar korte luistersessies organiseren.

De '50 minutes crossover contest' kunnen we dat noemen 8) Of we zetten er het woordje 'Power' voor, want dat doen de Amerkanen ook altijd als ze iets willen doen maar er geen tijd vor vrij willen maken (zie power-yoga, power-relationships, enz enz)

Lijkt mij wel grappig :D
Gebruikersavatar
DIY_Freak
Berichten: 806
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:22
Locatie: Nuenen

Bericht door DIY_Freak »

Iemand vroeg me op de DDIY2005 waar ik de Berhinger gekocht hebt. Kan hij nog even een PM'tje sturen?

Groet,
Hans.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”