geheel mee eens (hoewel ik dit onderwerp wellicht anders benader dan Mark, mening oa. gebaseerd op gebruik AudioZone- en AudioSector-gainclones)markje schreef:Chip amps kunnen heel goed klinken, maar je moet dan met zo ontzettend veel kleine dingen rekening houden dat ik er zelf al geen zin meer in had.
Op diyaudio.com staat erg veel over gainclones.
Groeten Mark
zelf heb ik een systeem met een LM3875 gainclone (AudioZone 'Amp_2' , 2x mono, met 400VA ringkern trafo's volgens mij) in een 6x7x2.25mtr kamer: luisteren doen we meestal niet op volle oorlogssterkte, maar is er een bijzonder spannend nummer, gaat gerust het volume ophoog ... (OK, het is onze slaapkamerset: koppel aub. niet deze tekst aan dit gegeven ...
er staan regelmatig andere voortrappen voor dan de Heed Audio 'Luna', maar deze laatste is er echt voor geselecteerd (en gematched), en believe me: de LM3875 gainclone's zijn picky qua rand-apparatuur!
evenzo met bedrading: probeer alsjeblief van alles uit om een optimum te bepalen, en gebruik niet standaard wat je toevallig nog hebt liggen ('k gebruik 'PHY-HP' voor alle kabels)
qua luidsprekers zijn ze nog picky'er (
Petter