Playstation als CD speler
Moderator: Beheerdersteam
Playstation als CD speler
Is dit een vroege 1 april grap..
my first sony
Lees het linkje
http://www.methe-family.de/cd.htm
wie heeft hier ervaring mee....??
my first sony
Lees het linkje
http://www.methe-family.de/cd.htm
wie heeft hier ervaring mee....??
Is hij ook en ik weet inmiddels dat hij HEEL ERG GELIJK HEEFTSARK schreef:Het lijkt me een serieus persoon, ik heb alleen geen idee wat voor kwaliteiten de SONY-PS heeft.
Heb zo'n ps en die speelt de sterren van de hemel
waarom deze techniek niet in cd spelers is verwerkt
is mij echt een raadsel...
Of het moet de marketing ivm de invoering van SACD
zijn..
Dus ergens in een lab staat een supercdspeler
die niet op de markt gebracht mag worden
Tja, ik heb het natuurlijk beluisterd en heb een beetje twijfels. Speeld ook mee, dat weidok op het ogenblik met breedbanders speeld en ik het idee kreeg een soort van fase verschijnsel te konstateren. Dit omdat we twee cd spelers, een HK en die playstation speler zaten te vergelijken.
De HK is voor mij verreweg de beste in de weergave van hoog tot laag.
Vooral het hoog veroorzaakte het typische verschijnsel in de plaatsing van het stereobeeld. We zullen de hele handel nog bij mij uit proberen om te horen of dit ook bij mij gebeurd. Zoniet, krijgen we hier misschien een discussie over het gedrag van breedbanders, waarbij ik dan m'n best zal doen mijn mening over breedbanders te vergeten.
Voorlopig zijn Weidok en ik het es een keertje niet met elkaar eens.
De HK is voor mij verreweg de beste in de weergave van hoog tot laag.
Vooral het hoog veroorzaakte het typische verschijnsel in de plaatsing van het stereobeeld. We zullen de hele handel nog bij mij uit proberen om te horen of dit ook bij mij gebeurd. Zoniet, krijgen we hier misschien een discussie over het gedrag van breedbanders, waarbij ik dan m'n best zal doen mijn mening over breedbanders te vergeten.
Voorlopig zijn Weidok en ik het es een keertje niet met elkaar eens.
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Krekt.. daar gaat het mij om.. het model waar ik mee speel is niet hetdeepspace schreef:Het echte raadsel is: welke techniek? Want wat dat (blijkbaar) goede geluid veroorzaakt is absoluut niet duidelijk...weidok schreef:Heb zo'n ps en die speelt de sterren van de hemel
waarom deze techniek niet in cd spelers is verwerkt
is mij echt een raadsel...
topmodel (nr 3 op ranglijst) van de speelstations !! nr. 1 heb ik ook gehoord naar mijn "smaak" nog meer "stage" daarmee bedoel ik
muzikaler meer gevoel "emotie of openheid' in de weergave...
Dus niet meer laag of hoog ... let wel bij beter laag vaak
wordt ervaren als mindere laag weergave terwijl je juist veel
meer definitie terug krijgt...
Maar verschillen in cd weergave met vreemde compementen en
andere omgeving is soms moeilijk waar te nemen..
laat staan de verschillen te omschreven..
Ben je ook nog afhankelijk van de gebruikte cd opname's ..
tja.. moeilijk ... Het gaat daarbij ook om het ervaren van de
emotie in opname's ????
Soms denk ik wel dat zelfbouwers te technisch luisteren !!!
Blijft het raadsel dus waarom speelt zoiets simpels
waar het uitgangspunt niet de kwaliteit van de geluidsweergave
is geweest zo " MUZIKAAL'..
Ik denk dat Sonie deze techniek met de ontwikkeling van de SACD
in de ijskast heeft gedaan... !!!
Zeg het maar..
Bedoel met typisch "slechtere plaatsing' in het stereobeeldsietse schreef:Vooral het hoog veroorzaakte het typische verschijnsel in de plaatsing van het stereobeeld. . Zoniet, krijgen we hier misschien een discussie over het gedrag van breedbanders, waarbij ik dan m'n best zal doen mijn mening over breedbanders te vergeten.
Voorlopig zijn Weidok en ik het es een keertje niet met elkaar eens.
of anders (verschil weergave met 1 speaker en meerwegsystemen"
Heb ook wel zonder bsc netwerk gespeelt ..
man dat klinkt echt geweldig maar te veel mid en hoog dus
die ervaringsschok is bijna net zo groot als
het horen van een SI T amp met hoog rendements speakers
maar met een ML TL is netwerkje wel een noodzakelijk kwaad...
kwaliteit van de spoel is HEEL belangrijk...
Misschien dat de Fostex FE 167 E beter tot zijn recht kommt
in een TQWT (hoorn) kast... ???
- pieter pan
- Berichten: 176
- Lid geworden op: zo 20 feb 2005, 13:54
- Locatie: schilde (België)
15 euro heb ik er voor uitgegeven...pieter pan schreef:ik denk dat je een PS1 tegenwoordig alwel kan kopen voor 20€ of zelfs minder hoor, als je een beetje uitkijkt. Geen geld voor een mogelijks revolutionaire cd-speler hé
Er zit dus een zeer muzikale ic in die vele dure cd loopwerken dac's
en voedingen moeiteloos benaderd zoniet (mijn smaak) overtreft..
Laatst gewijzigd door weidok op vr 22 apr 2005, 20:47, 1 keer totaal gewijzigd.
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Zal er iets in zitten wat op een prettige manier voor vervorming zorgt... net als buizenamps en LP's. Gewoon slecht ontwerp dusweidok schreef:pieter pan schreef:Er zit dus een zeer muzikale ic in die vele dure cd loopwerken dac's en voedingen moeiteloos benaderd zoniet (mijn smaak) overtreft..
Eigenlijk zou je het ding eens met wat test CD's aan een spectrum analyser moeten hangen ofzo.
Er zit bijna niets in..deepspace schreef:weidok schreef:Zal er iets in zitten wat op een prettige manier voor vervorming zorgt... net als buizenamps en LP's. Gewoon slecht ontwerp duspieter pan schreef:Er zit dus een zeer muzikale ic in die vele dure cd loopwerken dac's en voedingen moeiteloos benaderd zoniet (mijn smaak) overtreft... Maar er natuurlijk niks mis mee als het toch goed klinkt
Eigenlijk zou je het ding eens met wat test CD's aan een spectrum analyser moeten hangen ofzo.
Het zal de simpelheid wel wezen..
Vergeleken met een cd speler is een draaitafel ook vrij eenvoudig
opgebouwd
Je hoort een soort openheid (lucht al of niet gebakken)
in de weergave die ook bij goede LP weergave vaak waarneemt ???
Vergelijking Stein en PS1 laat dus ff op zich wachten...
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Het gaat om het modelnr.
Staat op de onderkant..
Ik heb de 5502 de 1002 heb ik ook gehoord is nog iets
ruimtelijker maar moeilijk aan te komen... of DUUR !!
SCPH - 1002 : Die Natürlichste und in Sachen Playstation als Cd-Player das Maß der Dinge
SCPH - 5002 : Annähernd an der 1002, etwas langsamer
SCPH - 5502 : etwas Mittenbetont aber sehr schnell und spritzig, nicht ganz so Räumlich wie 1002
hier nog een link
http://www.highend-info.de/html/beschreibung.html
Staat op de onderkant..
Ik heb de 5502 de 1002 heb ik ook gehoord is nog iets
ruimtelijker maar moeilijk aan te komen... of DUUR !!
SCPH - 1002 : Die Natürlichste und in Sachen Playstation als Cd-Player das Maß der Dinge
SCPH - 5002 : Annähernd an der 1002, etwas langsamer
SCPH - 5502 : etwas Mittenbetont aber sehr schnell und spritzig, nicht ganz so Räumlich wie 1002
hier nog een link
http://www.highend-info.de/html/beschreibung.html
