Playstation als CD speler

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Playstation als CD speler

Bericht door weidok »

Is dit een vroege 1 april grap..
my first sony

Lees het linkje

http://www.methe-family.de/cd.htm


wie heeft hier ervaring mee....??
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

niemand ????

:oops: :oops:
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Nop....sorry....
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Bericht door SARK »

Het lijkt me een serieus persoon, ik heb alleen geen idee wat voor kwaliteiten de SONY-PS heeft.
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

SARK schreef:
Het lijkt me een serieus persoon, ik heb alleen geen idee wat voor kwaliteiten de SONY-PS heeft.
Is hij ook en ik weet inmiddels dat hij HEEL ERG GELIJK HEEFT

Heb zo'n ps en die speelt de sterren van de hemel
waarom deze techniek niet in cd spelers is verwerkt
is mij echt een raadsel...

Of het moet de marketing ivm de invoering van SACD
zijn..

Dus ergens in een lab staat een supercdspeler
die niet op de markt gebracht mag worden
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Hum, Weidok, eerst horen en dan geloven.
Moet ik maar even langs komen als vertegenwoordiger van dit forum, waar iemand mij al eens als PRESIDENT wilde hebben, om te luisteren of 't wel waar is... :? Ik heb er dat klere eind van 2 minuten fietsen wel voor over, denk ik.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33822
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

en...........
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Tja, ik heb het natuurlijk beluisterd en heb een beetje twijfels. Speeld ook mee, dat weidok op het ogenblik met breedbanders speeld en ik het idee kreeg een soort van fase verschijnsel te konstateren. Dit omdat we twee cd spelers, een HK en die playstation speler zaten te vergelijken.
De HK is voor mij verreweg de beste in de weergave van hoog tot laag.
Vooral het hoog veroorzaakte het typische verschijnsel in de plaatsing van het stereobeeld. We zullen de hele handel nog bij mij uit proberen om te horen of dit ook bij mij gebeurd. Zoniet, krijgen we hier misschien een discussie over het gedrag van breedbanders, waarbij ik dan m'n best zal doen mijn mening over breedbanders te vergeten. :)
Voorlopig zijn Weidok en ik het es een keertje niet met elkaar eens. :D
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

weidok schreef:
Heb zo'n ps en die speelt de sterren van de hemel
waarom deze techniek niet in cd spelers is verwerkt
is mij echt een raadsel...
Het echte raadsel is: welke techniek? Want wat dat (blijkbaar) goede geluid veroorzaakt is absoluut niet duidelijk...
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

deepspace schreef:
weidok schreef:
Heb zo'n ps en die speelt de sterren van de hemel
waarom deze techniek niet in cd spelers is verwerkt
is mij echt een raadsel...
Het echte raadsel is: welke techniek? Want wat dat (blijkbaar) goede geluid veroorzaakt is absoluut niet duidelijk...
Krekt.. daar gaat het mij om.. het model waar ik mee speel is niet het
topmodel (nr 3 op ranglijst) van de speelstations !! nr. 1 heb ik ook gehoord naar mijn "smaak" nog meer "stage" daarmee bedoel ik
muzikaler meer gevoel "emotie of openheid' in de weergave...

Dus niet meer laag of hoog ... let wel bij beter laag vaak
wordt ervaren als mindere laag weergave terwijl je juist veel
meer definitie terug krijgt...

Maar verschillen in cd weergave met vreemde compementen en
andere omgeving is soms moeilijk waar te nemen..
laat staan de verschillen te omschreven..
Ben je ook nog afhankelijk van de gebruikte cd opname's ..
tja.. moeilijk ... Het gaat daarbij ook om het ervaren van de
emotie in opname's ????
Soms denk ik wel dat zelfbouwers te technisch luisteren !!!

Blijft het raadsel dus waarom speelt zoiets simpels
waar het uitgangspunt niet de kwaliteit van de geluidsweergave
is geweest zo " MUZIKAAL'..

Ik denk dat Sonie deze techniek met de ontwikkeling van de SACD
in de ijskast heeft gedaan... !!!

Zeg het maar.. :shock: :shock: :shock: :shock:
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

sietse schreef:
Vooral het hoog veroorzaakte het typische verschijnsel in de plaatsing van het stereobeeld. . Zoniet, krijgen we hier misschien een discussie over het gedrag van breedbanders, waarbij ik dan m'n best zal doen mijn mening over breedbanders te vergeten. :)
Voorlopig zijn Weidok en ik het es een keertje niet met elkaar eens. :D
Bedoel met typisch "slechtere plaatsing' in het stereobeeld
of anders (verschil weergave met 1 speaker en meerwegsystemen"

Heb ook wel zonder bsc netwerk gespeelt ..
man dat klinkt echt geweldig maar te veel mid en hoog dus
die ervaringsschok is bijna net zo groot als
het horen van een SI T amp met hoog rendements speakers

maar met een ML TL is netwerkje wel een noodzakelijk kwaad...
kwaliteit van de spoel is HEEL belangrijk...

Misschien dat de Fostex FE 167 E beter tot zijn recht kommt
in een TQWT (hoorn) kast... ???
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33822
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

dit is een MUST voor tijdens de nog te plannen blinde luistertest!
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

Henkjan schreef:
dit is een MUST voor tijdens de nog te plannen blinde luistertest!
Ik luister vaak met de ogen dicht... :lol: :lol: :lol: :lol:

Tja ik weet het Almelo of Rotterdam..

Is mij iets te ver ... :!: :!:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33822
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

iemand anders met een PS ???
Gebruikersavatar
pieter pan
Berichten: 176
Lid geworden op: zo 20 feb 2005, 13:54
Locatie: schilde (België)

Bericht door pieter pan »

ik denk dat je een PS1 tegenwoordig alwel kan kopen voor 20€ of zelfs minder hoor, als je een beetje uitkijkt. Geen geld voor een mogelijks revolutionaire cd-speler hé 8)
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

pieter pan schreef:
ik denk dat je een PS1 tegenwoordig alwel kan kopen voor 20€ of zelfs minder hoor, als je een beetje uitkijkt. Geen geld voor een mogelijks revolutionaire cd-speler hé 8)
15 euro heb ik er voor uitgegeven...

Er zit dus een zeer muzikale ic in die vele dure cd loopwerken dac's
en voedingen moeiteloos benaderd zoniet (mijn smaak) overtreft..
Laatst gewijzigd door weidok op vr 22 apr 2005, 20:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Weidok schreef:
Bedoel met typisch "slechtere plaatsing' in het stereobeeld
of anders (verschil weergave met 1 speaker en meerwegsystemen"
Precies, gaan we volgende week es ff uitproberen met mijn kastjes.
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

weidok schreef:
pieter pan schreef:
Er zit dus een zeer muzikale ic in die vele dure cd loopwerken dac's en voedingen moeiteloos benaderd zoniet (mijn smaak) overtreft..
Zal er iets in zitten wat op een prettige manier voor vervorming zorgt... net als buizenamps en LP's. Gewoon slecht ontwerp dus :lol: . Maar er natuurlijk niks mis mee als het toch goed klinkt ;)

Eigenlijk zou je het ding eens met wat test CD's aan een spectrum analyser moeten hangen ofzo.
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Sietse schreef:
Precies, gaan we volgende week es ff uitproberen met mijn kastjes.
Gaat dus ff langer duren wegens omstandigheden.
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

deepspace schreef:
weidok schreef:
pieter pan schreef:
Er zit dus een zeer muzikale ic in die vele dure cd loopwerken dac's en voedingen moeiteloos benaderd zoniet (mijn smaak) overtreft..
Zal er iets in zitten wat op een prettige manier voor vervorming zorgt... net als buizenamps en LP's. Gewoon slecht ontwerp dus :lol: . Maar er natuurlijk niks mis mee als het toch goed klinkt ;)

Eigenlijk zou je het ding eens met wat test CD's aan een spectrum analyser moeten hangen ofzo.
Er zit bijna niets in..
Het zal de simpelheid wel wezen..
Vergeleken met een cd speler is een draaitafel ook vrij eenvoudig
opgebouwd :D :D

Je hoort een soort openheid (lucht al of niet gebakken)
in de weergave die ook bij goede LP weergave vaak waarneemt ???

Vergelijking Stein en PS1 laat dus ff op zich wachten...
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33822
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

zijn er nog verschillen in PS-1nen?

deze staat nu op 6.50 en niet ver bij me vandaan, voor dat geld wil ik t wel eens proberen...

Afbeelding
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

Henkjan schreef:
zijn er nog verschillen in PS-1nen?

deze staat nu op 6.50 en niet ver bij me vandaan, voor dat geld wil ik t wel eens proberen...

Afbeelding
Zo te zien is dat de laatste serie van de PS1
Voor de juiste modellen zie link begin topic.......
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

Voor 6,50 blijf je zelfs lachen als er rook uitkomt. :roll:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33822
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

ah, dus doorzoeken naar de vierkante, vooraan op deze foto...
Afbeelding
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

Het gaat om het modelnr.
Staat op de onderkant..
Ik heb de 5502 de 1002 heb ik ook gehoord is nog iets
ruimtelijker maar moeilijk aan te komen... of DUUR !!

SCPH - 1002 : Die Natürlichste und in Sachen Playstation als Cd-Player das Maß der Dinge

SCPH - 5002 : Annähernd an der 1002, etwas langsamer

SCPH - 5502 : etwas Mittenbetont aber sehr schnell und spritzig, nicht ganz so Räumlich wie 1002

hier nog een link
http://www.highend-info.de/html/beschreibung.html
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”