Pjotr schreef:dove schreef:
BTW: de 'puisterigheid' van de Cardas binding posts is niet besmettelijk ... als entree's al een klank hebben (en dat hebben ze

), dan maak je met het gebruiken van de Cardases een goede keus MI
???
Hoe klinkt een Cardas dan?
meest recente vergelijk in dezen ivm. aanschaf / upgrade
Hørning Eufrodites (evo2) / het filter zit bij de Eufro's op een plek waar ze makkelijk met paneel en al afschroefbaar zijn (alleen enkele voor dit vergelijk aangebrachte push-ons verzetten dus)
qua binding-posts (speaker-side) heb ik zo direct vergeleken tussen (meest opvallende kenmerken volgens mijn aantekeningen):
• Cardas 'CCRR'(rhodium over silver plate on copper) [
mijn referentie]: clean / 'navolgbaar' uitsterven / volle textuur / freq-even dynamiek / natuurlijk ruimtebeeld
• Cardas 'Single Knob Adjust': onrustiger / 2-D / oneven textuur / rommeliger beeld / freq-oneven uitsterven
• Cardas 'CCBP CRL long'(all-copper): rommelig ruimtebeeld / versmeared / LF traag
• Eichmann-sourced DNM 'CablePod™' : strak & clean maar beetje dood / snel (strak LF?) / druk / ringing
• WBT-'0710 Ag NextGen' Signature : warm / prachtig met metaal instrumenten / 'rond' uitsterven / vet / traag-romantisch
• WBT-'0710 Cu NextGen' Signature : warm / 'navolgbaar' uitsterven / stemmengebied ruw / knik in karacter op 6 á 7 kHz
• WBT-'0730.11 Topline' Signature : arty / hout instum. worden plastic / 'navolgbaar' uitsterven / hoog ruimtebeeld
• Furutech 'FP-805B (R(hodium))' : rustig / te groot ruimtebeeld / uitsterven MF arty / 'roze'-lief maar wel freq-even
• Mundorf 'POLCU8S' Pure Copper 8mm: spring-in-het-veld / wel eenheid in dynamiek / uitgesproken dynamisch / overdreven strak & clean / 'zwaar' LF
please bedenk je dat verschillen zo op je scherm er 'groot' uitzien, echter in de praktijk erg klein zijn (maar herkenbaar / herhaalbaar) !
Petter