Buizen voorversterker; voor verbetering vatbaar?
Moderator: Beheerdersteam
-
Digidoo
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 927
- Lid geworden op: za 30 jul 2005, 17:57
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
De aan/uit schakelaar deugt. Ik meet alleen ongeveer -300k bij de bleederweerstand, varieert nogal. Is dat goed?
Verder nog iets. De L / R (buitenste pootjes) van de balanspot zitten dus op de L / R lopers (binnenste pootjes, stereo) van de volumepot. Dat klopt toch ook? Voor de zekerheid.
Overigens: Ik heb nu wel gloeispanning, het indicatie ledje doet het gewoon niet. Hoeveel weerstand zou ik door dat ding moeten meten? Daarnaast, even voor de zekerheid, de kant van de led naar de gnd daar moeten toch een weerstandje zitten, of is het andersom?
Verder nog iets. De L / R (buitenste pootjes) van de balanspot zitten dus op de L / R lopers (binnenste pootjes, stereo) van de volumepot. Dat klopt toch ook? Voor de zekerheid.
Overigens: Ik heb nu wel gloeispanning, het indicatie ledje doet het gewoon niet. Hoeveel weerstand zou ik door dat ding moeten meten? Daarnaast, even voor de zekerheid, de kant van de led naar de gnd daar moeten toch een weerstandje zitten, of is het andersom?
-
Digidoo
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 927
- Lid geworden op: za 30 jul 2005, 17:57
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
Even een kickje (sinds ik weet niet hoe lang)...
Vroeg me af (ook weer) wat voor potmeter ik hier als volumeknop kan gaan gebruiken. Er zit nu namelijk een 1 mega ohm Piher ding in en dat mot-r-uit! Ik ga namelijk toch een paar ALPS kopen, gewoon om redelijk goede kwaliteit in huis te hebben. Op pagina 1 is nog een schematje te vinden.
Het rekensommetje van Paul wat hij me in mijn vorige topic gaf, kan ik hier niet zo 1-2-3 gebruiken; zeg maar gewoon dat ik niet weet hoe...
Vroeg me af (ook weer) wat voor potmeter ik hier als volumeknop kan gaan gebruiken. Er zit nu namelijk een 1 mega ohm Piher ding in en dat mot-r-uit! Ik ga namelijk toch een paar ALPS kopen, gewoon om redelijk goede kwaliteit in huis te hebben. Op pagina 1 is nog een schematje te vinden.
Het rekensommetje van Paul wat hij me in mijn vorige topic gaf, kan ik hier niet zo 1-2-3 gebruiken; zeg maar gewoon dat ik niet weet hoe...
- telefunken
- Berichten: 94
- Lid geworden op: za 28 aug 2004, 21:39
- Locatie: Poortugaal
deze via ebay aanschaffen kun je haast niet zelf maken voor dit bedragDigidoo schreef:Even een kickje (sinds ik weet niet hoe lang)...
Vroeg me af (ook weer) wat voor potmeter ik hier als volumeknop kan gaan gebruiken. Er zit nu namelijk een 1 mega ohm Piher ding in en dat mot-r-uit! Ik ga namelijk toch een paar ALPS kopen, gewoon om redelijk goede kwaliteit in huis te hebben. Op pagina 1 is nog een schematje te vinden.
Het rekensommetje van Paul wat hij me in mijn vorige topic gaf, kan ik hier niet zo 1-2-3 gebruiken; zeg maar gewoon dat ik niet weet hoe...
-
Digidoo
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 927
- Lid geworden op: za 30 jul 2005, 17:57
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
@ KT88: De deens voortrap staat op de kast te wachten op reperatie. Tijdje niet gebruikt nu en ga d'r van uit dattie nog steeds niet doet. Ik was van plan binnenkort weer eens te e-mailen om te kijken wanneer ik er mee naar dokter KT kan.
@ Telefunken: Die stappenschakelaars zijn ook heel fijn. Maar ik kan ze zo 1-2-3 niet vinden op e-bay.
@ Telefunken: Die stappenschakelaars zijn ook heel fijn. Maar ik kan ze zo 1-2-3 niet vinden op e-bay.
http://www.diyfidelity.com.au/ Daar heb ik mijne besteld.
Met in elkaar zet service zit je rond de 50 dollar dacht ik.
mvg,
Martijn
Met in elkaar zet service zit je rond de 50 dollar dacht ik.
mvg,
Martijn
