Buizen voorversterker; voor verbetering vatbaar?

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

KT88
In memoriam †

Bericht door KT88 »

Toch iets met de voeding, en wel de primaire kant.

Controleer de bedrading, je weet dat die blauwe stugge draadjes makkelijk afbreken..........

Alles ohms doormeten, ook de schakelaar.
Digidoo
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Contacteer:

Bericht door Digidoo »

De aan/uit schakelaar deugt. Ik meet alleen ongeveer -300k bij de bleederweerstand, varieert nogal. Is dat goed?

Verder nog iets. De L / R (buitenste pootjes) van de balanspot zitten dus op de L / R lopers (binnenste pootjes, stereo) van de volumepot. Dat klopt toch ook? Voor de zekerheid.

Overigens: Ik heb nu wel gloeispanning, het indicatie ledje doet het gewoon niet. Hoeveel weerstand zou ik door dat ding moeten meten? Daarnaast, even voor de zekerheid, de kant van de led naar de gnd daar moeten toch een weerstandje zitten, of is het andersom?
KT88
In memoriam †

Bericht door KT88 »

Kan het zijn dat je de LED aansluitingen hebt omgedraaid?
De voorschakelweerstand zit in de krimpkous, meen ik.

Je meet 300 k over de bleeder?
Als die inderdaad 300k is, kan dat kloppen ;-)

Maar als je buizen gloeien, heb je dus geen hoogspanning.
Dan die 3k3 of 3k9 in de voeding nakijken.
Digidoo
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Contacteer:

Bericht door Digidoo »

Mja, het was alleen het ledje. Die doet het gewoon helemaal niet meer. De versterker wel en ook de balanspot doet het prima. Dank voor alle snelle hulp KT! :D
Digidoo
Contacteer:

Bericht door Digidoo »

Even een kickje (sinds ik weet niet hoe lang)...

Vroeg me af (ook weer) wat voor potmeter ik hier als volumeknop kan gaan gebruiken. Er zit nu namelijk een 1 mega ohm Piher ding in en dat mot-r-uit! Ik ga namelijk toch een paar ALPS kopen, gewoon om redelijk goede kwaliteit in huis te hebben. Op pagina 1 is nog een schematje te vinden.

Het rekensommetje van Paul wat hij me in mijn vorige topic gaf, kan ik hier niet zo 1-2-3 gebruiken; zeg maar gewoon dat ik niet weet hoe... :D
KT88
In memoriam †

Bericht door KT88 »

100 k of 50 k Alps, of Noble als je die kunt vinden.

Hoestie met de Deense voortrap?

Oh ja, je zou er nog eens mee hierheen komen..........ik ben veuls te druk geweest (en nog), helemaal vergeten..... :oops:
telefunken

Bericht door telefunken »

Digidoo schreef:
Even een kickje (sinds ik weet niet hoe lang)...

Vroeg me af (ook weer) wat voor potmeter ik hier als volumeknop kan gaan gebruiken. Er zit nu namelijk een 1 mega ohm Piher ding in en dat mot-r-uit! Ik ga namelijk toch een paar ALPS kopen, gewoon om redelijk goede kwaliteit in huis te hebben. Op pagina 1 is nog een schematje te vinden.

Het rekensommetje van Paul wat hij me in mijn vorige topic gaf, kan ik hier niet zo 1-2-3 gebruiken; zeg maar gewoon dat ik niet weet hoe... :D
deze via ebay aanschaffen kun je haast niet zelf maken voor dit bedrag

Afbeelding
Digidoo
Contacteer:

Bericht door Digidoo »

@ KT88: De deens voortrap staat op de kast te wachten op reperatie. Tijdje niet gebruikt nu en ga d'r van uit dattie nog steeds niet doet. Ik was van plan binnenkort weer eens te e-mailen om te kijken wanneer ik er mee naar dokter KT kan.

@ Telefunken: Die stappenschakelaars zijn ook heel fijn. Maar ik kan ze zo 1-2-3 niet vinden op e-bay.
Martijn H

Bericht door Martijn H »

http://www.diyfidelity.com.au/ Daar heb ik mijne besteld.

Met in elkaar zet service zit je rond de 50 dollar dacht ik.

mvg,

Martijn
Plaats reactie