MTX Jackhammer Auto Subwoofer

voor alle audio die moet kunnen rijden

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fokko
Berichten: 605
Lid geworden op: zo 22 jul 2007, 18:44
Locatie: Groningen
Contacteer:

MTX Jackhammer Auto Subwoofer

Bericht door Fokko »

Ik kwam dit tegen op youtube:
http://www.youtube.com/watch?v=IDWYpq61aec

Dit is een van de meest zieke subs die ik heb gezien.
En volgens de specificaties ook een koning op het gebied van vervorming aangezien hij een maximale uitslag van 2,5 (6,25 cm) inch heeft.

Deze subwoofer lijkt mij nog wel eens leuk om in het echt te horen. Volgens mij word je gewoon echt misselijk als je hier te dicht bij staat.
Laatst gewijzigd door Fokko op za 06 okt 2007, 18:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

22" groot, 400lB zwaar, kolere wat een dingen
Gebruikersavatar
Fokko
Berichten: 605
Lid geworden op: zo 22 jul 2007, 18:44
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Fokko »

nvm.
Laatst gewijzigd door Fokko op za 06 okt 2007, 18:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Ook leuk:
bestandsbron:<br />http://forum.ecoustics.com/bbs/messages/4/145182.jpg
bestandsbron:
http://forum.ecoustics.com/bbs/messages/4/145182.jpg
145182.jpg (23.43 KiB) 1474 keer bekeken
bestandsbron:<br />http://www.soundimage.dk/images/Audiobahn-1.jpg
bestandsbron:
http://www.soundimage.dk/images/Audiobahn-1.jpg
Woofer(tje) van AudioBahn (34")

Maar die Jackhammer zou ik ook wel eens willen horen (voorzichtig dan)
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Bericht door SARK »

Fokko schreef:
nvm.
[blond mode]Wat is nvm :?: [/blond mode]
Gebruikersavatar
fredze
Berichten: 377
Lid geworden op: di 27 jun 2006, 12:54
Locatie: Belgie Aalter

Bericht door fredze »

nevermind? heel erg audiofiel kan die sub toch niet meer zyn :D

Die stond enkele weken trouwens aangeprijsd in Mediamarkt, voor een schame 8400€ dacht ik :lol:
Nils_vn
Berichten: 868
Lid geworden op: do 23 nov 2006, 20:11
Locatie: Molenstede

Re: MTX Jackhammer Auto Subwoofer

Bericht door Nils_vn »

[quote="Fokko"]
En volgens de specificaties ook een koning op het gebied van vervorming aangezien hij een maximale uitslag van 2,5 (6,25 cm) inch heeft.
[quote]

Dit moet je eens verklaren... ??
peter geerts
Berichten: 145
Lid geworden op: ma 22 aug 2005, 23:10

Re: MTX Jackhammer Auto Subwoofer

Bericht door peter geerts »

Nils_vn schreef:
Fokko schreef:
En volgens de specificaties ook een koning op het gebied van vervorming aangezien hij een maximale uitslag van 2,5 (6,25 cm) inch heeft.

Dit moet je eens verklaren... ??
"De koning op het gebied van vervorming"...

houd dat in dat ie heel veel vervorming produceert? :lol:
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Bericht door Marp »

Afbeelding

+
stekker.jpg
stekker.jpg (14.79 KiB) 1474 keer bekeken
=
audiobahn_mannetje.jpg
audiobahn_mannetje.jpg (25.8 KiB) 1474 keer bekeken
=
Opsporingverzocht_web.jpg
Opsporingverzocht_web.jpg (20.04 KiB) 1474 keer bekeken
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Bericht door SARK »

ROTFL :D
Gebruikersavatar
lepain
Berichten: 587
Lid geworden op: ma 19 dec 2005, 19:15
Locatie: driehuis nh
Contacteer:

Bericht door lepain »

whaha :lol:
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

ech wel leuk gedaan!!

Kees
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

ROTL!!
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Bericht door SARK »

Wowly schreef:
ROTL!!
Rolling On The :?: Laughing :-k

Noem mij maar een mierenneuker, ik heb dan ook een héél klein pikkie :oops:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

Roling On The Loudspeaker natuurlijk jôh
Gebruikersavatar
sevenup
Berichten: 2777
Lid geworden op: wo 27 jun 2007, 21:33
Locatie: Hengelo (ov)

Bericht door sevenup »

Het valt me op dat het rendement niet bij de specs staan op hun website.

Zal wel erg laag zijn :( , met 6000W RMS halen ze 136dB in de auto (veel roomgain)

Tegenwoordig halen de beste PA subwoofers dit met 1000W in Free Air.
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Bericht door SARK »

Henkjan schreef:
Roling On The Loudspeaker natuurlijk jôh
Tuurlijk, dom dom dom :roll:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Bertje
Ook commercieel actief
Berichten: 1311
Lid geworden op: zo 03 okt 2004, 23:05
Locatie: Lunteren
Contacteer:

Bericht door Bertje »

En sommige dikke subs kunnen nog verrassend lang op het lichtnet... :shock:
Rob.
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Bericht door Marp »

Bertje schreef:
En sommige dikke subs kunnen nog verrassend lang op het lichtnet... :shock:
Sterker nog: deze 60" sybwoofer had zelfs een batterij aan defibrillatoren nodig om tot leven te worden gewekt:
richard_clark_and_david_navone.jpg
breadtruck2.gif
The cone moves 6 inches peak to peak under full-tilt output.

The actual cone diameter is 54 inches, with the 3 inch wide surround on the outside of that. The radiating surface area is 2,290 square inches. That yields a one way displacement of 6,871 cubic inches. That is equivalent to the displacement of 161 ten inch woofers that move 1.5 inches peak to peak.

The motor is capable of producing 6,000+ pounds of linear force, which is necessary when considering the very large surface area and displacement volume required to produce high SPL levels.

The woofer was designed with the capability to produce SPL levels of 188 dB.
Zijn leven was kort. De beoogde 188dB werd niet gehaald omdat de woofer bij 162db @ 11 hz overleed aan de gevolgen van een conusberoerte.

--
Ik zag overigens ook al eens een aluminium subwoofer van 2 meter. Een aantal studenten was nog bezig met de behuizing (als ik me goed herinner, van beton), toen ik de website uit het oog verloor. Ik heb hem nooit meer terug gevonden, dus ik vermoed dat frustraties het project voortijdig hebben beëindigd.
Gebruikersavatar
HoMeR
Berichten: 556
Lid geworden op: zo 26 feb 2006, 21:24
Locatie: Groningen

Bericht door HoMeR »

In het kader van groot, beter, mooist.....
Ultra !

http://youtube.com/watch?v=o36Kp6veJ6c

Wel humor, zoiets in je setje. Schuifpui open, containertje in de tuin !
Voor de zekerheid de gordijnen verwijderen (wappert zo.).
:shock:

Groet
H.
Gebruikersavatar
jantje-secuur
Berichten: 943
Lid geworden op: wo 20 jul 2005, 14:26
Locatie: Haarlem

Bericht door jantje-secuur »

Ik ben naar 100% Tuning geweest in de Ahoy, maar helaas geen 22" MTX gezien. Wel een hoop andere sjonniesubwoofers, en een leuke 18" Plutonium Ground Zero ding, maar helaas niet de MTX. Overigens als we het over bas met druk hebben dan is dat wel de plaats om te zijn hoor.
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Bericht door bartsegers »

ja die matterhorn heb ik al eens aangehaald.

Ik ben nooit meer bezig geweest met de Tapped horns. moet toch weer eens gaan beginnen.
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Bericht door Marp »

bartsegers schreef:
Ik ben nooit meer bezig geweest met de Tapped horns. moet toch weer eens gaan beginnen.
Nog wat inspiratie nodig?
HoMeR schreef:
In het kader van groot, beter, mooist.....
Ultra !

http://youtube.com/watch?v=o36Kp6veJ6c
Was dat niet de man die zich laatst verontrust naar de dokter begaf omdat hij zo last had van een hevige druk op de borst?
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Bericht door bartsegers »

Marp schreef:
bartsegers schreef:
Ik ben nooit meer bezig geweest met de Tapped horns. moet toch weer eens gaan beginnen.
Nog wat inspiratie nodig?
ja dat zijn de echte hoorntjes natuurlijk. Het mooie van die tapped horsn is de diepgang zonder formaatje (alle projectjes onder deze link)
Plaats reactie