MTX Jackhammer Auto Subwoofer
Moderator: Beheerdersteam
MTX Jackhammer Auto Subwoofer
Ik kwam dit tegen op youtube:
http://www.youtube.com/watch?v=IDWYpq61aec
Dit is een van de meest zieke subs die ik heb gezien.
En volgens de specificaties ook een koning op het gebied van vervorming aangezien hij een maximale uitslag van 2,5 (6,25 cm) inch heeft.
Deze subwoofer lijkt mij nog wel eens leuk om in het echt te horen. Volgens mij word je gewoon echt misselijk als je hier te dicht bij staat.
http://www.youtube.com/watch?v=IDWYpq61aec
Dit is een van de meest zieke subs die ik heb gezien.
En volgens de specificaties ook een koning op het gebied van vervorming aangezien hij een maximale uitslag van 2,5 (6,25 cm) inch heeft.
Deze subwoofer lijkt mij nog wel eens leuk om in het echt te horen. Volgens mij word je gewoon echt misselijk als je hier te dicht bij staat.
Laatst gewijzigd door Fokko op za 06 okt 2007, 18:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: MTX Jackhammer Auto Subwoofer
[quote="Fokko"]
[quote]
Dit moet je eens verklaren... ??
[quote]
-
peter geerts
Re: MTX Jackhammer Auto Subwoofer
"De koning op het gebied van vervorming"...Nils_vn schreef:Fokko schreef:En volgens de specificaties ook een koning op het gebied van vervorming aangezien hij een maximale uitslag van 2,5 (6,25 cm) inch heeft.
houd dat in dat ie heel veel vervorming produceert?
- audiomanics
- Contacteer:
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
Sterker nog: deze 60" sybwoofer had zelfs een batterij aan defibrillatoren nodig om tot leven te worden gewekt:Bertje schreef:En sommige dikke subs kunnen nog verrassend lang op het lichtnet...![]()
Zijn leven was kort. De beoogde 188dB werd niet gehaald omdat de woofer bij 162db @ 11 hz overleed aan de gevolgen van een conusberoerte.The cone moves 6 inches peak to peak under full-tilt output.
The actual cone diameter is 54 inches, with the 3 inch wide surround on the outside of that. The radiating surface area is 2,290 square inches. That yields a one way displacement of 6,871 cubic inches. That is equivalent to the displacement of 161 ten inch woofers that move 1.5 inches peak to peak.
The motor is capable of producing 6,000+ pounds of linear force, which is necessary when considering the very large surface area and displacement volume required to produce high SPL levels.
The woofer was designed with the capability to produce SPL levels of 188 dB.
--
Ik zag overigens ook al eens een aluminium subwoofer van 2 meter. Een aantal studenten was nog bezig met de behuizing (als ik me goed herinner, van beton), toen ik de website uit het oog verloor. Ik heb hem nooit meer terug gevonden, dus ik vermoed dat frustraties het project voortijdig hebben beëindigd.
In het kader van groot, beter, mooist.....
Ultra !
http://youtube.com/watch?v=o36Kp6veJ6c
Wel humor, zoiets in je setje. Schuifpui open, containertje in de tuin !
Voor de zekerheid de gordijnen verwijderen (wappert zo.).
Groet
H.
Ultra !
http://youtube.com/watch?v=o36Kp6veJ6c
Wel humor, zoiets in je setje. Schuifpui open, containertje in de tuin !
Voor de zekerheid de gordijnen verwijderen (wappert zo.).
Groet
H.
- jantje-secuur
- bartsegers
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
Nog wat inspiratie nodig?bartsegers schreef:Ik ben nooit meer bezig geweest met de Tapped horns. moet toch weer eens gaan beginnen.
Was dat niet de man die zich laatst verontrust naar de dokter begaf omdat hij zo last had van een hevige druk op de borst?HoMeR schreef:
- bartsegers
ja dat zijn de echte hoorntjes natuurlijk. Het mooie van die tapped horsn is de diepgang zonder formaatje (alle projectjes onder deze link)Marp schreef:Nog wat inspiratie nodig?bartsegers schreef:Ik ben nooit meer bezig geweest met de Tapped horns. moet toch weer eens gaan beginnen.