Het afgelopen jaar heb ik heel veel gesimuleerd (kasttypes en crossovers), veel verschillende systemen gebouwd maar ook gehoord. Tevens zijn recentelijk diverse PHL drivers getest in o.a. Hobby Hifi en Klang&Ton. Wat ik erg mooi vind is een open-baffle voor het midden, dit is me erg goed bevallen bij de Progress speaker - geen last van kastkleuring als je geen kast hebt! Als opzet ga ik voorlopig uit van een 3,5-weg systeem. Samenvattend bestaat mijn verlanglijstje op dit moment uit een 15" PHL 6090 in een gesloten kast voor het laag, een 12" PHL 4530 in een gesloten kast voor het laag/mid, een 8" PHL 2530 op een open baffle voor het midden en een Scanspeak R2904-7000-09 voor het hoog. Een optie voor 2x 15" voor het laag en laag/mid hou ik ook nog open. Kantelfrequenties op circa 80/300/3000Hz.
Maar zoals ik al zei, dit is een voorlopige keuze. Aangezien ik wat langer dan de gebruikelijke paar maanden met dit paar speakers wil doen wil ik een meer dan gebruikelijk overwogen keuze maken dus graag jullie reacties.









