leak stereo 60
Moderator: Beheerdersteam
leak stereo 60
hallo weet er iemand wat zo'n ding nog waard is, een kennis wilt hem aan mij voor 450 euro verkopen ik heb alleen geen idee hoe goed zo'n ding nog is en of ik dat geld niet beter iets moderners koop.
ik hoor graag jullie mening.
mvg jago
ik hoor graag jullie mening.
mvg jago
Als het de buizenbak is die ik denk (4 x EL34), dan zou dit best wel eens de going E-bay prijs kunnen zijn.
Zelf vind ik het wat aan de prijzige kant, maar soit.
Vergewis jezelf ervan dat de versterker goed is nagezien en waar nodig, elco's en weerstanden zijn vervangen.
Ook de buizen moeten in goede conditie verkeren (lastig te bepalen).
Als deze versterker nog volledig origineel is, vewacht dan ca. 150....200 euro aan revisiekosten (inclusief nieuwe buizen).
Zelf vind ik het wat aan de prijzige kant, maar soit.
Vergewis jezelf ervan dat de versterker goed is nagezien en waar nodig, elco's en weerstanden zijn vervangen.
Ook de buizen moeten in goede conditie verkeren (lastig te bepalen).
Als deze versterker nog volledig origineel is, vewacht dan ca. 150....200 euro aan revisiekosten (inclusief nieuwe buizen).
Merkwaardig, ik kom schema's tegen met de EL34 erin.
Enfin, dit is een EL84 push pull stereoversterker, met iets van 2 x 12....15 W.
Dan vind ik de prijs best wel erg hoog, of hij moet van voor tot achter helemaal "gedaan" zijn en nieuwe buizen hebben.
De prijs van de eindbuisjes ligt iig. een stuk gunstiger dan die van de EL34, dat scheelt dan wel weer.
Enfin, dit is een EL84 push pull stereoversterker, met iets van 2 x 12....15 W.
Dan vind ik de prijs best wel erg hoog, of hij moet van voor tot achter helemaal "gedaan" zijn en nieuwe buizen hebben.
De prijs van de eindbuisjes ligt iig. een stuk gunstiger dan die van de EL34, dat scheelt dan wel weer.
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
zelf heb ik een Leak TL/12 Point One, de bronskleurige uitvoering met de un-potted trafo: aanschafprijs was ergens rond de € 1100 (ongerestaureerd, in redelijk originele toestand, maar zonder buizen, en zonder de bijbehorende pre-amp
)
wellicht heb je hier houvast aan
een methode die ikzelf hanteer om een indrukt te krijgen van de marktwaarden van de wat gangbare oudere modellen (ben bezig mijn vintage verzameling uit te breiden): Google " 'merk + type' + Euro "
success
Petter
wellicht heb je hier houvast aan
een methode die ikzelf hanteer om een indrukt te krijgen van de marktwaarden van de wat gangbare oudere modellen (ben bezig mijn vintage verzameling uit te breiden): Google " 'merk + type' + Euro "
success
Petter
Laatst gewijzigd door dove op vr 12 okt 2007, 18:39, 2 keer totaal gewijzigd.
die indruk (en conclusie) had ik ook, vandaar mijn overall algemene antwoord met alleen specifiek een 'tip' wat betreft het globaal bepalen van marktprijzen van oudere apparatuur: zouden er meer specifieke vragen zijn, is er een gerichtere mogelijkheid de voor- en nadelen van buizenversterkers aan de hand van die vragen door te nemen (dwz. de gebruikstechnische en niet de technische kant, want van de laatste heb ik, zoals je waarschijnlijk heb gemerkt, minder kaas gegeten)KT88 schreef:Natuurlijk is zo'n buizenbak oneindig veel mooier dan wat dan ook Duifje, maar ik kreeg de indruk dat Jago er (nog) niet zoveel vanaf weet.
Voor leken kunnen buizenversterkers soms wat teleurstellend uitpakken wegens de toch iets andere omgangsvormen die er voor gelden.
een van de redenen van m'n schrijven was m'n mening te geven wat betreft de Stereo-60: laat niemand denken dat zo'n apparaat oud en afgeschreven is, en wellicht opgeven en weggooien!
Petter

