leak stereo 60

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
jago
Berichten: 217
Lid geworden op: wo 28 dec 2005, 1:20
Locatie: Antwerpen(Berchem)
Contacteer:

leak stereo 60

Bericht door jago »

hallo weet er iemand wat zo'n ding nog waard is, een kennis wilt hem aan mij voor 450 euro verkopen ik heb alleen geen idee hoe goed zo'n ding nog is en of ik dat geld niet beter iets moderners koop.

ik hoor graag jullie mening.

mvg jago
Gebruikersavatar
KT88
In memoriam †
Berichten: 1634
Lid geworden op: ma 07 nov 2005, 23:31
Locatie: Gooi

Bericht door KT88 »

Als het de buizenbak is die ik denk (4 x EL34), dan zou dit best wel eens de going E-bay prijs kunnen zijn.

Zelf vind ik het wat aan de prijzige kant, maar soit.
Vergewis jezelf ervan dat de versterker goed is nagezien en waar nodig, elco's en weerstanden zijn vervangen.
Ook de buizen moeten in goede conditie verkeren (lastig te bepalen).

Als deze versterker nog volledig origineel is, vewacht dan ca. 150....200 euro aan revisiekosten (inclusief nieuwe buizen).
Gebruikersavatar
jago
Berichten: 217
Lid geworden op: wo 28 dec 2005, 1:20
Locatie: Antwerpen(Berchem)
Contacteer:

Bericht door jago »

het is deze, ik heb geen idee hoe je de staat van zo'n versterker beoordeelt. hij is werkend maar meer weet ik ook niet.
Bijlagen
amp
amp
Gebruikersavatar
KT88
In memoriam †
Berichten: 1634
Lid geworden op: ma 07 nov 2005, 23:31
Locatie: Gooi

Bericht door KT88 »

Merkwaardig, ik kom schema's tegen met de EL34 erin.

Enfin, dit is een EL84 push pull stereoversterker, met iets van 2 x 12....15 W.

Dan vind ik de prijs best wel erg hoog, of hij moet van voor tot achter helemaal "gedaan" zijn en nieuwe buizen hebben.

De prijs van de eindbuisjes ligt iig. een stuk gunstiger dan die van de EL34, dat scheelt dan wel weer. :wink:
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Moet ik een andere bril of zie ik maar 1 uitgangstrafo?
Gebruikersavatar
KT88
In memoriam †
Berichten: 1634
Lid geworden op: ma 07 nov 2005, 23:31
Locatie: Gooi

Bericht door KT88 »

Tweede UGT zit achter de voedingstrafo. :wink:
Gebruikersavatar
jago
Berichten: 217
Lid geworden op: wo 28 dec 2005, 1:20
Locatie: Antwerpen(Berchem)
Contacteer:

Bericht door jago »

ik denk dat ik een foute foto van het internet heb geplukt, het zijn EL 34 buizen. ik zal morge is vragen hoe het zit met de staat van de versterker. het ziet er in iedergeval zieer oud uit. morge meer info.
bedankt voor de reacties.

mvg Jago
Gebruikersavatar
indoubt
Berichten: 1352
Lid geworden op: vr 29 apr 2005, 0:17
Locatie: Sweet lake city

Bericht door indoubt »

Zoiets heb ik vroeger gehad, maar dat waren mono's. Er waren er 2 nodig voor stereo en ze waren circa 50 watt per stuk. Ik praat wel over 17 jaar geleden dus precies weet ik het niet meer maar het plaatje lijkt er heel sterk op
Digidoo
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 927
Lid geworden op: za 30 jul 2005, 17:57
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Digidoo »

indoubt schreef:
maar dat waren mono's. Er waren er 2 nodig voor stereo
Wat een uitvinding! :lol:
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

Afbeelding
beter plaatje??

Kees
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

audiomanics schreef:
Afbeelding
beter plaatje??

Kees
Deze lijkt mij met EL34.
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

sietse schreef:
Deze lijkt mij met EL34.
Jij bent goed, swa!! :D

Kees
Gebruikersavatar
dove
Berichten: 434
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 18:13
Locatie: Bucuresti RO / Arnhem NL

Bericht door dove »

zelf heb ik een Leak TL/12 Point One, de bronskleurige uitvoering met de un-potted trafo: aanschafprijs was ergens rond de € 1100 (ongerestaureerd, in redelijk originele toestand, maar zonder buizen, en zonder de bijbehorende pre-amp :cry: )
wellicht heb je hier houvast aan

een methode die ikzelf hanteer om een indrukt te krijgen van de marktwaarden van de wat gangbare oudere modellen (ben bezig mijn vintage verzameling uit te breiden): Google " 'merk + type' + Euro "

success


Petter
Bijlagen
Leak TL12 Point One [photo genomen door [url=httpwww.amp8.comenglishindex.htm]Mr. Atuo Tanaka[url]].jpg
Laatst gewijzigd door dove op vr 12 okt 2007, 18:39, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
dove
Berichten: 434
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 18:13
Locatie: Bucuresti RO / Arnhem NL

Bericht door dove »

'moderner' voor €450 koopt je geluid: de Stereo-60 is muziek ...
.... slechts mijn opinie !


Petter
Bijlagen
Leak Stereo60.jpg
LeakStereo60.jpg
Gebruikersavatar
KT88
In memoriam †
Berichten: 1634
Lid geworden op: ma 07 nov 2005, 23:31
Locatie: Gooi

Bericht door KT88 »

Natuurlijk is zo'n buizenbak oneindig veel mooier dan wat dan ook Duifje, maar ik kreeg de indruk dat Jago er (nog) niet zoveel vanaf weet.

Voor leken kunnen buizenversterkers soms wat teleurstellend uitpakken wegens de toch iets andere omgangsvormen die er voor gelden.
Gebruikersavatar
dove
Berichten: 434
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 18:13
Locatie: Bucuresti RO / Arnhem NL

Bericht door dove »

KT88 schreef:
Natuurlijk is zo'n buizenbak oneindig veel mooier dan wat dan ook Duifje, maar ik kreeg de indruk dat Jago er (nog) niet zoveel vanaf weet.

Voor leken kunnen buizenversterkers soms wat teleurstellend uitpakken wegens de toch iets andere omgangsvormen die er voor gelden.
die indruk (en conclusie) had ik ook, vandaar mijn overall algemene antwoord met alleen specifiek een 'tip' wat betreft het globaal bepalen van marktprijzen van oudere apparatuur: zouden er meer specifieke vragen zijn, is er een gerichtere mogelijkheid de voor- en nadelen van buizenversterkers aan de hand van die vragen door te nemen (dwz. de gebruikstechnische en niet de technische kant, want van de laatste heb ik, zoals je waarschijnlijk heb gemerkt, minder kaas gegeten)

een van de redenen van m'n schrijven was m'n mening te geven wat betreft de Stereo-60: laat niemand denken dat zo'n apparaat oud en afgeschreven is, en wellicht opgeven en weggooien!

Petter
Plaats reactie