Waarom?Jacobus schreef:Mensen,
Ik zit er hard over na te denken om het project te kappen en de hoorns en de Woofers te verkopen. Er is al iemand die interesse heeft getoond in de hoorns maar het liefst verkoop ik de woofers en horns tegelijk. Dus, Ik zal ze binnenkort in de te koop sectie zetten. Een mooie kans voor iemand die wel de kunde heeft een hele mooie speaker hiermee te maken !
Groeten,
Jacob
Nieuw groot project; Frontloaded horns + 15inch woofers
Moderator: Beheerdersteam
Nou, simpelweg dat ik de kunde ontbeer en het uiteindelijk toch een stuk duurder gaat uitvallen dan ik van te voren had gedacht.sietse schreef:Waarom?Jacobus schreef:Mensen,
Ik zit er hard over na te denken om het project te kappen en de hoorns en de Woofers te verkopen. Er is al iemand die interesse heeft getoond in de hoorns maar het liefst verkoop ik de woofers en horns tegelijk. Dus, Ik zal ze binnenkort in de te koop sectie zetten. Een mooie kans voor iemand die wel de kunde heeft een hele mooie speaker hiermee te maken !
Groeten,
Jacob
Groeten,
Jacob
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
99 dB is héél erg hard hoor, met een paar watt kom je ook al een eind. Een vage internetkennis heeft op een gegeven moment zijn 3-weg actief aangedreven hoornsysteem met van die 5 watt printplaatkitjes van Conrad aangedreven. Qua volume ging dat prima. En wat dacht je van buizenversterkers met heel weinig vermogen? Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat meer vermogen niet goed is. Ik heb ook wel 104 dB/w/m gehoord met 150 watt klasse AB erop. Schitterend.
Het belangrijkste is een goede versterker en hoe hoger het rendement, hoe minder belangrijk het aantal watts is en des te belangrijker de kwaliteit.
Het belangrijkste is een goede versterker en hoe hoger het rendement, hoe minder belangrijk het aantal watts is en des te belangrijker de kwaliteit.
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
audiomanics schreef:MENSEN!!! NIET KOPEN!! !!Jacobus schreef:Ik anticipeer al voor als ik de spullen niet verkocht krijgIvo schreef:Kriebelt het toch weer, Jacobus?![]()
!!
Kees
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Ik had dit al een uitvoerig beantwoord maar omdat ik ook het betreffende berich niet meer kan terug vinden is het vermoedelijk door een rottige internet verbinding verdwenen..
Biamping staat voor mij buiten kijf, gezien het verschil in rendement tussen de twee systemen.
Het ligt er dus een beetje aan wat je voor het mid hoog wil gebruiken. Ik gok zo dat een mooie 2x 10Watt buizenversterker het heel goed bij houd als je 100W op de woofers zet.
Even ter indicatie: mijn hoorns halen zo'n 114dB/W/M die worden door een 2x12W SE 300B aangestuurd. Voor de bassen haal ik ruim 105dB/W/M ... Hier op staat 2x 700W te bulderen. Alles gaat tot op het hoogste nivo gelijk op... Alleen haal ik wel een enorme geluidsdruk: ooit gemeten op vier system en alle kranen open (zonder te oversturen) pieken van 148dB!!! Dus ik denk dat je met 100W goed uitkomt. Met je passieve scheidingsfilter regel je de versterkers toch op elkaar af..
Kees
Biamping staat voor mij buiten kijf, gezien het verschil in rendement tussen de twee systemen.
Het ligt er dus een beetje aan wat je voor het mid hoog wil gebruiken. Ik gok zo dat een mooie 2x 10Watt buizenversterker het heel goed bij houd als je 100W op de woofers zet.
Even ter indicatie: mijn hoorns halen zo'n 114dB/W/M die worden door een 2x12W SE 300B aangestuurd. Voor de bassen haal ik ruim 105dB/W/M ... Hier op staat 2x 700W te bulderen. Alles gaat tot op het hoogste nivo gelijk op... Alleen haal ik wel een enorme geluidsdruk: ooit gemeten op vier system en alle kranen open (zonder te oversturen) pieken van 148dB!!! Dus ik denk dat je met 100W goed uitkomt. Met je passieve scheidingsfilter regel je de versterkers toch op elkaar af..
Kees
Ben je al verder gekomen met de IWATA'S ?VT67 schreef:Ben blij dat er nog eens een updeetje komt in deze tread. Ik volg deze met argusogen omdat ik al een paar jaartjes in het bezit ben van een paartje Iwata hoorns (nog altijd niet af!!) waar ik toch eens iets mee moet gaan doen. Als driver ben ik ook wel geneigd om voor de BMS te kiezen. Grootste struikelblok tot op heden was een gepaste baskast te vinden omdat ik het toch echt wel op een twee-weg systeem wil houden dus moet het iets zijn dat naadloos aansluit op de hoorn.
Jacob, heb je er een probleem mee om de plannen van je Onken te delen hier op het forum? Ben best wel geïnteresseerd.
Groeten
P.S. Niet op de rommel letten die er voor ligt!
Als je een beetje mooi geluid er uit wil krijgen moet je eens zoeken naar de JBL 2482 dit is met een Phenolic diafragma een 2 inch driver van de beste soort, ik draai er zelf ook mee op IWATA'S die van mij zijn 85 cm breed op de mond en 34 cm hoog, ik heb tevens een eckhorn baskast met een 18" erin en voor het hoge hoog gebruik ik een Electro Voice st-350A
Ik speel momenteel passief gefilterd met 2 JBL filters en wel de 3160 en de 3105
De 18" = 4 ohm en de JBL 2482 = 16 ohm en dat past uitstekend met de 3160 die kan zo'n 600 watt aan, de 3105 is geschikt voor de 16 ohm en dan naar 8 ohm en die is regelbaar
En als versterkers heb ik een stel monoblokken van Audiolabor verder geen toonregeling op de pre = Beat 200 van Densen, dit hoef je maar een heel klein tikkie open te zetten en een klein tikkie verder voor ruzie met de buren
Groet@3aan
Laat me raden, een goeie 57cm diep?die van mij zijn 85 cm breed op de mond en 34 cm hoog
Nee joh, zal nog wel effe duren vrees ik. Moet eerst nog een boel andere dingen doen. Op hoeveel cross jij tussen de Eekhoorn en de Iwata. Zijn er ergens bouwplannen te vinden van de baskast die jij hebt. Zo'n 18" klinkt wel verleidelijk!Ben je al verder gekomen met de IWATA'S ?
Groeten
P.S. Toevallig geen foto van je setup?
De fostexjes zijn nu dus vervangen voor de EV'sVT67 schreef:Laat me raden, een goeie 57cm diep?die van mij zijn 85 cm breed op de mond en 34 cm hoog
Nee joh, zal nog wel effe duren vrees ik. Moet eerst nog een boel andere dingen doen. Op hoeveel cross jij tussen de Eekhoorn en de Iwata. Zijn er ergens bouwplannen te vinden van de baskast die jij hebt. Zo'n 18" klinkt wel verleidelijk!Ben je al verder gekomen met de IWATA'S ?
Groeten
P.S. Toevallig geen foto van je setup?
cross op 500 hz
BTW de kasten en IWATA'S zijn gekocht bij een Belgische meneer in de provincie Antwerpen
Als het goed is heeft hij nog een stel baskasten, is een zeer aangename meneer !!
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Re: Nieuw groot project; Frontloaded horns + 15inch woofers
is dit project nog tot een resultaat gekomen en zijn daar ook foto's van?
en hoe klinkt dat nu?
en hoe klinkt dat nu?
-
carolus
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 62
- Lid geworden op: za 17 mar 2007, 19:46
- Locatie: Brussel Pajottenland
Re: Nieuw groot project; Frontloaded horns + 15inch woofers
@ architect.architect schreef:.... project nog tot een resultaat gekomen .....hoe klinkt dat nu?
FYI
Mijn project 5-weg-hoorn (in home brew) is reeds lang ('70 .... vorige eeuw) tot een mooi muzikaal resultaat gekomen.
Laag: (oversized Klipschorn) Electrovoice Patrician IV met een LS 18" (EVM18B)
Laag mid: hoorn WE66A (met JBL2482)
Mid: Iwata 2" (met Vitavox S2 of S3)
High: Iwata 1" (met EV DH2305 ...
High: Beyma
2x5 weg Analoog actif filter ...
It's music ... I like it.
Re: Nieuw groot project; Frontloaded horns + 15inch woofers
Indrukwekkend systeem! Heb je er ook foto's van?
Groetjes Walter
Groetjes Walter

