Aankoop orientatie buizenversterker
Moderator: Beheerdersteam
Nou, dat scheeld een hoop werk en vooral ook kosten. Een platte chassislayout is nog wel met de hand te maken. Trouwens ook met jou freesmachientje Kees?
Als het gebeurd, wordt het deze en dan met E34L buizen. Nog niet eerder van gehoord maar schijnen beter te zijn. Zijn wel JJ buizen. Erg?
In meetapp. die het bedrijf waar ik gewerkt heb maakte, zaten destijds E80CC buizen. Waren nauwkeuriger dan ECC80. Zeiden de constructeurs..
Uitvoering met 4x KT88 per kanaal is ook een optie.
Eeeuh, Jaap, vervuil ik je topic of valt het mee?
Als het gebeurd, wordt het deze en dan met E34L buizen. Nog niet eerder van gehoord maar schijnen beter te zijn. Zijn wel JJ buizen. Erg?
In meetapp. die het bedrijf waar ik gewerkt heb maakte, zaten destijds E80CC buizen. Waren nauwkeuriger dan ECC80. Zeiden de constructeurs..
Uitvoering met 4x KT88 per kanaal is ook een optie.
Eeeuh, Jaap, vervuil ik je topic of valt het mee?
-
jaapschreuder
- Berichten: 187
- Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 21:44
- Locatie: Oude Pekela
Ow nee hoor, helemaal niet, heb er geen problemen mee... Het was toch al een beetje een onduidelijk topic van mijn kant uit! Heb al een aantal vragen beantwoord gekregen, en ben weer blij 
Had KT88 ook nog gemaild, alleen geloof niet dat de mail is aangekomen. Ik wacht nog even af. Denk namelijk dat ik zijn ontwerp van de WK versterker wil gaan nabouwen, alleen begin in daar pas aan na het goed bestuderen van de theorie...
groet...
Had KT88 ook nog gemaild, alleen geloof niet dat de mail is aangekomen. Ik wacht nog even af. Denk namelijk dat ik zijn ontwerp van de WK versterker wil gaan nabouwen, alleen begin in daar pas aan na het goed bestuderen van de theorie...
groet...
-
jaapschreuder
- Berichten: 187
- Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 21:44
- Locatie: Oude Pekela
-
jaapschreuder
- Berichten: 187
- Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 21:44
- Locatie: Oude Pekela
Dit vind ik wel een leuke behuizing, strak en simpel. http://www.euphonia-audioforum.se/timbr ... sar030.JPG
Nu nog het boek van Menno v d Veen doorspitten en een geschikt ontwerp vinden.
Nu nog het boek van Menno v d Veen doorspitten en een geschikt ontwerp vinden.
MxTheo schreef:Dit vind ik wel een leuke behuizing, strak en simpel. http://www.euphonia-audioforum.se/timbr ... sar030.JPG
Nu nog het boek van Menno v d Veen doorspitten en een geschikt ontwerp vinden.
Ja mooi
-
jaapschreuder
- Berichten: 187
- Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 21:44
- Locatie: Oude Pekela
Ik heb ooit een patient gehad in breda die een oude buizenfreak was. heb hem destijds gewezen op onze site, maar hem eigenlijk nooit hier opgemerkt. Heette ook Jaap. Ik was dus in de gelukkige veronderstelling dat ie eindelijk weer in de zelfbouw was gegaanjaapschreuder schreef:Jaap, ff uit nieuwsgierigheid, kom je uit de buurt van Breda?
Groetjes
Wowly
Nee verre van dat, kom uit een heel andere streek van het land. Woon in Oude-Pekela, das dus oost Groningen...
Vanwaar je vraag zo, als ik ook nieuwsgierig mag zijn/.??
Oude pekela, tja da´s wel uit de buurt
Wowly
@ MxTheo: mooie versterker zeg!!
Hi allemaal
Ben op dit moment ook bezig met de bouw van een KT88 versterker in u.l. pp.
Ben altijd al tevreden geweest met de heren uit Hoorn jawel Klaas en Rene`of te wel Klare`.
http://www.klare.nl
Heb wat foto`s geplaatst op het net denk laat ze toch even zien.
Komt wel wat bij kijken versterker bouwen, mijn eerste keer was in 93`begon ik met hun El34 u.l. pp
Tja dan merk je toch als leek die ik wel een beetje ben, dat je snel iets fout inbouwd.
Nou ja dit project KT88 wilde ik eerst beter bekijken alvorens verkeerde gaten etc te boren in de behuizing.
Nu moest ik tijdelijk even stoppen, Klare`heeft even een uitverkoop van zijn erg mooie voedingstrafo`s de uitgangstrafos zitten er al in.
Ze worden gemaakt door een kennis van hem die ze op de audentieke wijze wikkelt.
Maar goed .....
De foto`s
N.B. ik ben een mechanisch monteur en weet een schema te volgen, vraag me niet iets uit te rekenen daar heb ik geen bal verstand van
Nog niet klaar ...
Onvermijdelijk toch een foutje gemaakt maar redelijk goed opgelost, uitg.trafo 90 gr gedraait i.v.m. kortere weg bedrading, ik blijf een mechanisch monteur hoor electro freaks

http://public.fotki.com/sof2-penguin/hobby/kt88/
Alles gerekend kom ik op zo`n €1200,- mits je alles zelf bouwd dus 2x mono uitvoering, incl buizen en alle overige componenten.
Ben op dit moment ook bezig met de bouw van een KT88 versterker in u.l. pp.
Ben altijd al tevreden geweest met de heren uit Hoorn jawel Klaas en Rene`of te wel Klare`.
http://www.klare.nl
Heb wat foto`s geplaatst op het net denk laat ze toch even zien.
Komt wel wat bij kijken versterker bouwen, mijn eerste keer was in 93`begon ik met hun El34 u.l. pp
Tja dan merk je toch als leek die ik wel een beetje ben, dat je snel iets fout inbouwd.
Nou ja dit project KT88 wilde ik eerst beter bekijken alvorens verkeerde gaten etc te boren in de behuizing.
Nu moest ik tijdelijk even stoppen, Klare`heeft even een uitverkoop van zijn erg mooie voedingstrafo`s de uitgangstrafos zitten er al in.
Ze worden gemaakt door een kennis van hem die ze op de audentieke wijze wikkelt.
Maar goed .....
De foto`s
N.B. ik ben een mechanisch monteur en weet een schema te volgen, vraag me niet iets uit te rekenen daar heb ik geen bal verstand van
Nog niet klaar ...
Onvermijdelijk toch een foutje gemaakt maar redelijk goed opgelost, uitg.trafo 90 gr gedraait i.v.m. kortere weg bedrading, ik blijf een mechanisch monteur hoor electro freaks

http://public.fotki.com/sof2-penguin/hobby/kt88/
Alles gerekend kom ik op zo`n €1200,- mits je alles zelf bouwd dus 2x mono uitvoering, incl buizen en alle overige componenten.
He .. dat is leuk .. iemand die Klare ook kentPenguin schreef:Hi allemaal
Ben op dit moment ook bezig met de bouw van een KT88 versterker in u.l. pp.
Ben altijd al tevreden geweest met de heren uit Hoorn jawel Klaas en Rene`of te wel Klare`.
http://www.klare.nl
Heb wat foto`s geplaatst op het net denk laat ze toch even zien.
Komt wel wat bij kijken versterker bouwen, mijn eerste keer was in 93`begon ik met hun El34 u.l. pp
Tja dan merk je toch als leek die ik wel een beetje ben, dat je snel iets fout inbouwd.
Nou ja dit project KT88 wilde ik eerst beter bekijken alvorens verkeerde gaten etc te boren in de behuizing.
Nu moest ik tijdelijk even stoppen, Klare`heeft even een uitverkoop van zijn erg mooie voedingstrafo`s de uitgangstrafos zitten er al in.
Ze worden gemaakt door een kennis van hem die ze op de audentieke wijze wikkelt.
Maar goed .....
De foto`s
N.B. ik ben een mechanisch monteur en weet een schema te volgen, vraag me niet iets uit te rekenen daar heb ik geen bal verstand van
Nog niet klaar ...
![]()
Onvermijdelijk toch een foutje gemaakt maar redelijk goed opgelost, uitg.trafo 90 gr gedraait i.v.m. kortere weg bedrading, ik blijf een mechanisch monteur hoor electro freaks![]()
http://public.fotki.com/sof2-penguin/hobby/kt88/
Alles gerekend kom ik op zo`n €1200,- mits je alles zelf bouwd dus 2x mono uitvoering, incl buizen en alle overige componenten.
(al wist ik dat van die naam niet
En ik wil (als het meezit) van het weekend even langs bij de heren om te luisteren naar een buizen eindbak. En vooral de prijs even horen
En die 1200,- was dat nou gebouwd door klare of zelf gebouwd ?
snooy47
Ja inderdaad dit is van Klare`
Die 1200,- is puur onderdelen, ik ben deze zelf aan het bouwen.
Klare`rekend als zij hem bouwen, zeer netjes uiteraard.
Komt die prijs op 3000,-
Dus spaar ik even 1800,- uit, want ik kan bouwen.
Als je het deze avond nog leest ik ben morgen dus zaterdag 2 febr. weer bij Klare`.
Ik moet nog een luidspeakerkabel laten pennen.
Aansluitpennen moeten erop want anders klinkt deze niet optimaal.
Rene`is daar erg goed in en ik heb zo`n tang niet.
Ah en de baas betaald de diesel dus kan ik wat vaker langs gaan
Verder moet ik nog wat onderdelen kopen om weer wat verder te komen.
Het is echt waar voor je geld, ze weten zeer goed waar ze mee bezig zijn.
Ennnn hun uitgangs en voedings trafo`s zijn redelijk betaalbaar en heel erg goed.
Zij hebben een kennis die voor hun de trafo`s wikkelen op de ouderwetse manier en met dikkere bedrading om verliezen enigsins te beperken.
Wellicht zie ik je morgen.
N.B. zij hebben op dit moment geen demo buizenbak ze worden veel te snel verkocht
Ze zijn wel bezig een leen model te maken zodat klanten ze thuis kunnen beoordelen.
Als de mijne klaar is neem ik hem mee voor een kleine eindcontrole.
En dan daar met mijn favoriete cd`s wat beluisteren.
Ahh cd`s het blijven ondingen, geef mij maar de LP`s
Heb ook hun oudere preamp met phonotrap.

Dit is mijn volume regeling
En nee niet met 2 weerstanden maar met 3 dus impedantie in en out blijven gelijk, met stappen van 2db

En mijn huidige eindversterker mono uitvoering waarvan ik er 2 heb uiteraard
, was mijn eerste keer dat ik zoiets had gebouwd, hij is niet zo netjes maar klinkt erg goed.
Zonder tegenkoppeling en deze staat in triode geschakeld, in penthode is het beeld iets minder scherp, en kost helaas vermogen dus
mis ik net dat laatste beetje controle in het laag vandaar de KT88

Ja inderdaad dit is van Klare`
Die 1200,- is puur onderdelen, ik ben deze zelf aan het bouwen.
Klare`rekend als zij hem bouwen, zeer netjes uiteraard.
Komt die prijs op 3000,-
Dus spaar ik even 1800,- uit, want ik kan bouwen.
Als je het deze avond nog leest ik ben morgen dus zaterdag 2 febr. weer bij Klare`.
Ik moet nog een luidspeakerkabel laten pennen.
Aansluitpennen moeten erop want anders klinkt deze niet optimaal.
Rene`is daar erg goed in en ik heb zo`n tang niet.
Ah en de baas betaald de diesel dus kan ik wat vaker langs gaan
Verder moet ik nog wat onderdelen kopen om weer wat verder te komen.
Het is echt waar voor je geld, ze weten zeer goed waar ze mee bezig zijn.
Ennnn hun uitgangs en voedings trafo`s zijn redelijk betaalbaar en heel erg goed.
Zij hebben een kennis die voor hun de trafo`s wikkelen op de ouderwetse manier en met dikkere bedrading om verliezen enigsins te beperken.
Wellicht zie ik je morgen.
N.B. zij hebben op dit moment geen demo buizenbak ze worden veel te snel verkocht
Ze zijn wel bezig een leen model te maken zodat klanten ze thuis kunnen beoordelen.
Als de mijne klaar is neem ik hem mee voor een kleine eindcontrole.
En dan daar met mijn favoriete cd`s wat beluisteren.
Ahh cd`s het blijven ondingen, geef mij maar de LP`s
Heb ook hun oudere preamp met phonotrap.

Dit is mijn volume regeling
En nee niet met 2 weerstanden maar met 3 dus impedantie in en out blijven gelijk, met stappen van 2db

En mijn huidige eindversterker mono uitvoering waarvan ik er 2 heb uiteraard
Zonder tegenkoppeling en deze staat in triode geschakeld, in penthode is het beeld iets minder scherp, en kost helaas vermogen dus
mis ik net dat laatste beetje controle in het laag vandaar de KT88

Helaas kon ik even niet langs, ze hadden al een andere afspraak.Penguin schreef:snooy47
Ja inderdaad dit is van Klare`
Die 1200,- is puur onderdelen, ik ben deze zelf aan het bouwen.
Klare`rekend als zij hem bouwen, zeer netjes uiteraard.
Komt die prijs op 3000,-
Dus spaar ik even 1800,- uit, want ik kan bouwen.
Als je het deze avond nog leest ik ben morgen dus zaterdag 2 febr. weer bij Klare`.
Ik moet nog een luidspeakerkabel laten pennen.
Aansluitpennen moeten erop want anders klinkt deze niet optimaal.
Rene`is daar erg goed in en ik heb zo`n tang niet.
Ah en de baas betaald de diesel dus kan ik wat vaker langs gaan
Verder moet ik nog wat onderdelen kopen om weer wat verder te komen.
Het is echt waar voor je geld, ze weten zeer goed waar ze mee bezig zijn.
Ennnn hun uitgangs en voedings trafo`s zijn redelijk betaalbaar en heel erg goed.
Zij hebben een kennis die voor hun de trafo`s wikkelen op de ouderwetse manier en met dikkere bedrading om verliezen enigsins te beperken.
Wellicht zie ik je morgen.
N.B. zij hebben op dit moment geen demo buizenbak ze worden veel te snel verkocht
Ze zijn wel bezig een leen model te maken zodat klanten ze thuis kunnen beoordelen.
Als de mijne klaar is neem ik hem mee voor een kleine eindcontrole.
En dan daar met mijn favoriete cd`s wat beluisteren.
Ahh cd`s het blijven ondingen, geef mij maar de LP`s
Maar heb nu op 16/2 een afspraak staan om eea te beluisteren.
En tegen die tijd hadden ze er weer eentje staan
En ik wil hem ook zelf gaan bouwen. Hoop dat ik er een beetje uitkom.
Anders zit ik daar straks elk weekend
En was dit nou een geintegreerde stereo versterker of een stereo eindbak ?
Want ik wil voor een stereo eindbak gaan, daarna een 3 kanaals eindbak (voor de surround/center) en dan eens opzoek naar een goede pre
Jawel het zijn 2 mono versterkers, mare ze hebben ook buisversterkers voor meerdere kanalen, een kennis van hun heeft een 5.1 systeem met buis.
En ze zijn erg serieus ze hebben ook een 5.1 luisterruimte dus je kan je lol op.
Ja ik weet het ze hadden een afspraak met 2 dames uit apeldoorn die bij hun een loopwerk en dac kochten ik was er in ieder geval wel bij
Je kan altijd nog bij mij komen luisteren hoor als je een bak van hun wilt horen, neem je je eigen cd`s of LP`s mee
En ze zijn erg serieus ze hebben ook een 5.1 luisterruimte dus je kan je lol op.
Ja ik weet het ze hadden een afspraak met 2 dames uit apeldoorn die bij hun een loopwerk en dac kochten ik was er in ieder geval wel bij
Je kan altijd nog bij mij komen luisteren hoor als je een bak van hun wilt horen, neem je je eigen cd`s of LP`s mee
Ja, die 5.1 is van de timmerman die de kasten van de speakers maakt, geloof ikPenguin schreef:Jawel het zijn 2 mono versterkers, mare ze hebben ook buisversterkers voor meerdere kanalen, een kennis van hun heeft een 5.1 systeem met buis.
En ze zijn erg serieus ze hebben ook een 5.1 luisterruimte dus je kan je lol op.
Ja ik weet het ze hadden een afspraak met 2 dames uit apeldoorn die bij hun een loopwerk en dac kochten ik was er in ieder geval wel bij
Je kan altijd nog bij mij komen luisteren hoor als je een bak van hun wilt horen, neem je je eigen cd`s of LP`s mee
Ik wil eigenlijk wel heel graag luisteren ... maar deze week zit echt vol geboekt. Zelfs het sporten gaat er bij in schieten.
Woon je zelf ook in Hoorn trouwens ?
Dat zou het wel lekker makkelijk maken

