Aankoop orientatie buizenversterker

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Nou, dat scheeld een hoop werk en vooral ook kosten. Een platte chassislayout is nog wel met de hand te maken. Trouwens ook met jou freesmachientje Kees?
Als het gebeurd, wordt het deze en dan met E34L buizen. Nog niet eerder van gehoord maar schijnen beter te zijn. Zijn wel JJ buizen. Erg?
In meetapp. die het bedrijf waar ik gewerkt heb maakte, zaten destijds E80CC buizen. Waren nauwkeuriger dan ECC80. Zeiden de constructeurs..
Uitvoering met 4x KT88 per kanaal is ook een optie.

Eeeuh, Jaap, vervuil ik je topic of valt het mee?
jaapschreuder
Berichten: 187
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 21:44
Locatie: Oude Pekela

Bericht door jaapschreuder »

Ow nee hoor, helemaal niet, heb er geen problemen mee... Het was toch al een beetje een onduidelijk topic van mijn kant uit! Heb al een aantal vragen beantwoord gekregen, en ben weer blij :D

Had KT88 ook nog gemaild, alleen geloof niet dat de mail is aangekomen. Ik wacht nog even af. Denk namelijk dat ik zijn ontwerp van de WK versterker wil gaan nabouwen, alleen begin in daar pas aan na het goed bestuderen van de theorie...

groet...
Gebruikersavatar
KT88
In memoriam †
Berichten: 1634
Lid geworden op: ma 07 nov 2005, 23:31
Locatie: Gooi

Bericht door KT88 »

Bizar, ik heb je mail gezien en een reply gestuurd.........

Zal hem even copiëren naar PM. :wink:
jaapschreuder
Berichten: 187
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 21:44
Locatie: Oude Pekela

Bericht door jaapschreuder »

Klopt. heb hem al even ge-reply-ed... Nog bedankt voor je reactie :D
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Jaap, ff uit nieuwsgierigheid, kom je uit de buurt van Breda?

Groetjes

Wowly
jaapschreuder
Berichten: 187
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 21:44
Locatie: Oude Pekela

Bericht door jaapschreuder »

Jaap, ff uit nieuwsgierigheid, kom je uit de buurt van Breda?

Groetjes

Wowly

Nee verre van dat, kom uit een heel andere streek van het land. Woon in Oude-Pekela, das dus oost Groningen...

Vanwaar je vraag zo, als ik ook nieuwsgierig mag zijn/.??
Gebruikersavatar
MxTheo
Berichten: 119
Lid geworden op: wo 11 jul 2007, 21:44
Locatie: Hardegarijp

Bericht door MxTheo »

Dit vind ik wel een leuke behuizing, strak en simpel. http://www.euphonia-audioforum.se/timbr ... sar030.JPG
Nu nog het boek van Menno v d Veen doorspitten en een geschikt ontwerp vinden. :)
Gebruikersavatar
Miniwatt
Berichten: 863
Lid geworden op: zo 22 mei 2005, 19:02
Locatie: Den Haag

Bericht door Miniwatt »

MxTheo schreef:
Dit vind ik wel een leuke behuizing, strak en simpel. http://www.euphonia-audioforum.se/timbr ... sar030.JPG
Nu nog het boek van Menno v d Veen doorspitten en een geschikt ontwerp vinden. :)
Afbeelding


Ja mooi 8)
jaapschreuder
Berichten: 187
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 21:44
Locatie: Oude Pekela

Bericht door jaapschreuder »

Vindt hem ook wel mooi, Wil alleen geen schroefjes in het zicht hebben!!!
Weet niet als ik dan weer de enige mieren(^%$^) ben:D

Verder wel een leuke behuizing
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Misschien kun je wat vinden op http://www.nysound.com/
Gebruikersavatar
MxTheo
Berichten: 119
Lid geworden op: wo 11 jul 2007, 21:44
Locatie: Hardegarijp

Bericht door MxTheo »

Er kunnen idd wel minder schoefjes in het zicht maar een paar vind ik niet zo erg.
In mijn creatie kwam ik er ook niet onderuit maar echt storend vind ik het niet.
Let niet op de katteharen op de bovenkant :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

jaapschreuder schreef:
Jaap, ff uit nieuwsgierigheid, kom je uit de buurt van Breda?

Groetjes

Wowly

Nee verre van dat, kom uit een heel andere streek van het land. Woon in Oude-Pekela, das dus oost Groningen...

Vanwaar je vraag zo, als ik ook nieuwsgierig mag zijn/.??
Ik heb ooit een patient gehad in breda die een oude buizenfreak was. heb hem destijds gewezen op onze site, maar hem eigenlijk nooit hier opgemerkt. Heette ook Jaap. Ik was dus in de gelukkige veronderstelling dat ie eindelijk weer in de zelfbouw was gegaan :D

Oude pekela, tja da´s wel uit de buurt :)

Wowly

@ MxTheo: mooie versterker zeg!!
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

MxTheo schreef:
Er kunnen idd wel minder schoefjes in het zicht maar een paar vind ik niet zo erg.
In mijn creatie kwam ik er ook niet onderuit maar echt storend vind ik het niet.
Let niet op de katteharen op de bovenkant :)
Afbeelding
da's een verrekt mooi ontwerpje. =D> =D>
Gebruikersavatar
Penguin
Berichten: 271
Lid geworden op: di 14 mar 2006, 20:42
Locatie: Vlaardingen
Contacteer:

Bericht door Penguin »

Hi allemaal

Ben op dit moment ook bezig met de bouw van een KT88 versterker in u.l. pp.
Ben altijd al tevreden geweest met de heren uit Hoorn jawel Klaas en Rene`of te wel Klare`.
http://www.klare.nl
Heb wat foto`s geplaatst op het net denk laat ze toch even zien.
Komt wel wat bij kijken versterker bouwen, mijn eerste keer was in 93`begon ik met hun El34 u.l. pp
Tja dan merk je toch als leek die ik wel een beetje ben, dat je snel iets fout inbouwd.
Nou ja dit project KT88 wilde ik eerst beter bekijken alvorens verkeerde gaten etc te boren in de behuizing.
Nu moest ik tijdelijk even stoppen, Klare`heeft even een uitverkoop van zijn erg mooie voedingstrafo`s de uitgangstrafos zitten er al in.
Ze worden gemaakt door een kennis van hem die ze op de audentieke wijze wikkelt.
Maar goed .....
De foto`s

N.B. ik ben een mechanisch monteur en weet een schema te volgen, vraag me niet iets uit te rekenen daar heb ik geen bal verstand van :D

Nog niet klaar ...

Afbeelding

Onvermijdelijk toch een foutje gemaakt maar redelijk goed opgelost, uitg.trafo 90 gr gedraait i.v.m. kortere weg bedrading, ik blijf een mechanisch monteur hoor electro freaks :P

Afbeelding

http://public.fotki.com/sof2-penguin/hobby/kt88/

Alles gerekend kom ik op zo`n €1200,- mits je alles zelf bouwd dus 2x mono uitvoering, incl buizen en alle overige componenten.
snooy47
Berichten: 73
Lid geworden op: di 04 jul 2006, 19:20

Bericht door snooy47 »

Penguin schreef:
Hi allemaal

Ben op dit moment ook bezig met de bouw van een KT88 versterker in u.l. pp.
Ben altijd al tevreden geweest met de heren uit Hoorn jawel Klaas en Rene`of te wel Klare`.
http://www.klare.nl
Heb wat foto`s geplaatst op het net denk laat ze toch even zien.
Komt wel wat bij kijken versterker bouwen, mijn eerste keer was in 93`begon ik met hun El34 u.l. pp
Tja dan merk je toch als leek die ik wel een beetje ben, dat je snel iets fout inbouwd.
Nou ja dit project KT88 wilde ik eerst beter bekijken alvorens verkeerde gaten etc te boren in de behuizing.
Nu moest ik tijdelijk even stoppen, Klare`heeft even een uitverkoop van zijn erg mooie voedingstrafo`s de uitgangstrafos zitten er al in.
Ze worden gemaakt door een kennis van hem die ze op de audentieke wijze wikkelt.
Maar goed .....
De foto`s

N.B. ik ben een mechanisch monteur en weet een schema te volgen, vraag me niet iets uit te rekenen daar heb ik geen bal verstand van :D

Nog niet klaar ...

Afbeelding

Onvermijdelijk toch een foutje gemaakt maar redelijk goed opgelost, uitg.trafo 90 gr gedraait i.v.m. kortere weg bedrading, ik blijf een mechanisch monteur hoor electro freaks :P

Afbeelding

http://public.fotki.com/sof2-penguin/hobby/kt88/

Alles gerekend kom ik op zo`n €1200,- mits je alles zelf bouwd dus 2x mono uitvoering, incl buizen en alle overige componenten.
He .. dat is leuk .. iemand die Klare ook kent :D
(al wist ik dat van die naam niet :P nooit opgevallen ook ...)

En ik wil (als het meezit) van het weekend even langs bij de heren om te luisteren naar een buizen eindbak. En vooral de prijs even horen ;)

En die 1200,- was dat nou gebouwd door klare of zelf gebouwd ?
Gebruikersavatar
Penguin
Berichten: 271
Lid geworden op: di 14 mar 2006, 20:42
Locatie: Vlaardingen
Contacteer:

Bericht door Penguin »

snooy47

Ja inderdaad dit is van Klare`

Die 1200,- is puur onderdelen, ik ben deze zelf aan het bouwen.
Klare`rekend als zij hem bouwen, zeer netjes uiteraard.
Komt die prijs op 3000,-
Dus spaar ik even 1800,- uit, want ik kan bouwen.
Als je het deze avond nog leest ik ben morgen dus zaterdag 2 febr. weer bij Klare`.
Ik moet nog een luidspeakerkabel laten pennen.
Aansluitpennen moeten erop want anders klinkt deze niet optimaal.
Rene`is daar erg goed in en ik heb zo`n tang niet.
Ah en de baas betaald de diesel dus kan ik wat vaker langs gaan :D
Verder moet ik nog wat onderdelen kopen om weer wat verder te komen.
Het is echt waar voor je geld, ze weten zeer goed waar ze mee bezig zijn.
Ennnn hun uitgangs en voedings trafo`s zijn redelijk betaalbaar en heel erg goed.
Zij hebben een kennis die voor hun de trafo`s wikkelen op de ouderwetse manier en met dikkere bedrading om verliezen enigsins te beperken.
Wellicht zie ik je morgen.

N.B. zij hebben op dit moment geen demo buizenbak ze worden veel te snel verkocht :D
Ze zijn wel bezig een leen model te maken zodat klanten ze thuis kunnen beoordelen.
Als de mijne klaar is neem ik hem mee voor een kleine eindcontrole.
En dan daar met mijn favoriete cd`s wat beluisteren.
Ahh cd`s het blijven ondingen, geef mij maar de LP`s

Heb ook hun oudere preamp met phonotrap.

Afbeelding


Dit is mijn volume regeling
En nee niet met 2 weerstanden maar met 3 dus impedantie in en out blijven gelijk, met stappen van 2db

Afbeelding

En mijn huidige eindversterker mono uitvoering waarvan ik er 2 heb uiteraard :D, was mijn eerste keer dat ik zoiets had gebouwd, hij is niet zo netjes maar klinkt erg goed.
Zonder tegenkoppeling en deze staat in triode geschakeld, in penthode is het beeld iets minder scherp, en kost helaas vermogen dus
mis ik net dat laatste beetje controle in het laag vandaar de KT88

Afbeelding
snooy47
Berichten: 73
Lid geworden op: di 04 jul 2006, 19:20

Bericht door snooy47 »

Penguin schreef:
snooy47

Ja inderdaad dit is van Klare`

Die 1200,- is puur onderdelen, ik ben deze zelf aan het bouwen.
Klare`rekend als zij hem bouwen, zeer netjes uiteraard.
Komt die prijs op 3000,-
Dus spaar ik even 1800,- uit, want ik kan bouwen.
Als je het deze avond nog leest ik ben morgen dus zaterdag 2 febr. weer bij Klare`.
Ik moet nog een luidspeakerkabel laten pennen.
Aansluitpennen moeten erop want anders klinkt deze niet optimaal.
Rene`is daar erg goed in en ik heb zo`n tang niet.
Ah en de baas betaald de diesel dus kan ik wat vaker langs gaan :D
Verder moet ik nog wat onderdelen kopen om weer wat verder te komen.
Het is echt waar voor je geld, ze weten zeer goed waar ze mee bezig zijn.
Ennnn hun uitgangs en voedings trafo`s zijn redelijk betaalbaar en heel erg goed.
Zij hebben een kennis die voor hun de trafo`s wikkelen op de ouderwetse manier en met dikkere bedrading om verliezen enigsins te beperken.
Wellicht zie ik je morgen.

N.B. zij hebben op dit moment geen demo buizenbak ze worden veel te snel verkocht :D
Ze zijn wel bezig een leen model te maken zodat klanten ze thuis kunnen beoordelen.
Als de mijne klaar is neem ik hem mee voor een kleine eindcontrole.
En dan daar met mijn favoriete cd`s wat beluisteren.
Ahh cd`s het blijven ondingen, geef mij maar de LP`s
Helaas kon ik even niet langs, ze hadden al een andere afspraak.
Maar heb nu op 16/2 een afspraak staan om eea te beluisteren.

En tegen die tijd hadden ze er weer eentje staan ;)

En ik wil hem ook zelf gaan bouwen. Hoop dat ik er een beetje uitkom.
Anders zit ik daar straks elk weekend ;)

En was dit nou een geintegreerde stereo versterker of een stereo eindbak ?

Want ik wil voor een stereo eindbak gaan, daarna een 3 kanaals eindbak (voor de surround/center) en dan eens opzoek naar een goede pre :)
Gebruikersavatar
Penguin
Berichten: 271
Lid geworden op: di 14 mar 2006, 20:42
Locatie: Vlaardingen
Contacteer:

Bericht door Penguin »

Jawel het zijn 2 mono versterkers, mare ze hebben ook buisversterkers voor meerdere kanalen, een kennis van hun heeft een 5.1 systeem met buis.
En ze zijn erg serieus ze hebben ook een 5.1 luisterruimte dus je kan je lol op.
Ja ik weet het ze hadden een afspraak met 2 dames uit apeldoorn die bij hun een loopwerk en dac kochten ik was er in ieder geval wel bij :D

Je kan altijd nog bij mij komen luisteren hoor als je een bak van hun wilt horen, neem je je eigen cd`s of LP`s mee :P
snooy47
Berichten: 73
Lid geworden op: di 04 jul 2006, 19:20

Bericht door snooy47 »

Penguin schreef:
Jawel het zijn 2 mono versterkers, mare ze hebben ook buisversterkers voor meerdere kanalen, een kennis van hun heeft een 5.1 systeem met buis.
En ze zijn erg serieus ze hebben ook een 5.1 luisterruimte dus je kan je lol op.
Ja ik weet het ze hadden een afspraak met 2 dames uit apeldoorn die bij hun een loopwerk en dac kochten ik was er in ieder geval wel bij :D

Je kan altijd nog bij mij komen luisteren hoor als je een bak van hun wilt horen, neem je je eigen cd`s of LP`s mee :P
Ja, die 5.1 is van de timmerman die de kasten van de speakers maakt, geloof ik :)

Ik wil eigenlijk wel heel graag luisteren ... maar deze week zit echt vol geboekt. Zelfs het sporten gaat er bij in schieten.

Woon je zelf ook in Hoorn trouwens ?

Dat zou het wel lekker makkelijk maken :)
Gebruikersavatar
Penguin
Berichten: 271
Lid geworden op: di 14 mar 2006, 20:42
Locatie: Vlaardingen
Contacteer:

Bericht door Penguin »

Ehhh helaas nee ik woon in Vlaardingen das ongeveer 1,5 u rijden.
Nou ja hobby kost geld :D vraag maar aan je vrouw met haar koop-hobbies hihihi
MP mij maar en ik kan je in iedergeval een telefoon nummer doorgeven.
Plaats reactie