Je kan wellicht wel met iemand contact nemen op het forum die bereid is om zijn versterker te laten klinken om jou te overtuigen
UCD Versie HG > een upgrade waard?
Moderator: Beheerdersteam
Even een vraagje tussendoor:
Kan ik als beginnend luisteraar uit de voeten met een standaard UcD180? Ik wil hem full-range gaan gebruiken. Eventueel zou een upgrade van de opamp een optie zijn, volgens mij zijn dat de kosten niet. Zoals reeds gezegd wil ik hem full-range-dubbel-mono gaan gebruiken, dus ook de voeding dubbel uitgevoerd. Dit geheel moet dan in de luidsprekersteunen weggewerkt worden.
Kan iemand mij een indicatie geven van de extra kosten bovenop 2 UcD180 modules a € 60,- excl btw?
opamp upgrade (weet niet precies wat daar nog bij nodig is)
voeding (trafo's 2x31V/225VA + 2x12V/??VA heb ik)
Groeten,
Mischa
Kan ik als beginnend luisteraar uit de voeten met een standaard UcD180? Ik wil hem full-range gaan gebruiken. Eventueel zou een upgrade van de opamp een optie zijn, volgens mij zijn dat de kosten niet. Zoals reeds gezegd wil ik hem full-range-dubbel-mono gaan gebruiken, dus ook de voeding dubbel uitgevoerd. Dit geheel moet dan in de luidsprekersteunen weggewerkt worden.
Kan iemand mij een indicatie geven van de extra kosten bovenop 2 UcD180 modules a € 60,- excl btw?
opamp upgrade (weet niet precies wat daar nog bij nodig is)
voeding (trafo's 2x31V/225VA + 2x12V/??VA heb ik)
Groeten,
Mischa
Is dit een pootjesding of een SMD? Sorry voor de wellicht domme vraag, maar ik heb geen idee welk type op de UcD zit.Paul schreef:De opamp upgrade doe je met 2 stuks LM4562
Stelt een UcD speciale eisen aan een voeding ten opzichte van een ander type eindversterker?Paul schreef:Wat je verder aan kosten kwijt bent hangt ervan af of je standaard hypex spullen aan de slag wilt of dat je zelf een voeding in elkaar wilt zetten..
Volgens mij is de upgrade van de opamp niet zo heel gecompliceerd en kostbaar, dus die wilde ik wel meteen doorvoeren. Wordt die +/-12V hulpvoeding ook bij de originele UcD180 gebruikt of is die uitsluitend noodzakelijk na een upgrade?Paul schreef:Als "beginnnend" luisteraar kun je denk ik uitstekend uit de voeten met de UcD180
Groeten,
Mischa
Wat ik dan dus tussen de UcD en de trafo nodig heb is een goede gelijkrichting en afvlakking. That's it? Het 12V gedeelte blijft dan dus eigenlijk ongebruikt? Waarvoor wordt dit dan normaal gesproken gebruikt? Ik zie op de Hypex site namelijk ook een trafo staan die meteen een 2x12V/0,5A wikkeling heeft.
Ik zie ook regelmatig dat mensen bijvoorbeeld zo'n 4562 als monster aanvragen. Hoe trapt de leverancier daarin?
Groeten,
Mischa
Ik zie ook regelmatig dat mensen bijvoorbeeld zo'n 4562 als monster aanvragen. Hoe trapt de leverancier daarin?
Groeten,
Mischa
Door een extra modificatie op de UcD print (verwijderen 2 transistoren) kan je de onboard 12V voeding verwijderen. De opamp kan dan door een meer audiofiele voeding apart worden gevoed. Hypex levert voor dat doel een trafo die naast het voeden van de eindversterker een gestabiliseerde +/-12V voeding kan aansturen met de extra 2x12V~ wikkeling.
Het aanvragen van een monster kan gedaan worden door bedrijven. Bedrijven die veel elektronica ontwerpen/bouwen krijgen een beperkt aantal samples van nieuwe chips opgestuurd ter evaluatie, indien daarom wordt gevraagd.
Het aanvragen van een monster kan gedaan worden door bedrijven. Bedrijven die veel elektronica ontwerpen/bouwen krijgen een beperkt aantal samples van nieuwe chips opgestuurd ter evaluatie, indien daarom wordt gevraagd.
Het bijbouwen van een 'audiofiele 12V', is dat een actie die meteen gedaan moet worden om de 4562 tot zijn recht te laten komen, of kan ik dat ook zien als een mod die ook later uitgevoerd kan worden?jeroen_d schreef:Door een extra modificatie op de UcD print (verwijderen 2 transistoren) kan je de onboard 12V voeding verwijderen. De opamp kan dan door een meer audiofiele voeding apart worden gevoed. Hypex levert voor dat doel een trafo die naast het voeden van de eindversterker een gestabiliseerde +/-12V voeding kan aansturen met de extra 2x12V~ wikkeling.
Het aanvragen van een monster kan gedaan worden door bedrijven. Bedrijven die veel elektronica ontwerpen/bouwen krijgen een beperkt aantal samples van nieuwe chips opgestuurd ter evaluatie, indien daarom wordt gevraagd.
Hm, geen bedrijf, dus ook geen samples. Eens kijken binnen mijn kennissenkring. Gaat wel lukken denk ik.
Groeten,
Mischa
Het lijkt erop dat de LM4562 en LME49720 hetzelfde zijn:
http://www.audioasylum.com/audio/tweaks ... 48241.html
Tenminste als je de datasheets vergelijkt. Misschien is het makkelijker om aan de LME49720 te komen? Farnell heeft deze in zijn catalogus opgenomen, zoek maar eens op 'LME49720'. Al betaal je nu 25 euro extra voor de VS voorraad.
http://www.audioasylum.com/audio/tweaks ... 48241.html
Tenminste als je de datasheets vergelijkt. Misschien is het makkelijker om aan de LME49720 te komen? Farnell heeft deze in zijn catalogus opgenomen, zoek maar eens op 'LME49720'. Al betaal je nu 25 euro extra voor de VS voorraad.
Eens met Mario.
Zelfs als bedrijf hadden we op zeker moment de grootste moeite om van bepaalde fabrikanten samples los te krijgen, kennelijk door alle losgeslagen studenten (excuse le mot) die ook wel eens wat wilden proberen.
Die LME is inderdaad een goede vervanger voor de 4562, ik heb ze beide geprobeerd en geen verschillen gemeten en gehoord.
Misschien ga ik binnenkort voor mijzelf en voor enkele andere geinteresseerden een powerbuy doen bij National, als het zover komt post ik dat hier wel (ook).
Zelfs als bedrijf hadden we op zeker moment de grootste moeite om van bepaalde fabrikanten samples los te krijgen, kennelijk door alle losgeslagen studenten (excuse le mot) die ook wel eens wat wilden proberen.
Die LME is inderdaad een goede vervanger voor de 4562, ik heb ze beide geprobeerd en geen verschillen gemeten en gehoord.
Misschien ga ik binnenkort voor mijzelf en voor enkele andere geinteresseerden een powerbuy doen bij National, als het zover komt post ik dat hier wel (ook).
Hm, als ik dan de prijs bekijk, heeft het niet veel zin om hem als sample in de USA te gaan bestellen en dan verzendkosten te gaan betalen. Als ik hem nodig heb, bestel ik hem lekker bij BMM.knuisje schreef:De DIP versie van de LM4562 is ook gewoon te koop bij BMM.
Bedankt voor de tip.
Groeten,
Mischa

