je gaat testen of de plant blijft staansietse schreef:En het wordt een spannende dag vandaag....![]()
Sietse TL, side loaded, de Rambo's
Moderator: Beheerdersteam
Plantje moest er af. De boxen moesten ff in een ander standje om mij te helpen.
Maar dacht ik, vanmiddag de units er in, dat eigenlijk een makkelijk klusje zou moeten zijn, omdat de bedrading en alles klaar was, zit het dus enorm tegen. De basjes zitten er in maar met het monteren van de basmid ging het mis. Persmoer los en schroef vast. En geen ruimte voor wat voor tang dan ook om het los te krijgen. Uiteindelijk de schroefkop er af weten te snijden met een dremel slijpschijfje. Dus rand van de unit en kast beschadigd.
Nu dus eerst weer plamuren en schuren en verftippen om dat weer weg te werken. En dat duurt dus weer een paar dagen.

Maar dacht ik, vanmiddag de units er in, dat eigenlijk een makkelijk klusje zou moeten zijn, omdat de bedrading en alles klaar was, zit het dus enorm tegen. De basjes zitten er in maar met het monteren van de basmid ging het mis. Persmoer los en schroef vast. En geen ruimte voor wat voor tang dan ook om het los te krijgen. Uiteindelijk de schroefkop er af weten te snijden met een dremel slijpschijfje. Dus rand van de unit en kast beschadigd.
Nu dus eerst weer plamuren en schuren en verftippen om dat weer weg te werken. En dat duurt dus weer een paar dagen.
das balen... .. tja normale schroefjes gaat ook moeilijk met mdfsietse schreef:De basjes zitten er in maar met het monteren van de basmid ging het mis. Persmoer los en schroef vast. En geen ruimte voor wat voor tang dan ook om het los te krijgen. Uiteindelijk de schroefkop er af weten te snijden met een dremel slijpschijfje. Dus rand van de unit en kast beschadigd.
Ja ja, nou ik denk dat die dag wel goed zal komen.
Nou, ik heb dus vanmiddag de boxen kompleet gemaakt en natuurlijk muziek er op gezet. En ja, ik was nogal verbaasd over de weergave. Zoals jullie weten, was ik niet echt tevreden over het effect van de Macho's t.a.v. het effect van de bank. Bovendien waren ze ook niet om aan te zien in mijn woonkamer en ik heb ze dus weg gemieterd. ook al was het met die kasten zo, dat ik met de woofs naar de muur toch verbetering had.
Dus de Rambo's met muziek. Nou eerlijk, ik wist ff niet wat me gebeurde. Ik heb stereo, zonder de bank te verplaatsen. Niks woofs naar de muur. En de weergave vind ik dusdanig dat ik nu al het paneel met filter heb vast geschroefd. Hoef niks aan het filter te wijzigen. ( maar een wijs man is hij, die aan zijn eigen woorden twiijfeld..
) Maar dat is na vanmiddag nog steeds mijn indruk.
Dus ik ben een zeer verheugde zelfbouwer met een stel verrekte goede boxen....
Nou, ik heb dus vanmiddag de boxen kompleet gemaakt en natuurlijk muziek er op gezet. En ja, ik was nogal verbaasd over de weergave. Zoals jullie weten, was ik niet echt tevreden over het effect van de Macho's t.a.v. het effect van de bank. Bovendien waren ze ook niet om aan te zien in mijn woonkamer en ik heb ze dus weg gemieterd. ook al was het met die kasten zo, dat ik met de woofs naar de muur toch verbetering had.
Dus de Rambo's met muziek. Nou eerlijk, ik wist ff niet wat me gebeurde. Ik heb stereo, zonder de bank te verplaatsen. Niks woofs naar de muur. En de weergave vind ik dusdanig dat ik nu al het paneel met filter heb vast geschroefd. Hoef niks aan het filter te wijzigen. ( maar een wijs man is hij, die aan zijn eigen woorden twiijfeld..
Dus ik ben een zeer verheugde zelfbouwer met een stel verrekte goede boxen....
Tja.. heb ze even een uurtje kunnen bewonderen..
eh beluisteren....
zou het filter eerst maar eens zo laten.....
model is mooier dan de vorige "Macho's"
klinken ook beter... vreemd genoeg....
terwijl de tunnelafmetingen nagenoeg gelijk zijn..
(weet je zeker de Rambo's filtertechnisch gelijk
aan de Macho's hebt aangesloten)
kortom ze klinken goed ..hoor...

benieuwd wat ander luisteraars ervan vinden...
heeft wel wat zo'n TL met vier woofers..
de serie/parallelschakeling lijkt goed te werken met een TL..
eh beluisteren....
zou het filter eerst maar eens zo laten.....
model is mooier dan de vorige "Macho's"
klinken ook beter... vreemd genoeg....
terwijl de tunnelafmetingen nagenoeg gelijk zijn..
(weet je zeker de Rambo's filtertechnisch gelijk
aan de Macho's hebt aangesloten)
kortom ze klinken goed ..hoor...
benieuwd wat ander luisteraars ervan vinden...
heeft wel wat zo'n TL met vier woofers..
de serie/parallelschakeling lijkt goed te werken met een TL..
Verrek! Ja! Vooral de betonnen reliëf delen van de wat grotere gebouwen lijken sterk op Sietse's "bouwstijl". Mijn opa en oma woonden in de Corn. Springerstraat in de "nieuwe" Pijp, ik ben derhalve erg vertrouwd met de Amsterdamse school.mipo schreef:Wat een aparte kasten zeg ! Het doet een me een beetje aan Amsterdamse School denken
ja ja, nou qua afmetingen moeten ze ook niet groter in een kamer zoals die van mij. Dan kan mooi uiteindelijk toch lelijk gaan worden.Ivo schreef:Verrek! Ja! Vooral de betonnen reliëf delen van de wat grotere gebouwen lijken sterk op Sietse's "bouwstijl". Mijn opa en oma woonden in de Corn. Springerstraat in de "nieuwe" Pijp, ik ben derhalve erg vertrouwd met de Amsterdamse school.mipo schreef:Wat een aparte kasten zeg ! Het doet een me een beetje aan Amsterdamse School denken
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Het zijn toch verrassend fraaie statige zuiltjes geworden, Sietse!
Zo even snel, op het oog, zit er toch niet zo heel veel verschil in met de Macho's... Nou kennelijk wel dus..
Val je nu niet langzamer hand in een leegte, nu dit project ook al weer af is??? (hoeveel boxen heb je nu ondertussen gemaakt eigenlijk? ik ben de tel kwijt in ieder geval
)
Kees
Zo even snel, op het oog, zit er toch niet zo heel veel verschil in met de Macho's... Nou kennelijk wel dus..
Val je nu niet langzamer hand in een leegte, nu dit project ook al weer af is??? (hoeveel boxen heb je nu ondertussen gemaakt eigenlijk? ik ben de tel kwijt in ieder geval
Kees
Hoi Kees, nou het aantal valt geloof ik wel mee. Ik heb van afgelopen voorjaar ook niet gedacht dat ik dit zou gaan bouwen. Maar je krijgt een idee en dan is het kwestie van er in geloven of niet. En dan mot et opeens. En ze doen waarachtig ook nog wat ik hoopte.
Ben eigenlijk best wel een beetje trots op mij..
en de kasten. Zowel de Quadro's als de Rambo's mogen gehoord worden.
Voorlopig is dit wel even het laatste project. Te veel werk nog binnen en buitenshuis, waar ik wel graag vanaf wil. Is niet echt mijn hobby maar het moet zo af en toe toch een keer gebeuren.
Ik zit overigens wel stiekem aan een buizendingetje te denken.
zoiets als dit
Ben eigenlijk best wel een beetje trots op mij..
Voorlopig is dit wel even het laatste project. Te veel werk nog binnen en buitenshuis, waar ik wel graag vanaf wil. Is niet echt mijn hobby maar het moet zo af en toe toch een keer gebeuren.
Ik zit overigens wel stiekem aan een buizendingetje te denken.
zoiets als dit
Laatst gewijzigd door sietse op do 13 sep 2007, 11:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Tja, ik zit te genieten, maar er is iets aan de hand met het hoog. Weet niet wat, maar het kan wel es weer een piratenzender zijn. Heb ik vaker last van gehad. Desalniettemin voorlopig toch maar even een netwerkje parr, aan de tweet gezet om zeker te zijn dat ik niks fout doe. Beetje raar dat ik nu opeens vervorming zou hebben.
O zo....Henkjan schreef:een 2e orde filterweidok schreef:of zoiets 12 dbgeen oneerbare voorstellen doen he
Het zit em echt niet in de orde van filteren. Ik had hier geen last van met de driepitters. De storing zit een beetje in het freq. gebied van bekkens van een drumstel. Ook wel es met een wat vaag achtergrondkoortje. Het is nu wel minder maar krijg het idee dat het er nog steeds is. Dan zou de storing dus wel weer es van buiten kunnen komen.
Ik wacht nog maar ff af en in de buurt speuren naar verdachte antennes...
Heb je met de Quadro's geen last van vervorming/ bijgeluiden in het hoog..sietse schreef:Met de Quadro's geen last gehad, zal ik nog weer ff proberen. Die staan nog in de hal. Dat parr. filtertje heb ik uit ontwerpen van Visaton. Is bij ieder boxontwerp met de MHT het zelfde. Eerst maar weer es een paar dagen luisteren wat er gebeurd. Het maakt wel verschil dat het er in zit.
Mogelijk is die 4,7 uF condensator door veel in en uitbouwen
kaduk ???? van de Rambo's..
Hoe krijg ik het ook voorelkaar om aan mijn eigen geloof te twijfelen hé.
Ik bedoel, ik heb altijd gelijk en als ik geen gelijk heb, dan krijg ik gelijk en als er dan nog verschil van mening is treed onmiddelijk punt 1 inwerking....hum....dus.... reeds...pollens.
Ik heb met de Quadro's dus het zelfde probleem. De storing is er of sluipt tijdens een muziekje binnen. Pech dus, maar ik heb ondanks alles het corr. netwerkje er weer uit gehaald en dan klinkt het weer een stuk beter. Vind ikke dus. Dat netwerkje is ook niet bedoeld om buitenaardse storingen te onderdrukken en dat kan ik nog al goed horen.
Dus soldeerboutje weer in de kast en ben nu nog steeds zeer tevreden over de weergave.
Volgende week even wat andere oren uitnodigen en ff zien of die Yarland uit mijn buurt er ook ff is.
Ik zit me eigenlijk wel af te vragen of ik nu toevallig per ongeluk een TL heb neergezet die er nog niet was.... Ben niet zo handig met zoeken op internet...
Ik bedoel, ik heb altijd gelijk en als ik geen gelijk heb, dan krijg ik gelijk en als er dan nog verschil van mening is treed onmiddelijk punt 1 inwerking....hum....dus.... reeds...pollens.
Ik heb met de Quadro's dus het zelfde probleem. De storing is er of sluipt tijdens een muziekje binnen. Pech dus, maar ik heb ondanks alles het corr. netwerkje er weer uit gehaald en dan klinkt het weer een stuk beter. Vind ikke dus. Dat netwerkje is ook niet bedoeld om buitenaardse storingen te onderdrukken en dat kan ik nog al goed horen.
Dus soldeerboutje weer in de kast en ben nu nog steeds zeer tevreden over de weergave.
Volgende week even wat andere oren uitnodigen en ff zien of die Yarland uit mijn buurt er ook ff is.
Ik zit me eigenlijk wel af te vragen of ik nu toevallig per ongeluk een TL heb neergezet die er nog niet was.... Ben niet zo handig met zoeken op internet...
Schijnen niet in grote oplagen geproduceerd te worden. Zal ik es bij K&T of HH kijken of ze het leuk vinden..?ikke schreef:Ik zit me eigenlijk wel af te vragen of ik nu toevallig per ongeluk een TL heb neergezet die er nog niet was..
Filter toch nog iets gewijzigd. Basmid en tweet een ietsiepietsie gedimt. Wordt het toch net ff wat rustiger van.
- Bijlagen
-
- Filter Rambo's.jpg (13.88 KiB) 3216 keer bekeken
- bartsegers
- Berichten: 5431
- Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
- Locatie: Roermond
Ik heb een tijdje deze draad gemist, maar ik heb zeker ook van sietse hulp gekregen, en zijn denkwijze over het toepassen van meerdere drivers in een TL. Dit idee wil ikzelf namelijk toepassen op die hievies
@ sietse,mijn reactie ben ik nog aan het onderbouwen met veel leeswerk voorafgaande. Toch ook jouw idee is iets waarmee je aan het denken wordt gezet.
(ook het idee om veel units te gebruiken in een TL sub, zeg 12 ofzo...)
@ sietse,mijn reactie ben ik nog aan het onderbouwen met veel leeswerk voorafgaande. Toch ook jouw idee is iets waarmee je aan het denken wordt gezet.
(ook het idee om veel units te gebruiken in een TL sub, zeg 12 ofzo...)
