Xanadu monitor kloon
Moderator: Beheerdersteam
- Geenius
- ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
- Contacteer:
De Clarity Cap SA's hebben wel even nodig om ingespeeld te raken, maar ze blijven wel wat afgrond bovenin. Een kleine Mundorf Supreme als bypass doet wonderen. De Audyn Caps Plus is inderdaad fraai in het midden, maar wat vlakker als het gaat om ruimte informatie, wat dat betreft scoort de SA weer beter. Maar ja, het gaat uiteindelijk om de totale combinatie.knuisje schreef:Ook vind ik de Audyn Cap Plus een wat beter mid en hoog geven dan de Clarity Caps (vooral hoorbaar bij klassiek), hoewel deze laatste nog niet zijn ingespeeld. Dus dat geef ik nog even de tijd.
- Geenius
- ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
- Contacteer:
Hangt van de waarde van de hoofdcondensator af, maar 1% is voldoende - dus bijvoorbeeld bij een 10uF SA zou ik 0,1uF Supreme gebruiken, 22uF SA: 0,22uF Supreme, etc.knuisje schreef:Bedankt voor de info! Is 0.10 uF een goede waarde of moet hij groter zijn?Een kleine Mundorf Supreme als bypass doet wonderen.
Dit is wat anders dan het gebruik van een 0,01uF Vishay MKP1837- die zijn bedoeld om het bestaande karakter niet aan te passen, alleen om de boel een tikje meer detaillering te geven en een iets natuurlijkere timbre.
Een Clarity Cap SA met 1% Mudorf Supreme is een bewuste karakter aanpassing om het totaalbeeld helderder te maken, je bent dan eigenlijk al aan het "koken", op smaak brengen van het gerecht.
- Jasper Joppe Geers
- Berichten: 799
- Lid geworden op: zo 05 jun 2005, 0:29
- Locatie: Schijndel
Ik heb gisteren de eerste speaker speelklaar gemaakt. Het filter gesoldeerd en in de speaker gelijmd. Verder Pritex en BAF erin. Toen de baffle en de achterkant erop gelijmd.
Hij speelt erg mooi, zelfs mooier dan het origineel! Dit komt waarschijnlijk door het lood in de kast en de betere componenten in het filter.
Ik had 1 origineel al voorzien van een beter filter, maar het andere origineel niet. Daardoor trok het geluidsbeeld heel erg naar die met het betere filter. Nu met het ongemodificeerde origineel vervangen door de zelfbouw speaker is het weer heel mooi in balans (dit duurde wel een halfuur inspelen). Een ontzettend ruimtelijk geluid is het resultaat! Vooral piano is heel mooi, je hoort nu ook de akoustiek van de ruimte waar de piano staat.
Al met al ben ik heel blij dat het zo mooi klinkt. Nu de andere 4 nog afmaken en alles afwerken, lakken enz.
Hij speelt erg mooi, zelfs mooier dan het origineel! Dit komt waarschijnlijk door het lood in de kast en de betere componenten in het filter.
Ik had 1 origineel al voorzien van een beter filter, maar het andere origineel niet. Daardoor trok het geluidsbeeld heel erg naar die met het betere filter. Nu met het ongemodificeerde origineel vervangen door de zelfbouw speaker is het weer heel mooi in balans (dit duurde wel een halfuur inspelen). Een ontzettend ruimtelijk geluid is het resultaat! Vooral piano is heel mooi, je hoort nu ook de akoustiek van de ruimte waar de piano staat.
Al met al ben ik heel blij dat het zo mooi klinkt. Nu de andere 4 nog afmaken en alles afwerken, lakken enz.
Vandaag eindelijk weer verder kunnen werken aan m'n vijfling. Ik heb met de kantenfrees de kopse kanten gelijk met de vlakken gemaakt en alles nageschuurd.
Verder heb ik de facetten gefreesd. Ik zag hier als freesbeginneling een beetje tegen op, maar het ging makkelijker dan gedacht.
Wat kan ik nu het beste als eerste doen: in de mdf-grondverf zetten of plamuren?
Hieronder nog een paar picjes.
Verder heb ik de facetten gefreesd. Ik zag hier als freesbeginneling een beetje tegen op, maar het ging makkelijker dan gedacht.
Wat kan ik nu het beste als eerste doen: in de mdf-grondverf zetten of plamuren?
Hieronder nog een paar picjes.
Laatst gewijzigd door knuisje op zo 02 sep 2007, 20:23, 1 keer totaal gewijzigd.
- Jasper Joppe Geers
- Berichten: 799
- Lid geworden op: zo 05 jun 2005, 0:29
- Locatie: Schijndel
Of je eerst gaat gronden of plamuren maakt eigenlijk niet zoveel uit. Met die twee technieken bereik je vanzelf het resultaat wat je hebben wilt.
Meestal spuit ik een laagje spuitplamuur, en kom ik vanzelf de oneffenheidjes tegen. Die plamuur ik dan weer, schuren, en opnieuw een laagje spuiten net zo lang tot het naar mijn zin is.
Meestal spuit ik een laagje spuitplamuur, en kom ik vanzelf de oneffenheidjes tegen. Die plamuur ik dan weer, schuren, en opnieuw een laagje spuiten net zo lang tot het naar mijn zin is.
Hoi thefinlux,
ik heb de terminals verzonken omdat ik het mooi vind staan en omdat het bij het origineel ook is verzonken. Ik heb er verder niet zo bij stil gestaan, het is verder een kleine moeite.
Vandaag de facetten aan de voorkant nog wat mooier gemaakt met een extra randje boven de grote facet. Verder de kasten geplamuurd met de 2k epoxy houtrotvuller van alabastine. Dit verwerkt erg makkelijk, het heeft de dikte en het uiterlijk van pindakaas. Ook laat het zich makkelijk spiegelglad schuren en verfen.
ik heb de terminals verzonken omdat ik het mooi vind staan en omdat het bij het origineel ook is verzonken. Ik heb er verder niet zo bij stil gestaan, het is verder een kleine moeite.
Vandaag de facetten aan de voorkant nog wat mooier gemaakt met een extra randje boven de grote facet. Verder de kasten geplamuurd met de 2k epoxy houtrotvuller van alabastine. Dit verwerkt erg makkelijk, het heeft de dikte en het uiterlijk van pindakaas. Ook laat het zich makkelijk spiegelglad schuren en verfen.
Laatst gewijzigd door knuisje op di 04 sep 2007, 8:07, 2 keer totaal gewijzigd.
Wel voor het soort plamuur dat je gebruikt. Een epoxyplamuur kan het best direct op het hout worden aangebracht, een lakplamuur hecht weer beter op een eerder aangebrachte grondlaag.Jasper Joppe Geers schreef:Of je eerst gaat gronden of plamuren maakt eigenlijk niet zoveel uit.
Tenzij de grondlaag ook van een twee-componentenmateriaal is, dan kan de epoxy wel over de grondlaag.
Ik heb vandaag alles strak geschuurd. Daarna de kasten met thinner van de waslaag ontdaan. Vervolgens dun in de alabastine mdf-grondverf gezet. Dit zou na 2 uur weer schuurbaar moeten zijn.
Na een uur of drie geprobeerd te schuren, maar dan laten harde schilfers los van de grondverf.
Ik laat het maar verder drogen en hoop dat het morgen wel normaal geschuurd kan worden.
Na een uur of drie geprobeerd te schuren, maar dan laten harde schilfers los van de grondverf.
Ik laat het maar verder drogen en hoop dat het morgen wel normaal geschuurd kan worden.
Laatst gewijzigd door knuisje op za 08 sep 2007, 21:06, 1 keer totaal gewijzigd.
knuisje schreef:Ik heb vandaag alles strak geschuurd. Daarna de kasten met thinner van de waslaag ontdaan. Vervolgens dun in de alabastine mdf-grondverf gezet. Dit zou na 2 uur weer schuurbaar moeten zijn.
Na een uur of drie geprobeerd te schuren, maar dan laten harde schilfers los van de grondverf.![]()
Ik laat het maar verder drogen en hoop dat het morgen wel normaal geschuurd kan worden.
Ziet er erg strak uit zo!
Alabastine MDF grondverf komt er bij mij niet meer in.Heb dezelfde problemen.En als het dan `n keer "droog" is verstopt je schuurpapier nog steeds erg snel......
Hoi Knuisje,
Waarom niet in gewoon in de Flexa grondverf, deze is relatief goedkoop en droogt zeer goed en mat op!!
Echt nooit problemen mee als ik mdf moet verven.
http://www.flexa.nl/nl/Praktische+Info/
(Gebruik niet de MDF grondlak!!!)
Laat het gewoon even rusten, kom zeker goed.
Je kasten zien er wel erg strak uit moet ik zeggen.
EN EEN MOOI FACETJE AANGEBRACHT!!!
Nog een tip: gebruik eens een verfroller, dat werk zo mooi af als je hem gaat aflakken. Zelfs een spuitbus heeft daar moeite mee!!
Waarom niet in gewoon in de Flexa grondverf, deze is relatief goedkoop en droogt zeer goed en mat op!!
Echt nooit problemen mee als ik mdf moet verven.
http://www.flexa.nl/nl/Praktische+Info/
(Gebruik niet de MDF grondlak!!!)
Laat het gewoon even rusten, kom zeker goed.
Je kasten zien er wel erg strak uit moet ik zeggen.
EN EEN MOOI FACETJE AANGEBRACHT!!!
Nog een tip: gebruik eens een verfroller, dat werk zo mooi af als je hem gaat aflakken. Zelfs een spuitbus heeft daar moeite mee!!
Laatst gewijzigd door Lnsadnoh op za 08 sep 2007, 20:19, 1 keer totaal gewijzigd.

