ik kom snel langs,want ik ben zeer benieuwd.
eerste indrukken?
Moderator: Beheerdersteam
SSassen schreef:Tommy,
Voor 't dempingsmateriaal zou ik mijn adviezen aanhouden in 't Silverado artikel, kortom, vilt op de wanden en lichtjes opvullen met BAF, dat geeft de beste resultaten.
Voor een subwoofer kan je meerdere kanten op, een enkele XLS12 in een gesloten kast met een Q rond de 0.5 heeft dan duidelijk mijn voorkeur, gezien jouw eisen mbt. 't formaat.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
heh... ik had hier precies hetzelfde! ik hing overal red dawns tussen en mijn hele geluidsbeeld trok opzij naar een kant. ik nameten, scheelde ook een paar cm.Tommy schreef:Als ik even terug tel is dit eigenlijk geïntroduceerd met de komst van de Nordost kabel.

Je wilde toch een kast met een bepaald formaat, de Serious Sub is ruim 100-liter, da's toch een stuk groter dan jouw eis mbt. het formaat van de kast. Ik denk dat een XLS12 in een gesloten kast van pakweg 40-liter een goede keuze is.Is het eigenlijk ook mogelijk om de Serious Sub van Geenius terug te rekenen naar een 15" versie?

Ik had al zo het gevoel dat ik nog niet 'klaar' was.b_force schreef:Let meet op de spl samen met actief filter om het -3dB punt te halen.
Aangezien er ook iets van je rendement af gaat.
Dus gewoon het hoogste punt bepalen en daar 3dB van aftrekken en dan de frequentie aflezen.