Van XLR naar RCA

Netkabels, interlinks, luidsprekerkabels, etc.

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Plaats reactie
satch
Berichten: 135
Lid geworden op: do 12 mei 2005, 8:02

Van XLR naar RCA

Bericht door satch »

Ik wil graag de XLR-uitgangen van mijn DAC aansluiten op de RCA-ingangen van mijn versterker. Wat soldeer ik aan wat? Ik heb al even op het net gezocht, maar ik kon (nog) niets vinden.....
Gebruikersavatar
Geenius
ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
Berichten: 1810
Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
Contacteer:

Bericht door Geenius »

Afbeelding
Afbeelding

of een verloopstekkertje.......

Afbeelding
satch
Berichten: 135
Lid geworden op: do 12 mei 2005, 8:02

Bericht door satch »

Thanx, het werkt.
Mike.M
Berichten: 45
Lid geworden op: wo 22 nov 2006, 20:26
Locatie: Brecht (België)

Bericht door Mike.M »

En klinkt dit goed beter af wat :?:

Grtn Mike.
Gebruikersavatar
dove
Berichten: 434
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 18:13
Locatie: Bucuresti RO / Arnhem NL

Bericht door dove »

[quote
Laatst gewijzigd door dove op za 22 dec 2007, 20:50, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Soundexcel
Berichten: 1079
Lid geworden op: do 28 dec 2006, 19:29
Locatie: Zeist

Bericht door Soundexcel »

Kwa geluids kwaliteit zal het niet uit maken.
Het probleem echter is dat je van nominaal -10dbV naar +4dbU gaat.
Dit is (zo ff uit mijn hoofd) 10,4 db verschil.

Maak je een verloop kabel, dan loop je de kans dat je de ingang van het apparaat waar hij op zit aangesloten overbelast.
Dit is uiteraard heel simpel op te lossen met een weerstanden brug.
Het signaal wat je verplaatst blijft ongebalanceerd.

van gebalanceerd naar gebalanceerd is wel een enorm verschil.
Alle opgepikte storing in de kabel wordt (bij een goede gebalanceerde ingang) netjes opgeheven. Een veel betere signaal overdracht vind dus plaats.

Dit is zelfs zo erg dat wij (Broadcast, TV, radio) zelfs microfoon kabels gebruik van 150 tot zelfs 300 meter.

Wij hebben het zelfs gepresteerd om bij de vloodschouw van micheal de ruyter in vlissingen een aantal signalen over 800 meter kabel te verplaatsen. (op line niveau).
Gebruikersavatar
dove
Berichten: 434
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 18:13
Locatie: Bucuresti RO / Arnhem NL

Bericht door dove »

dank
Laatst gewijzigd door dove op za 22 dec 2007, 20:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Soundexcel
Berichten: 1079
Lid geworden op: do 28 dec 2006, 19:29
Locatie: Zeist

Bericht door Soundexcel »

Met een weerstanden brug bedoel in bijvoorbeeld onderstaand.
Dit kan je zo in een XLR plug solderen.
Een betere geluidskwaliteit met een balancing of de-balancing unit zal je niet halen. Dit is alleen maar meer electronica in je lijn.

http://www.uneeda-audio.com/pads/
Gebruikersavatar
dove
Berichten: 434
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 18:13
Locatie: Bucuresti RO / Arnhem NL

Bericht door dove »

[url=http
Laatst gewijzigd door dove op za 22 dec 2007, 20:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Soundexcel
Berichten: 1079
Lid geworden op: do 28 dec 2006, 19:29
Locatie: Zeist

Bericht door Soundexcel »

Dat is inderdaad precies voor dit doeleinde gemaakt.
Echter om nou 69 pond te betalen voor 3 metaalfilm weerstanden en een XLR behuizingkje........

Die drie weerstanden (van een paar cent per stuk) soldeer je zo in een XLR plug. Aan de andere kant van de kabel een tulp stekker en plaar is Petter :)
Gebruikersavatar
dove
Berichten: 434
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 18:13
Locatie: Bucuresti RO / Arnhem NL

Bericht door dove »

:lol:

en als ik nou nog kon solderen ...
Gebruikersavatar
Soundexcel
Berichten: 1079
Lid geworden op: do 28 dec 2006, 19:29
Locatie: Zeist

Bericht door Soundexcel »

Als je in de buurt van Utrecht bent wil ik je wel een lesje geven :)

[heeyy de clock van het forum staat een uur achter]
Plaats reactie