Van XLR naar RCA
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Van XLR naar RCA
Ik wil graag de XLR-uitgangen van mijn DAC aansluiten op de RCA-ingangen van mijn versterker. Wat soldeer ik aan wat? Ik heb al even op het net gezocht, maar ik kon (nog) niets vinden.....
- Soundexcel
- Berichten: 1079
- Lid geworden op: do 28 dec 2006, 19:29
- Locatie: Zeist
Kwa geluids kwaliteit zal het niet uit maken.
Het probleem echter is dat je van nominaal -10dbV naar +4dbU gaat.
Dit is (zo ff uit mijn hoofd) 10,4 db verschil.
Maak je een verloop kabel, dan loop je de kans dat je de ingang van het apparaat waar hij op zit aangesloten overbelast.
Dit is uiteraard heel simpel op te lossen met een weerstanden brug.
Het signaal wat je verplaatst blijft ongebalanceerd.
van gebalanceerd naar gebalanceerd is wel een enorm verschil.
Alle opgepikte storing in de kabel wordt (bij een goede gebalanceerde ingang) netjes opgeheven. Een veel betere signaal overdracht vind dus plaats.
Dit is zelfs zo erg dat wij (Broadcast, TV, radio) zelfs microfoon kabels gebruik van 150 tot zelfs 300 meter.
Wij hebben het zelfs gepresteerd om bij de vloodschouw van micheal de ruyter in vlissingen een aantal signalen over 800 meter kabel te verplaatsen. (op line niveau).
Het probleem echter is dat je van nominaal -10dbV naar +4dbU gaat.
Dit is (zo ff uit mijn hoofd) 10,4 db verschil.
Maak je een verloop kabel, dan loop je de kans dat je de ingang van het apparaat waar hij op zit aangesloten overbelast.
Dit is uiteraard heel simpel op te lossen met een weerstanden brug.
Het signaal wat je verplaatst blijft ongebalanceerd.
van gebalanceerd naar gebalanceerd is wel een enorm verschil.
Alle opgepikte storing in de kabel wordt (bij een goede gebalanceerde ingang) netjes opgeheven. Een veel betere signaal overdracht vind dus plaats.
Dit is zelfs zo erg dat wij (Broadcast, TV, radio) zelfs microfoon kabels gebruik van 150 tot zelfs 300 meter.
Wij hebben het zelfs gepresteerd om bij de vloodschouw van micheal de ruyter in vlissingen een aantal signalen over 800 meter kabel te verplaatsen. (op line niveau).
- Soundexcel
- Berichten: 1079
- Lid geworden op: do 28 dec 2006, 19:29
- Locatie: Zeist
Met een weerstanden brug bedoel in bijvoorbeeld onderstaand.
Dit kan je zo in een XLR plug solderen.
Een betere geluidskwaliteit met een balancing of de-balancing unit zal je niet halen. Dit is alleen maar meer electronica in je lijn.
http://www.uneeda-audio.com/pads/
Dit kan je zo in een XLR plug solderen.
Een betere geluidskwaliteit met een balancing of de-balancing unit zal je niet halen. Dit is alleen maar meer electronica in je lijn.
http://www.uneeda-audio.com/pads/
- Soundexcel
- Berichten: 1079
- Lid geworden op: do 28 dec 2006, 19:29
- Locatie: Zeist
- Soundexcel
- Berichten: 1079
- Lid geworden op: do 28 dec 2006, 19:29
- Locatie: Zeist



